„Dok drugi proizvođači mijenjaju smjer ili prilagođavaju svoju strategiju, mi smo na potpuno pravom putu“
BMW je jedan od rijetkih velikih proizvođača automobila koji se nije obvezao na datum od kada će prodavati samo električna vozila, kao što su to mnogi učinili i nakon toga se predomislili. Sada, kada prodaja električnih auta ne raste ni približno kao što se to očekivalo, čini se da je oprezniji pristup BMW-a elektrifikaciji bio ispravan put.
Ovaj proizvođač već dugo vjeruje da je potreban širok raspon tehnologija za pogon, a tijekom svog godišnjeg sastanka prošlog tjedna, šef Oliver Zipse je samo potvrdio taj pristup. BMW će nastaviti proizvoditi i prodavati benzinska, dizelska, hibridna, a i vozila na vodik uz mnoštvo novih električnih vozila koja se već razvijaju.
„Ambiciozne političke ciljeve shvaćamo ozbiljno – ali ne vjerujemo u tehnički jednostrane propise koji ograničavaju ponudu“, rekao je Zipse. „Isti princip vrijedi i za kružno gospodarstvo. I ovdje samo sveobuhvatan pristup može omogućiti i potaknuti ulaganja. Jer, kao samostalna tehnologija, e-mobilnost vodi u slijepu ulicu – to je sada jasno. Razlike su jednostavno prevelike, čak i samo unutar Europe.“
Zipse je naveo primjere Belgije i Italije. U Belgiji su velikodušni poticaji rezultirali time da su električna vozila i plug-in hibridi prošle godine dosegli tržišni udio veći od 60 posto. Za usporedbu, u Italiji su električna činila samo 4 posto prodaje. Dodao je da je najvažnije pitanje kako učinkovito smanjiti emisije CO2 i da odgovor nije „crno-bijelo razmišljanje“.
„Dok drugi proizvođači mijenjaju smjer ili prilagođavaju svoju strategiju, mi smo na potpuno pravom putu“, rekao je Zipse dioničarima. „Čak se i kreatori politike počinju predomišljati. Nova njemačka savezna vlada podržava širok pristup tehnologiji, dok Europska komisija sada nastoji učiniti Europu konkurentnijom.“
Potražnja za BMW-ovim elektrificiranim modelima raste. U prvom tromjesečju elektrificirana vozila činila su više od 25 posto svih prodanih novih automobila marke, dok je gotovo petina njih bila potpuno električna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.