Autori studije, povezani s nekoliko francuskih sveučilišta, tvrde da bi donekle posrnula europska automobilska industrija imala velike koristi od kategorije vozila nalik kei automobilima
Francuska studija sugerira da bi stvaranje posebne kategorije za iznimno mala i lagana električna vozila, koja su slična japanskim "kei automobilima", bila dobra vijest za europsku autoindustriju. Za one koji ne znaju, kei, što znači "laka vozila", posebna su kategorija automobila vozila u Japanu. Ne samo vanjske dimenzije, već i obujam motora i snaga kei automobila su ograničeni. Zauzvrat, veća je vjerojatnost da će kupci dobiti parkirnu dozvolu za kei auto i platiti mnogo manje poreza, a to se odražava i na prodajne brojke. Još jedna pozitivna posljedica je što proizvođači automobila postaju kreativni uz stroga ograničenja, tako da se u zadanim okvirima može kupiti gotovo sve, od kei hatchbacka, preko SUV-a do kombija.
Sada postoje pozivi da se i u Europi uspostavi slična kategorija za laka vozila. Oni dolaze iz studije sa zvučnim naslovom "Europski propisi za pristupačna održiva baterijska električna vozila". Izvješće o studiji je objavljeno u listopadu, a sada je Automotive News Europe ukazao na njega što je privuklo i pažnju mnogih medija.
Autori studije, povezani s nekoliko francuskih sveučilišta, tvrde da bi donekle posrnula europska automobilska industrija imala velike koristi od kategorije vozila nalik kei automobilima. Doduše, prema njima ta bi kategorija trebala biti ograničena na električna vozila. Autori ovu kategoriju nazivaju ASEV, što je kratica za "pristupačno, održivo električno vozilo". Ova električna vozila popunila bi prazninu između električnih "mikroautomobila", odnosno četverocikala kao što su Opel Rocks-e i Fiat Topolino s jedne strane, i 'pravih' električnih automobila s druge strane. Uspostavljanje takve kategorije ne bi samo potrošačima donijelo pristupačne električne aute, već bi također bilo rješenje za proizvođače automobila. Uostalom, mala električna vozila imaju veliki prodajni potencijal, tvrde autori studije, i stoga su u stanju brzo primijeniti prosječne emisije CO2 u voznom parku koji prodaju proizvođači automobila. To je danas od ključne važnosti, jer višak CO2 u floti rezultira velikim kaznama za proizvođače. Stoga bi, prema autorima studije, izrada tako malog automobila bila zanimljiva baš svim proizvođačima.
Trenutačna kategorija "mikroautomobila", odnosno četverocikala ima ograničenje brzine od 45 km/h kao kapitalni nedostatak, ali električna vozila koja mogu voziti brže odmah su znatno skuplja. ASEV-i bi trebali biti brži i biti prostraniji je, ali je u isto vrijeme manji, lakši i jeftiniji od najjeftinijih električnih vozila koja danas poznajemo. To bi se moglo učiniti, na primjer, ograničavanjem opsežnih sigurnosnih zahtjeva koje Europa nameće 'pravim automobilima', ali i ograničenjima koja plan predlaže za takve automobile.
Što se tiče vanjskih dimenzija, autori studije su nešto velikodušniji od japanskih regulatora. ASEV bi trebao biti maksimalno dug 3,8 metara, širok 1,7 metara i visok 2 metra, s međuosovinskim razmakom od do 2,2 metra. Uz sadašnju kategoriju klasičnih automobila M1, izvješće predlaže da bi ASEV-i spadali i u novu kategoriju M0. Njoj ne bi bila dopuštena vožnja na autocesti, ali bi se M0 vozila smjela voziti na brzim cestama. Za nju bi se primjenjivalo ograničenje najveće snage od 40 kW (54 KS), a za ASEV-e M1 kategorije to bi ograničenje bilo 50 kW (68 KS). Ne bi ni trebalo biti ograničenja u kapacitetu i dometu baterije, ali bi maksimalna masa automobila smjela biti 1000 kg. Bila bi dozvoljena maksimalno četiri mjesta za sjedenje.
Električni kei automobili još nisu uobičajeni u Japanu, ali ih ima i već su uspješni. Primjerice, najprodavaniji električni automobil u Japanu je Nissan Sakura. Zadovoljava još stroža japanska ograničenja za vanjske dimenzije, ima bateriju od 20 kWh i doseg od 180 kilometara prema japanskim specifikacijama. Početna cijena mu je preračunato oko 16.500 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.