Govoreći na Salonu automobila u Parizu 2024., Tavares je rekao da će se odluke o budućnostzi brendova donijeti za 2-3 godine
Godine 2021., nedugo nakon završetka spajanja između Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA grupe u Stellantis, izvršni direktor Carlos Tavares dao je obećanje da će grupacija ulagati u sve marke 10 godina, bez obzira na rezultate. No ispostavilo se da je to bilo po onoj staroj narodnoj poslovici "obećanje, ludom vjerovanje". Iako je još prije nekoliko mjeseci direktor Stellantisa ponovio ovu tvrdnju, sada je "promijenio ploču" "i sada ispada da će marke imati samo pet godina da dokažu da su vrijedne "preživljavanja".
Govoreći na Salonu automobila u Parizu 2024., Tavares je rekao da će se odluke donijeti za 2-3 godine. Kada se to dogodi, netko drugi će biti na čelu Stellantisa. Kao što je nedavno najavljeno, proces traženja novog predsjednika uprave Stellantisa već je započeo. Tavaresov petogodišnji ugovor istječe početkom 2026. i neće biti produžen jer portugalski poduzetnik odlazi u mirovinu. Njegov nasljednik bit će poznat krajem 2025. godine.
U međuvremenu, Tavares je rekao za Automotive News da će sve tvrtke pod korporativnim kišobranom u potpunosti biti financirane do 2026. godine, a to ponovo otvara pitanje o tome koje marke su u opasnosti da ih Stellantis pokuša prodati ili ih jednostavno ugasi.
Najgore stvari izgledaju "preko bare" gdje je Chrysler potpuno zaboravljen te je sada pao na samo jedan jedini model, zastarjeli Pacifica/Voyager. Međutim, posrnuli američki brend sprema se za lansiranje svog prvog električnog modela sljedeće godine, tako da postoji nada za njegovo oživljavanje.
Lancijin proces ponovnog rađanja započeo je s novim Ypsilonom i nastavit će se 2026. s povratkom Gamme kao top modela. Dvije godine kasnije trebala bi stići i nova Delta, no samo ako marka preživi do tada.
Alfa Romeo namjerava lansirati Stelvio sljedeće generacije 2025., a Giuliju godinu dana kasnije. Veći SUV s benzinskim motorima i električnim pogonom koji će se suprotstaviti Porsche Cayenneu planiran je za lansiranje 2027. godine i primarno će ciljati na američko tržište.
Dodge ima novu ponudu Chargera i Horneta temeljenog na Alfa Romeu Tonale, a izvješća navode da se ime Stealth vraća kao SUV 2027. kako bi zamijenio Durango.
Jeep ima hrpu novih modela na putu, uključujući Renegade i Compass sljedeće generacije, a oba dobivaju električne verzije. Također planira "mainstream vozilo" koje će biti smješteno ispod Grand Cherokeeja. Sva ova vozila stižu do kraja 2027. godine.
Ram se trenutno suočava s problemom kvalitete, kako je izvijestio i sam Tavares previše novih pick-up kamioneta treba popravke odmah nakon izlaska s proizvodne trake. Stellantis se bavi tim problemima, ali je prodaja u SAD-u do rujna pala za 24 posto.
Nije jasno kakav je plan za DS Automobiles, iako će novi vodeći model DS9 vjerojatno biti lansiran 2025., zajedno s još jednim drugim modelom. Očekuje se da će ova dva predvoditi obitelj plug-in hibrida i električnih vozila, pod uvjetom da će DS dobiti priliku da preživi.
Što se tiče Abartha, posao je kao i obično prerađivanje Fiata, no to ima sve manje smisla uz električne automobile.
Sve ove ranije navedene marke u opasnosti su od gašenja ili prodaje, neke od njih manje, a neke mnogo više.
Fiat, Opel/Vauxhall, Citroën i Peugeot trenutno su sigurni jer je riječ o markama koje su prevelike i prevažne Stellantisu da bi propale. Maserati je isto u problemima budući da je Tavares ovaj tjedan priznao da je kompanija "u minusu", pripisujući krivnju marketingu, a ne stvarnim automobilima. Ipak Tavares je ranije ove godine da je Maserati ponos Stellantisa i da prodaja ne dolazi u obzir.
Upravljanje tolikim brojem marki mora biti apsolutna noćna mora za ljude na čelu Stellantisa. Nećemo se previše iznenaditi ako se obitelj marki pod Stellantisom roku od dvije do tri godine čak i prepolovi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.