Početna Novosti 501 pregleda

Porsche: Naši planovi oko električnih auta su bili previše ambiciozni

FOTO: Porsche

Reuters citira glasnogovornika koji je rekao: "Tranzicija na električne automobile traje dulje nego što smo mislili prije pet godina."

Praktično svaki tjedan nam dolaze vijesti u kojima proizvođači automobila priznaju da su prenaglili ili se preračunali s planovima oko električnih automobila i njihove prodaje. U ožujku 2022. godine Porsche je postavio izuzetno hrabar cilj da  električna vozila do kraja desetljeća čine više od 80 posto njihove prodaje. Međutim, više nije tako sigurno da se može postići taj cilj jer je dužnosnik tvrtke priznao da je uspon električnih vozila sporiji od očekivanog. Reuters citira glasnogovornika koji je rekao: "Tranzicija na električne automobile traje dulje nego što smo mislili prije pet godina."

Međutim, to ne znači da se strategija proizvoda mijenja. Porscheova električna agenda omogućit će (teoretski) da četiri od pet prodanih automobila do 2030. ne koriste motor s unutarnjim izgaranjem. Ali ekipa iz Porscha sada je uz to dodala: "ovisno o zahtjevima kupaca i razvoju elektromobilnosti.

Author: Porsche foto: Porsche

Modeli 718 Boxster i 718 Cayman s benzinskim motorima bit će izbrisani iz ponude 2025. kako bi se napravilo mjesta za električnu zamjenu. Već predstavljen, potpuno električni Macan zamijenit će prvu generaciju benzinskog modela koji odlazi 2026. godine. Do kraja ovog desetljeća potvrđeno je da će četvrta generacija Cayennea postati električna. 

Porsche je već nagovijestio da bi Panamera mogla evoluirati u električni automobil. Bio bi postavljen iznad Taycana kao veći, luksuznije orijentirani model. Električni 91 nije planiran za ovo desetljeće, ali je proces elektrifikacije započeo s novim hibridnim 911. 

Porsche nije prva luksuzna marka koja je priznala da uvođenje električnih vozila ne ide po planu. Bentley je želio postati potpuno električni do 2030., ali je taj cilj pomaknut za tri godine. Mercedes je nedavno priznao da je i on previše entuzijastičan oko ciljeva elektrifikacije. Prvotno je procijenjeno da će plug.-in hibridi i električni auti činiti polovicu prodaje do 2025., ali sada se nadaju da će to postići do 2030. Mercedes je najavio da će njihovi automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem biti dostupni "dugo u 2030-ima."

PRODAJA VW grupa i dalje vlada Europom, a električni auti su u krizi

Usvajanje električnih vozila također nije išlo glatko za Audi. Nedavno je priznao da bi mogao biti prisiljen prekinuti proizvodnju Q8 E-Tron i Q8 Sportback E-Tron ranije nego što je planirano zbog slabe prodaje, preciznije "pojačanog pada potražnje koji je specifičan za određeni segment." Ako ne pronađe rješenje za održavanje pogona u Bruxellesu, Audijeva tvornica u Belgiji mogla bi biti zatvorena.

Zbog ovih neuspjeha zabrinuti smo za Jaguarovu budućnost s obzirom na to da britanska marka još uvijek  sve karte baca na električna vozila. Svi trenutni modeli  su mrtvi, osim F-Pacea. Potonji će također biti ukinut uskoro jer matična tvrtka JLR želi pretvoriti Jaguar isključivo električnu ultra-luksuznu marku koja bi konkurirala Bentleyu.

Neki glavni proizvođači automobila dali su slične najave. Ford Europe odustao je od svog cilja da do 2030. ponudi liniju isključivo električnih osobnih automobila. Volkswagen je odgodio lansiranje ID.7 u Sjedinjenim Državama na neodređeno vrijeme jer se "dinamika tržišta i dalje mijenja". 

PROGNOZA Toyota: Električni auti neće nikada dominirati tržištem!

Samo je nekolicina automobilskih kompanija bila je oprezna u vezi s projiciranim brzim porastom električnih vozila. Predsjednik Toyote Akio Toyoda ranije je izjavio da električni automobili nikada neće premašiti 30 posto tržišnog udjela. BMW se i dalje nada da će električni auti predstavljati 50 posto prodaje tvrtke do kraja desetljeća, ali nije odredio datum kraja za benzince i dizelaše. 

Proizvođači automobila nalaze se u teškoj poziciji jer se moraju boriti sa sve strožim propisima o emisijama za automobile na benzin i dizel, a istovremeno razvijaju sveobuhvatnu liniju električnih vozila. Skup je to pothvat, zbog čega je danas u prodaji sve manje tradicionalnih modela  kako bi se tvrtke mogle usredotočiti na ono što se bolje prodaje, uglavnom na crossovere i SUV-ove.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.