Do svi pričaju o kineskoj dominaciji u segmentu električnih automobila, Kinezi svijet preplavljuju benzincima. Naime, tri četvrtine automobila koje Kina izvozi imaju benzinski motor
Dok se zapadne vlade fokusiraju na prijetnju kineskih električnih vozila, prava poplava koja preoblikuje globalnu autoindustriju stiže na benzin. Čak 76 posto kineskog izvoza automobila od 2020. godine čine vozila s klasičnim motorima, a ne električni modeli koje svi očekuju.
Kineska agresivna tranzicija na električna vozila, potaknuta golemim državnim subvencijama, uništila je kinesko tržište za benzince. Prodaja se strmoglavila ne samo za globalne divove poput Volkswagena i GM-a, već i za kineske tradicionalne proizvođače kao što su SAIC i Dongfeng. Zbog toga su ogromni tvornički kapaciteti, sposobni proizvesti do 20 milijuna benzinaca godišnje ostali neiskorišteni. Bivši zamjenik kineskog ministra industrije Su Bo upozorio je da se sektor suočava s "kritičnom krizom preživljavanja", a izvoz je postao jedini spas.
Višak automobila sada se masovno preusmjerava na tržišta gdje električna infrastruktura kaska, poput istočne Europe, Latinske Amerike i Afrike. U Poljskoj su se od 2023. pojavila čak 33 kineska brenda, većinom s benzinskom ponudom. U Južnoj Africi kineski automobili drže 16 posto tržišta, a u prvoj polovici godine prodano je gotovo 30.000 benzinaca i samo 11 električnih vozila. Meksiko je postao najveće kinesko izvozno tržište, a u Čileu su kineski brendovi zauzeli trećinu tržišta, potisnuvši Chevrolet i Nissan.
Analitičari tvrde da su zapadni proizvođači sami krivi jer su se fokusirali na bogata tržišta, zanemarujući zemlje u razvoju. "Tradicionalni proizvođači su spavali. Sada plaćaju cijenu za to", rekao je Felipe Munoz, analitičar JATO Dynamicsa.
Kineski brendovi, poput najvećeg izvoznika Cheryja, iskoristili su priliku nudeći vozila s boljom opremom po nižim cijenama. U Urugvaju se, primjerice, Dongfengov model Rich 6, koji je u suštini kopija stare Nissan Navare, prodaje za gotovo 10.000 eura manje od originala.
Iako je dugoročni cilj Pekinga dominacija u segmentu električnih vozila, kineski proizvođači pragmatično koriste benzince kako bi izgradili prepoznatljivost brenda i osvojili tržišni udio. Prava bitka za budućnost autoindustrije ne vodi se u Europi ili SAD-u, već na tržištima u razvoju, a Kina u toj borbi trenutno pobjeđuje i to s motorom na unutarnje izgaranje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.