Sasvim logično da bi jedna od Stellantisovih marki mogla krenuti drugim putem kako bi privukla i drugi tip kupaca, one koji prvenstveno gledaju na cijenu
Nedavno predstavljanje Citroena e-C3 i najave da će on postati najjeftiniji električni automobil na europskom tržištu natjerali su mnoge da se upitaju je li ova francuska marka krenula putem Dacie, odnosno postaje li ona Stellantisov ekvivalent Renaultovoj jeftinoj marki iz Rumunjske. To bi bio prilično logičan potez jer Stellantis u svojem vlasništvu ima četiri proizvođača koji su jaki na europskom tržištu: Opel, Fiat, Peugeot, Citroën. Opel, Peugeot i Citroën proizvode automobile koji koriste iste platforme, tehnologiju i vrlo su slični jedan drugom koncepcijom i cijenom. I Fiat je krenuo u tom smjeru s novim 600 i Doblom, a očekuju se njihovi drugi novi modeli koji će biti "izvedenice" postojećih Peugeota, Citroëna i Opela. Slično planiraju i Alfa i Jeep, pa je sasvim logično da bi jedna od ovih marki mogla krenuti drugim putem kako bi privukla i drugi tip kupaca, one koji prvenstveno gledaju na cijenu. Nakon premijere novog e-C3 z kojeg je najavljena neočekivano niska cijena (19.990 eura za model s manjom baterijom, jeftinije i od Dacie Spring), pomislili smo da je Citroën krenuo putem Dacie, no predsjednik uprave ovog proizvođača, Thierry Koskas sada je izjavio da je tržišno pozicioniranje marke Citroën drugačije, od onog Dacie. Ipak, priznao je da će se u određenim segmentima natjecati s Renaultovom jeftinom markom.
Šef Citroena razgovarao je s novinarima nizozemskog Autoweeka tijekom predstavljanja e-C3. Pritom je Koskas je objasnio da je Citroën mainstream brend Stellantisa, baš kao i Fiat. Opel i Peugeot nalaze se nešto više na ljestvici, ali još uvijek ispod trija europskih premium marki Stellantisa koji čine DS, Alfa Romeo i Lancia.
Na pitanje o mogućem rivalstvu s Daciom, izvršni direktor Citroena je rekao: “Sada nas uspoređujete s markom koju jako poštujemo. Razlika između Dacie i Citroëna je u tome što smo mi marka sa stogodišnjom poviješću. Imamo i druge temeljne vrijednosti, naime udobnost, jednostavnost, održivost i hrabrost. Automobili bi trebali biti pristupačni svima koliko god je to moguće, ali proizvodimo i veće modele kao što su C5 Aircross i C5 X. Pozicioniranje Citroena kao marke stoga nije isto kao i Dacie. Konkuriramo Daciji s nekim modelima, ali ne sa svim.”
Spomenuvši "neke modele" Koskas je sigurno mislio na novi e-C3 koji će se proizvoditi i u verziji s benzinskim motorima, ali i na nadolazećeg nasljednika modela C3 Aircross čiji teaser otkriva da će imati sedam sjedala i tako tako postati neizravni konkurent Daciji Jogger koja u segmentu sa sedam sjedala nema ni jednog izravnog konkurenta (svi su mnogo skuplji). O novom C3 Aircrossu, ne znamo još skoro ništa, no vjerojatno će biti jako srodan novom C3. On je pak predstavljen kao električni auto, e-C3, no najavljene su i benzinske verzije. Električna varijanta ima doseg od 320 km i koštat će 23.300 eura, što bi trebalo biti dosta jeftinije od nadolazećih modela Renault 5 i Volkswagen ID.2. Auto dolazi početkom iduće godine, a za 2025. je Citroën najavio još jeftiniju verziju s dosegom od oko 200 km po cijeni od 19.990 eura što je dosta jeftine od najjeftinije aktualne Dacie Spring. Cijene za benzince još nisu objavljene.
Koskas je u intervjuu rekao da je Citroen e-C3 "sasvim sigurno odgovor na kinesku ofenzivu". Ovo zvuči slično onome što je izvršni direktor Fiata, Olivier Francois, nedavno obećao o nadolazećoj Fiat Pandi koja će biti vrlo srodna Citroenu e-C3 i dijeliti velik dio tehnologija s njime. No i Dacia sigurno ne miruje. Oni već razvijaju novu generaciju Sandera koji bi trebao dobiti i električni pogon.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.