Upućene ova informacija može začuditi budući da je 2023. izostao očekivani natječaj za sufinanciranje kupovine električnih automobila
Iako je Hrvatska među najslabijim EU državama po udjelu električnih automobila među novim prodanim autima, njihov broj na cestama ipak znatno raste. U godini koja je iza nas znatno je porastao broj registriranih električnih automobila u Hrvatskoj.
Upućene ova informacija može začuditi budući da je 2023. izostao očekivani natječaj za sufinanciranje kupovine električnih automobila. Iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost javljaju kako nisu bili zadovoljni oblikom na koji se natječaj izvodio proteklih godina te kako rade da do jeseni prirede novi natječaj za sufinanciranje kupovine električnih automobila koji bi hrvatske brojke o kupnji električnih automobila dodatno poboljšao. Ono što je bio problem s natječajima proteklih godina je da je natječaj funkcionirao na principu svojevrsnog najbržeg prsta zbog čega su se predviđena sredstva potrošila vrlo brzo.
No, iako natječaja za sufinanciranje kupovine električnih automobila 2023. nije bilo, kupnja električnih automobila je trend koji je u Hrvatskoj u porastu, a tome svjedoče brojke i statistički podaci. Tako je kupnja električnih automobila u Hrvatskoj u 2023. doživjela najveći porast po apsolutnom broju kupljenih i registriranih električnih automobila. U Hrvatskoj je na cestama sada 7032 električna automobila što je porast za više od 68 posto u odnosu na 2022. godinu. Udio električnih automobila na hrvatskim cestama ovime je porastao na oko 0,4 posto.
Iako je po udjelu električnih auta među novim prodanim autima Hrvatska među najlošijima u EU, po godišnjem porastu njihovog broja na cestama, naša država je posljednjih godina među predvodnicima u Europskoj.
„Razvojem novih električnih vozila, postupnim izjednačavanjem cijena električnih vozila s benzinskim i dizelskim vozilima te povećanjem tržišta rabljenih električnih vozila, vidljivo je da i Hrvatska bilježi značajne poraste u broju registriranih električnih vozila“, komentirao je rezultate Tin Koren iz Udruge vozača električnih automobila Strujni krug.
A kako bi se broj električnih vozila na hrvatskim cestama povećao, iz Strujnog kruga predlažu i konkretna rješenja: „U godinama dok su još ovako manje brojke registriranih električnih vozila, bitno je da država na što više načina potiče kupovinu električnih vozila, a ti načini su poticaji, odbitak pretporeza, besplatan parking u gradovima i cestarine na autocestama i slično...“
„Edukacija je vjerojatno i jedan od najvažnijih koraka za prihvaćanje i povećanje broja električnih vozila. Naime, velik broj građana još uvijek nije upoznat s prednostima električnih vozila nad konvencionalnim vozilima, a brojni nažalost nisu niti upoznati da električna vozila postoje“, ističe Koren.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.