Prema proizvođaču automobila, električna limuzina ima koeficijent od samo 0,208, ali jedan bloger je želio provjeriti tu ambicioznu tvrdnju
Koeficijenti otpora zraka možda ne dobivaju istu pozornost kao brojke konjskih snaga ili ubrzanja ali su ključni za učinkovitost električnih vozila. Nizak aerodinamički koeficijent može drastično poboljšati doseg automobila, pa čak i omogućiti proizvođačima korištenje manjih, lakših baterija te se zato proizvođači sve više natječe tko će imati niži koeficijent.
Zurich Bei Le Ye je popularni automobilski bloger u Kini s više od milijun pratitelja, a osobno posjeduje model Avatr 12. Prema proizvođaču automobila, električna limuzina ima koeficijent od samo 0,208, ali Ye je želio provjeriti tu ambicioznu tvrdnju. Kako bi to učinio, odveo je vlastiti automobil u zračni tunel i proveo isti test koji bi Avatr proveo prije objavljivanja svojih podataka. Međutim, stvari nisu išle po očekivanjima. Yeov test je rezultirao koeficijentom od samo 0,281, što je danas prosječna vrijednost za električne SUV-ove.
This video recently went viral in China. This blogger was skeptical of all those EVs achieving extremely low drag coefficients including a few “record-breaking” numbers. He wanted to see if his Huawei-branded Avitr really has a drag coefficient of 0.21 as advertised. He took his… pic.twitter.com/SpvTkrJKVC
— Ray (@ray4tesla) May 5, 2025
Test se održao u Tianjinskom kineskom centru za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC), koji postoji od 1985. godine. Ispitivači su slijedili standarde CSAE 146-2020 i bili su profesionalni tehničari, tako da su znali što rade. Automobil je imao koeficijent veći od 0,28 pri svim brzinama od 80 km/h do 140 km/h ki u osnovi, ovaj automobil je na kraju dobio rezultat koji je oko 30 lošiji od onoga što Avatr navodi.
Prema Car News China, bloger je također tvrdio da mu testni centar nije dostavio formalno izvješće nakon dana testiranja, što sugerira moguću intervenciju iz marke. Videozapis s detaljima testa također je navodno uklonjen. Avatr inzistira na tome da je video netočan i ponudio je nagradu od 5 milijuna juana (otprilike 610.000 eura) za svakoga s informacijama o onome što naziva "kampanjom ocrnjivanja" marke.
Bloger tvrdi da bi Avatr trebao u potpunosti objaviti svoje originalne rezultate testova i javno demonstrirati kako je njihov auto ostvario rezultate koje tvrtka navodi. Na kraju je cijeli incident doveo u pitanje druge zapanjujuće tvrdnje o niski koeficijentima otpora zraka drugih kineskih proizvođača automobila poput Xpenga, koji tvrdi da proizvodi najaerodinamičnije vozilo na svijetu. Sumnje su prilično logične, jer koeficijent nije tako jednostavno i jeftino provjeriti kao, recimo, ubrzanje ili snagu automobila.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.