Početna Novosti 1301 pregleda

Električni auti rade mnogo manje kilometara od benzinaca

FOTO: Jan Woitas/DPA/PIXSELL

Studija Sveučilišta George Washington (GW) provjerila je očitanja brojača kilometara za 12,5 milijuna rabljenih "klasičnih automobila" i 11,4 milijuna rabljenih SUV-ova

Nedavna studija provedena u SAD-u otkrila je da električna vozila prelaze mnogo manje kilometara godišnje u usporedbi s modelima na benzinski pogon, uključujući hibride i plug-in hibride.

Recenzirana studija istraživača sa Sveučilišta George Washington (GW) provjerila je očitanja brojača kilometara za 12,5 milijuna rabljenih "klasičnih automobila" i 11,4 milijuna rabljenih SUV-ova. Utvrđeno je da se većina benzinaca, hibrida i PHEV vozila vozi podjednako, dok baterijski električni automobili obično u prosjeku prelaze 7205 km manje na godinu.

ISTRAŽIVANJE Električni auti najviše gube na vrijednosti, hibridi najmanje

Stručnjaci s GW-a pretpostavljaju da bi glavni razlog za ovu veliku razliku trebala biti činjenica da mnogi vlasnici električne aute koriste kao druga vozila u obitelji i koriste ih pretežno za vožnju na kraće relacije. Dodatno, važan razlog za manje prijeđenih kilometara je i zabrinutost za doseg i relativno slabije razvijena infrastruktura za punjenje, za razliku od dobro uspostavljene mreže benzinskih postaja diljem SAD. 

John Helveston, koautor studije i docent inženjerskog menadžmenta i sistemskog inženjeringa na GW-u, izjavio je da prosječni automobil s benzinskim motorom, hibridnim ili plug-in hibridnim pogonom prešao 18.735 km godišnje dok je prosječni baterijski električni auto prešao 11.530 km. Razlika je bila manje izražena u SUV segmentu gdje automobili s motorima na unutarnje izgaranje godišnje prelaze 20.832 km, a oni s električnim pogonom 17.038 km godišnje. Vrlo zanimljivo, prosječna Tesla je bila vožena 14.139 km godišnje u usporedbi s 10.034 km svih ostalih električnih auta. 

UPITNA BUDUĆNOST Panika u autoindustriji: Potražnja za električnim autima manja od očekivanja

"Ljudi često pretpostavljaju da je kupnja električnog vozila dobra za okoliš, i općenito je tako, ali utjecaj se povećava s kilometražom. Naša studija pokazuje da trenutna generacija vlasnika električnih vozila njih ne koristi toliko koliko automobile na benzin. Za maksimalni učinak potrebni su nam vozači s najvećom kilometražom za upravljačem EV-a, a ne vozači s malom kilometražom”, rekao je Helveston.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.