Povratak korijenima trebao bi popuniti prazninu nastalu odlaskom klasičnog ForTwoa, koji je desetljećima bio zaštitni znak marke.
Nakon što je s novim modelima #1, #3 i #5 Smart značajno narastao i pritom u Europi naišao na tek umjerenu potražnju, marka se očito vraća na staro, barem po pitanju dimenzija. Krajem 2026. stiže nasljednik modela Fortwo, koji bi trebao nositi Smart #2, a prvi službeni prototipi već su na cestama. Iako modeli na fotografijama imaju karoseriju aktualnog ForTwoa, riječ je o potpuno novom automobilu.
Smart potvrđuje da se #2 trenutačno nalazi u završnoj fazi dizajna i razvoja. Vizualno još ne otkriva konačan izgled, jer su testni primjerci tehnički "mule", s novom mehanikom skrivenom ispod stare karoserije. Dizajn potpisuje Mercedes-Benzov dizajnerski tim, dok će se proizvodnja odvijati u Kini, u skladu s postojećom strategijom brenda i suradnjom s Geelyjem.
Novi Smart #2 razvija se u sklopu internog programa "Project: Two", čiji je cilj bio provjeriti stratešku, tehničku i ekonomsku održivost povratka nijijaturnog modela. Upravo taj povratak korijenima trebao bi popuniti prazninu nastalu odlaskom klasičnog ForTwoa, koji je desetljećima bio zaštitni znak marke.
Tehnički, Smart #2 je potpuno novo vozilo. Temelji se na novoj Electric Compact Architecture (ECA), posebno razvijenoj za male električne automobile. Trenutačna testiranja odvijaju se u realnim uvjetima, pri čemu se nova platforma ispituje u kombinaciji s karoserijom starog ForTwoa kako bi se provjerile ključne karakteristike poput upravljivosti, udobnosti, kočenja i ponašanja ovejsa.
Konceptualno, #2 ostaje vjeran originalnoj ideji Smarta. Zadržava dvoja bočna vrata, dva sjedala, stražnji pogon i vrlo kratke prevjese, što sve zajedno upućuje na iznimno kompaktne vanjske dimenzije. Istodobno, i eksterijer i interijer bit će u potpunosti novi, uz modernu digitalnu arhitekturu, aktualne sigurnosne sustave i električni pogon prilagođen urbanoj vožnji.
Validacija prototipova odvija se na više lokacija diljem svijeta. U Kini se ispituju vozne karakteristike i struktura karoserije, dok su paralelno u tijeku testovi izdržljivosti ovjesa, baterijske tehnologije, softvera te sustava upravljanja toplinom u različitim klimatskim uvjetima. Svi ti podaci poslužit će kao temelj za finalno podešavanje serijskog modela.
Svjetska premijera Smart #2 planirana je za kraj 2026. godine, a Europa je jasno istaknuta kao ključno tržište.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.