Tijekom ove godine udio kineskih proizvođača na ruskom tržištu novih automobila rapidno je rastao
POčetkom rata u Ukrajini svi europski proizvođači su se odmah povukli s ruskog tržišta automobila, a oni koji su tamo imali tvornice prodali su ih u bescjenje. Odlaskom Europljana i nedostatkom komponenti za vlastite automobile Rusi su se brzo našli u problemima vezanima uz nabavu novih automobila. No brzo su se snašli. Nestašicu na tržištu rabljenih automobila nadoknadili su uvozom iz Japana, a za nove su se obratili Kinezima koji su ubrzo ugrabili priliku.
Tijekom ove godine udio kineskih proizvođača na ruskom tržištu novih automobila rapidno je rastao da bi do danas dostigao čak 30 posto! Prije Ruskog napada na Ukrajinu i povlačenja europskih proizvođača taj je udio iznosio mnogo manjih 9,6 posto.
Samo u studenom u Rusiji je prodano 46.403 novih automobila i lakih dostavnih vozila, a od toga je čak 16.138 došlo iz Kine. Očekuje se da će ove godine u Rusiji biti prodano ukupno 600.000 novih automobila, a oko 150.000 njih moglo bi biti iz Kine.
Reuters navodi da Rusija još uvijek uspijeva proizvoditi značajan broj vlastitih automobila, no oni odgovaraju samo onim kupcima čiji je budžet za kupnju novog automobila mali. Oni koji traže luksuz sve se više okreću Kinezima.
"u Rusiji se proizvodi jako malo zapadnjačkih automobila, a nema niti uvoza sa zapada tako da je tržište u principu podijeljeno na ruske i kineske marke" rekao je za Reuters Ruski analitičar automobilske industrije Vladimir Bespalov.
Kinezi i Rusi intenzivno surađuju kako bi "zakrpali rupu" nastalu odlaskom zapadnih proizvođača. Tako je prije nekoliko tjedana ponovo pokrenuta proizvodnja Moskviča. Radi se zapravo o preimenovanom Kineskom JAC JS4 koji se proizvodi u bivšoj tvornici Moskviča koju je nedavno napustio Renault.
Vladimir Bespalov vjeruje da će se rusko tržište novih automobila u idućoj godini oporaviti i da će se prodati oko 800.000 vozila. Procjenjuje da bi oko 35 posto njih moglo biti iz Kine.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
mican
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.