Gotovo polovica potrošača koje je anketirao S&P Global diljem svijeta izjavila je da cijene električnih vozila smatraju previsokima
U posljednje vrijeme uvelike se govori o osjetnom padu potražnje za električnim automobilima. Zašto mnogi ljudi nikako ne žele prihvatiti alternativu benzincima i dizelašima lako je objasniti. Električni auti imaju neke važne nedostatke poput dosega, trajanja punjenja, problema s mrežom punionica, trajnosti baterije, no najveći minus za električne auto je očito njihova cijena. To pokazuje najnovije istraživanje renomiranog S&P Globala.
To je posebno izraženo u Europi i SAD-u gdje su električni automobili uglavnom veći i skupi modeli bez previše izbora u nižim cjenovnim kategorijama. Međutim, čak i u drugim dijelovima svijeta gdje postoje cjenovno pristupačnija električna vozila, poput Kine, viša cijena odbija kupce.
Gotovo polovica potrošača koje je anketirao S&P Global diljem svijeta izjavila je da cijene električnih vozila smatraju previsokima. Iako su kupci svjesni prednosti električnih auta smatraju da oni koštaju previše.
Međutim istraživanje je pokazalo da cijena nije jedini problem električnih auta. Od potrošača koje je anketirao S&P Global, 46 posto ih je izjavilo da su zabrinuti koliko dugo traje punjenje, a 44 posto bilo je zabrinuto zbog dostupnosti punjača.
Iako je većina ispitanih ljudi bila spremna čekati između 30 i 60 minuta za punjenje vozila, problemi s pouzdanosti punjača i njihovoj mreži razlog su što zašto pitanje punjenja Baterija i dalje opterećuje potrošače.
Da punjenje "kod kuće" također nije "ultimativno rješenje" potvrđuje podatak da samo 51 posto vlasnika ima punjač "kod kuće", a većina nije voljna platiti dodatno za instaliranje brzog AC punjača u svojoj garaži iako ima mogućnosti za to. Umjesto toga, većina automobile želi puniti na poslu ili na javnoj punionici, što bi moglo povećati trošak vlasništva. Dobra vijest za proizvođače automobila je ta da je zabrinutost oko dosega sve manja.
Među onima koji su aktivno zainteresirani za kupnju električnog auta, glavni razlog za odabir je ušteda na cijeni goriva (koju je navelo 69 posto ispitanika), zatim korist za okoliš (56 posto), a treći najveći razlog su performanse i iskustvo vožnje (31 posto). Dakle i kod "protivnika" i kod "pobornika" elelktričnih automobila najveća motoiavcija je - novac.
Općenito interes za kupnju električnih automobila pada. Istraživanje S&P Globala provedeno 2021. godine je pokazalo da je 86 posto potrošača otvoreno za kupnju električnog vozila, a danas je taj postotak pao na "samo" 67 posto. Ipak taj postotak je još uvijek veći od onog iz istraživanja 2019. godine koji je iznosio 58 posto.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.