Početna Novosti 151 pregleda

Mazda opet pokušava s motorom koji se "volio kvariti"?

FOTO: Mazda

Iako Mazda nije ulazila u detalje o novim motorima, najavila je da bi se verzija s dva rotora u budućnosti mogla ugraditi i u vozilo visokih performansi

Toyota, Subaru i Mazda održali su zajedničku konferenciju za novinare prije nekoliko dana kako bi najavili suradnju u razvoju budućih benzinskih motora. Toyota je predstavila dva nova motora s četiri motora, a Subaru je predstavio novu generaciju hibridnog boxer motora. Mazda je, s druge strane, opet bila "drukčija od drugih", te predstavila predstavljajući prototipe rotacijskih (Wankel) motora s jednim i s dva rotora. 

Author: Mazda foto: Mazda

Iako Mazda nije ulazila u detalje o novim motorima, najavila je da bi se verzija s dva rotora u budućnosti mogla ugraditi u vozilo visokih performansi. Rotacijski motor bi radio kao generator i punio bateriju umjesto da bude mehanički povezan s kotačima. Mazda već identičan koncept rada nudi u aktualnom MX-30 gdje mali motor s jednim rotorom proizvodi energiju za punjenje baterije auta. 

Author: Mazda foto: Mazda

Mazda je svjetsku splavu stekla inovativnim i snažnim RX-7 s Wankel motorom koji se u tri generacije proizvodio od 1978. do 2002. godine. Umjereniji RX-8 bio je svojevrsni nasljednik i on se na tržištu zadržao od 2003. do 2012. godine. Tehnologija ovih automobila bila je obožavana zbog kompaktnih motora koji su radili iznimno mirno, omogućavali nisko težište autu, imali jedinstveni zvuk i vrtjeli se na visokim okretajima pritom razvijajući vrlo velike snage iz malog obujma. No, s druge strane Wankel je kroz čitavu svoju povijest, i prije Mazde, bio na lošem glasu kao motor koji se često kvari, nije trajan te zahtijeva posebnu pažnju tijekom vožnje. Tako je bilo i s posljednjim RX-8 kod kojeg su nerijetko motori zahtijevali "generalke" nakon samo nekoliko desetaka tisuća kilometara. 

Author: Mazda foto: Mazda

No unatoč svim problemima iz prošlosti Mazda i dalje vjeruje u rotacijski motor i po svemu sudeći mogao bi se pojaviti novi sportski RX. Nakon godina glasina, nagađanja i konceptnog modela Iconic SP (na slikama), sada imamo i službenu potvrdu da bi ovaj novi motor s dva rotora mogao ući u sportski automobil. Pričekajmo da vidimo kako će se stvari ovoga puta razviti i hoćemo li zaista, nakon više od deset godina ponovo dobiti uzbudljiv Mazdin RX. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.