Naime, zbog kompleksne proizvodnje baterija proizvodnja električnih vozila uzrokuje mnogo više zagađenja nego proizvodnja vozila s unutarnjim izgaranjem
Novo neovisno istraživanje iz Njemačke otkrilo je da su, tijekom životnog vijeka od 200 000 km, električna vozila znatno bolja u pogledu ekologije od svojih benzinskih ili dizelskih "rođaka", no prije nego što postanu bolja, vlasnik ih ipak mora jako puno voziti.
Naime, zbog kompleksne proizvodnje baterija proizvodnja električnih vozila uzrokuje mnogo više zagađenja nego proizvodnja vozila s unutarnjim izgaranjem. Istraživanje je otkrilo da je trenutno potrebno oko 90.000 km vožnje bez emisija da bi električni automobil amortizirao taj deficit i da bi postao ekološki prihvatljiviji od vozila s motorima na unutarnje izgaranje.
“Točna procjena životnog ciklusa jednog električnog automobila ovisi o brojnim čimbenicima – mjestu proizvodnje, mješavini energije u proizvodnji vozila i komponenti kao i pogonskom sustavu koji se koristi na cesti, korištenoj energiji i njenom porijeklu. Električna baterijska i hibridna vozila počinju s ekološkim opterećenjem kroz resursno intenzivnu proizvodnju pogonske tehnologije, budući da se proizvodnja baterija sada još uvijek gotovo isključivo odvija u Aziji.”, rekao je dr. Joachim Damasky, predsjednik njemačke udruge VDI Gesellschaft Fahrzeug.
Tijekom svog vijeka trajanja, električna vozila postaju čišća opcija. Nakon 200.000 km baterijski električni auto će uzrokovati 24,2 tone emisije CO2. Za usporedbu, dizelsko vozilo biti će odgovorno za 33 tone, što je 36 posto više.
Analiza VDI-ja također je bila pozitivna u pogledu ekološke prihvatljivosti hibrida. Prema organizaciji, u istom vremenskom razdoblju očekuje se da će plug-in hibridno vozilo "biti krivo za" 24,8 tona CO2, samo 0,6 tona više od električnog vozila.
Iako sve ovo čini elektrificirana vozila boljom opcijom, ekološki gledano, ostavlja puno prostora za poboljšanje. Na primjer, ako se električni auto pokreće električnom energijom iz fosilnih goriva, moglo bi mu trebati čak 160.000 km da postane ekološki prihvatljiviji od vozila s unutarnjim izgaranjem.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.