Novi kultni japanski bolid obdaren je vrhunskim svojstvima, mogućnošću mijenjanja odnosa stražnjeg i prednjeg pogona, uz tri moda zaključavanja diferencijala…
Novi kultni japanski bolid obdaren je vrhunskim svojstvima, mogućnošću mijenjanja odnosa stražnjeg i prednjeg pogona, uz tri moda zaključavanja diferencijala…
Četvrta generacija legendarne japanske jurilice s pogonom na sva četiri kotača dolazi u potpuno novom ruhu. U četiri boje, plavoj, crnoj, srebrnoj i crnoj obilježava 20 godina od kad je prva Impreza WRX STI ugledala svjetlo dana. Te davne 1994. godine, nakon nekoliko pobjeda na Svjetskom prvenstvu u reliju, postalo je jasno da dolazi Subaruovo sportsko doba.
Zaredale su tri titule svjetskog reli konstruktorskog prvaka; 95, 96. i 97. te vozačke titule koje su ostvarili Collin McRae 1995. godine te one Richard Burnsa 2001. i Peter Solberga 2003. dokazuju moć i znanje japanskih konstruktora. Iz naših usta u Božje uši, tako i s utrka na cestu. Gotovo preko noći Subaru je postao respektabilna tvrtka u proizvodnji sportskih automobila. Subaru koji smo imali prilike isprobati zaista je tehnološko i vozačko čudo.
Na testnoj stazi Virano kod Milana, isprobali smo nabrijanu, atraktivnu i brzu Imprezu WRX STI koja do stotke dolazi za 5,2 s, a maksimalna joj brzina iznosi 255 km/h
Isprobali smo ga i na cesti i na stazi te ostali fascinirani. Četverocilindarski boxer motor s turbo punjačem iz 2.5 litre izvlači 300 KS, što je dovoljno da stotku dostigne za 5,2 sekundi. Ipak ono što još više fascinira su Imprezina vozna svojstva. Zahvaljujući Symmetrical AWD pogonu na sva četiri kotača (serijski podešen 41% sprijeda i 50% straga), kojeg je moguće mijenjati omjere također i manualno (+ -) te u tri sportska moda: Intelegent, Sport i Extreme Sport uz pomoć prekidača smještenih kod ručice mjenjača. Tu su i tri moda zaključavanja manualnog zatvarača diferencijala,: Normal mod, Traction mod i Off mod, kod kojeg do izražaja dolaze potpuno trkaće karakteristike nove Impreze, ali za njihovo korištenje morate biti izrazito sportsko potkovani.
U Imprezi STi žive relijaški geni. Iako luksuzniji i opremljeniji, novom modelu nije problem sići na makadamsku cestu i zaprašiti konkurenciju.
Uz povećanu krutost karoserije i gotovo natjecateljske Brembo kočnice te precizan šest brzinski manualni mjenjač, novi je Subaru automobil koji će rijetko koji smrtnik iskoristiti do maksimuma, ali svakako će uživati u njemu. Unutrašnjost je u odnosu na stari model promijenjena do detalja. Unutrašnjost je izvedena moderno i sadrži sve instrumente u analognom obliku. To oduševljava, a najviše raduje pokazivač pritiska turbine, smješten na središnjem grebenu kokpita.
Od opreme tu je Harman Kardon ozvučenje, kožni upravljač i ručica mjenjača. Eksterijer? Uz sve već navedeno, to je svakako stavka koja kod ovog automobila oduševljava. Dizajn s LED svjetlima i ispupčenjem na haubi sprijeda, te BMW-ovskim svjetlima i ogromnim spojlerom straga. Sve u svemu, izgleda moćno i agresivano, a i moderno u odnosu na ono što smo viđali kod prijašnjih modela.
Dlaka u jajetu.
Kad Subaru utihne kao F1.
Jedino što smeta je nedostatak zvuka. Nema tu one specifične Imprezine zvučne kulise na koju smo navikli stiščući gas njenih prethodnica kroz dva desetljeća. Nova Impreza je tiha, a razlog je ništa drugo nego ekologija. Iz ispušnih cijevi izlazi 242 grama ugljičnog dioksida, što za auto ovih karakteristika i nije neka brojka, no vozilo zadovoljava strogu EURO 6 normu. Sve je to sindrom koji je možda najdrastičnije prisutan ove godine u F1. Zbog tehnološkog napredka, downsizinga i ekologije, nema više reske glazbe na koju smo bili navikli.
Subaru Impreza WRX STI MY15
Cijena Osnovni model 456.536 kuna
Motor turbo benzinski
Obujam 2457 cm3
Snaga 221 kW /300 KS pri 6000 /min
Moment 407 Nm pri 4000/min
Mjenjač ručni, šest supnjeva
Maks. brzina 255 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 5,2 sek
Potrošnja 14/8,4/10,4l/100 km
Emisija CO2 242 g/km
Dimenzije d/š/v 4595/1795/1475 mm
Prtljažnik 460 litara
Masa 1500 kg
Garancija 3 godine
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.