Početna Novosti 754 pregleda

Porsche otkrio unutrašnjost novog Cayennea: Bode li u oči?

FOTO: Porsche

Porsche je s Cayenneom Electric pokazao da želi biti predvodnik u digitalizaciji interijera, no taj smjer ne donosi samo pohvale

Do kraja godine Porsche će službeno predstaviti svoj prvi Cayenne na struju, a sada su stigle prve fotografije i detalji kabine. Ono što odmah upada u oči je novo „Flow Display“ rješenje koje prekriva gotovo kompletne prednje armature zaslonima.

Author: Porsche foto: Porsche

Središnji zaslon postavljen okomito, s karakterističnim prijelomom u donjem dijelu. Gornji dio koristi za prikaz, a donji za upravljanje, uz "Ferry Pad" – posebno podložno mjesto na koje vozač može osloniti ruku prilikom unosa navigacije ili pretraživanja. Inspiracija za ovaj detalj potječe od fotografije Ferryja Porschea, sina osnivača, kako opušteno odmara ruku na središnjoj konzoli.

Author: Porsche foto: Porsche

Digitalni kokpit također uključuje zakrivljeni 14,25-inčni zaslon instrumenata, a pred suvozačem je još jedan 14,9-inčni zaslon. "Invaziju zaslona" zaključuje head-up zaslon preuzet iz električnog Macana, a cijeli infotainment sustav temelji se na Android Auto platformi. To znači da su integrirani Google Maps, Google Play i Google Assistant, ali Porsche je dodao i niz vlastitih widgeta i "osobnih postavki" koje omogućuju brzo vraćanje svih preferencija s tek nekoliko dodira. Sustav za glasovno upravljanje razumije i složenije zahtjeve, primjerice, da pronađe talijanski restoran s vegetarijanskim jelima i dobrim recenzijama.

Author: Porsche foto: Porsche

Digital Key je još jedan napredni detalj. Umjesto posebne aplikacije, ključ se može pohraniti u Apple Wallet ili Android Wallet, pa se vozilo može otključati i satom, dok Porscheova aplikacija pomaže i u pronalaženju vozila.

Author: Porsche foto: Porsche

Osim na hrpu digitalnih rješenja Porsche je mislio i na praktičnost. Stražnja sjedala standardno su električno podesiva, s mogućnošću pomicanja do 15 cm i regulacije nagiba naslona. Prtljažnik prima od 553 do 1588 litara, a nasloni se preklapaju u omjeru 40:20:40, što se može aktivirati i električnim putem iz samog prtljažnika. Dodatni prostor nudi prednji prtljažnik čiji volumen Porsche još nije otkrio. Posebno zanimljivo, Cayenne Electric može vući prikolicu do 3,5 tone, što bi moglo predstavljati rekord u svijetu električnih SUV-ova.

Impresivan je panoramski krov od dva kvadratna metra, izrađen od elektro-kromatskog stakla. Pritiskom na tipku može postati matiran u cijelosti ili djelomično. U "Semi" načinu 40 posto površine postaje zatamnjeno, dok "Bold" nudi 60 posto. Prednji dio se pritom može i klasično otvoriti kao šiber.

Author: Porsche foto: Porsche

Porsche je s Cayenneom Electric pokazao da želi biti predvodnik u digitalizaciji interijera, no taj smjer ne donosi samo pohvale. Flow Display s "Ferry Padom" i trostruka konfiguracija zaslona nesumnjivo izgledaju impresivno, ali mnogi vozači će se zapitati - gdje su tipke? Porsche je poznat po ergonomiji i vozačkom osjećaju, a sada sve više toga prepušta zaslonima i dodirnim površinama. Glasovne naredbe i bežični ključevi možda su tehnički napredni, ali ne mogu zamijeniti jednostavnost fizičkog gumba koji uvijek radi, neovisno o softveru ili internetskoj vezi. Kritičari će reći da je Cayenne Electric dobio kabinu koja više podsjeća na pametni telefon nego na automobil, a ostaje pitanje koliko će tradicionalni kupci, oni koji Porscheu vjeruju zbog osjećaja kontrole i mehaničke preciznosti, biti spremni prihvatiti ovu novu filozofiju.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.