Čak 3,11 milijuna vozila izvezeno je iz Kine 2022. godine. Japan je još uvijek prvi, no to neće još dugo trajati
Kina bi uskoro mogla postati najveći svjetski izvoznik vozila, dijelom zahvaljujući rastućoj potražnji za novim električnim automobilima.Čak 3,11 milijuna vozila izvezeno je iz Kine 2022. godine. U to spada 2,53 milijuna automobila i 580.000 gospodarskih vozila, no ono što najviše impresionira je ogromno povećanje kineskog izvoza od čak 54,4 posto u odnosu na 2021. godinu. Za usporedbu, proizvođači automobila u Japanu isporučili su 3,2 milijuna vozila u inozemstvo u prvih 11 mjeseci 2022. Rezultati za cijelu godinu još nisu objavljeni.
Očekuje se da će Japan zabilježiti pad izvoza vozila u 2022. godini, jer su u 2021. ostvarili rezultat od 3,82 milijuna vozila. Izvješće tvrtke Citic Securities sugerira da bi kineski izvoz automobila do 2030. godine mogao porasti na čak 5,5 milijuna vozila 2030. godine. Od toga bi oko 2,5 milijuna mogla biti električna vozila.
"Rast izvoza jasan je znak da su se razvojne i proizvodne sposobnosti kineskih proizvođača automobila uvelike poboljšale nakon četiri desetljeća napora", rekao je izvršni direktor konzultantske tvrtke Shanghai Mingliang Auto Service Chen Jinzhu za South China Morning Post. "Kineske tvrtke poput BYD-a i Geelyja postat će jaki konkurenti na globalnom automobilskom tržištu."
Također se očekuje porast broja rabljenih vozila koja se izvoze iz Kine. Ministarstvo trgovine nedavno je otkrilo da će pojednostaviti proces transakcije vozila i ubrzati postupke carinjenja kako bi se omogućio izvoz većeg broja rabljenih vozila.
"Kako kinesko domaće tržište automobila raste, tako će rasti i broj starih vozila", rekao je Zhao Xijun, pomoćnik dekana Fakulteta financija na Sveučilištu Renmin. “U prošlosti su se rabljena vozila prodavala u gradovima i vozila na selo jer su ruralna područja bila manje razvijena. Sada, kako se selo nastavlja razvijati, manje je interesa, pa se rabljeni automobili umjesto toga šalju u zemlje u razvoju."
Automobilska industrija osigurava jedno od šest radnih mjesta u Kini, a izvoz se povećao unatoč usporavanju domaće prodaje u drugoj polovici 2022.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.