Početna Novosti 2034 pregleda

Toyota: Podaci pokazuju da su električni auti gori za planet

FOTO: Jan Woitas/DPA/PIXSELL

Toyota se nije žurila s razvojem automobila na struju jer su uvjereni da će budućnost prijevoza izgledati drugačije nego što to misli većina proizvođača i zakonodavaca

Toyota je već desetljećima svjetski lider u hibridnoj tehnologiji, a isto vrijedi i za pogon vodikom. No u pogledu baterijskih električnih automobila Toyota osjetno kasni za svim najvažnijim konkurentima. Tek je prošle godine u prodaju došao njihov prvi potpuno električni model. 

Toyota se nije žurila s razvojem automobila na struju jer su uvjereni da će budućnost prijevoza izgledati drugačije nego što to misli većina proizvođača i zakonodavaca. Sada Toyota tvrdi da ima podatke koji dokazuju da sveobuhvatno korištenje električnih vozila, na što se većina konkurencije usmjerila, nije samo loša poslovna odluka, već bi moglo biti loše i za okoliš. Glavni znanstvenik tvrtke, Gill Pratt, kaže da ima mnogo više smisla da automobilske tvrtke ponude automobile s različitim izvorima energije, uključujući hibride i vodik.

Author: Toyota foto: Toyota

Pratt kaže da je problem u dostupnosti litija, minerala koji se koristi u proizvodnji baterija. On predviđa da će automobilsku industriju uskoro pogoditi nestašica litija, kao i drugih minerala koji se koriste u proizvodnji baterija, kao i nedostatak mjesta za punjenje jer broj električnih vozila u proizvodnji naglo raste. A ako nema dovoljno dostupnog litija za pogon desetaka milijuna električnih vozila, ima smisla podijeliti ga između hibridnih vozila. Pratt kaže da će izrada milijuna hibrida imati veći utjecaj na emisiju CO2 nego korištenje iste količine litija za stvaranje manjeg broja čistih električnih vozila.

NAJAVA Lamborghini: Još nije vrijeme za električni superautomobil

U hipotetskom modelu predstavljenom za Automotive News, Pratt počinje sa 100 vozila s unutarnjim izgaranjem koja ispuštaju 250 g/km CO2. Ako imate dovoljno litija za proizvodnju 100 kWh baterije, mogli biste izgraditi jednu Teslu, ali preostalih 99 vozila bi i dalje imalo pogon na motore s unutrašnjim izgaranjem. jedna tesla na baterije spustila bi prosječnu emisiju CO2 za navedeni vozni park na 248,5 g/km. Međutim, rasporedite li tih 100 kWh između 90 tradicionalnih hibrida, ostavljajući samo 10 automobila s "običnim motorom", prosječna emisija pada na 205 g/km.

POTVRĐENO Redizajn Golfa 2024., iduća generacija će biti električna

"Doći će do krize", rekao je Pratt za Automotive News. “Vrijeme je na našoj strani. Ove nestašice — ne samo materijala za baterije, već i infrastrukture za punjenje — potpuno će jasno pokazati da jedna veličina ne odgovara svima i da je najbolji odgovor zapravo kombinacija različitih tipova vozila.”

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.