Hibridni automobili do sada su se proizvodili isključivo s automatskim, uglavnom CVT mjenjačima, ali Toyota to želi promijeniti
Popularnost hibridnih automobila jedan je od glavnih razloga zašto na cestama imamo sve više automobila s automatskim mjenjačem dok ručni mjenjač polako izumire. Hibridni automobili do sada su se proizvodili isključivo s automatskim, uglavnom CVT mjenjačima, ali Toyota to želi promijeniti.
Japanski proizvođač je još 2021. godine predao patentnu prijavu za sustav koji bi olakšao upotrebu ručnog mjenjača u hibridnim vozilima, a sada su ti planovi izašli na svjetlo dana.
Prilično kompliciran prijenos uključivao bi ventil s više cilindara spojke. Oni bi bili spojeni na papučicu spojke i upravljačku jedinicu motora, a sve to bi omogućilo vozaču da brzine mijenja manje-više jednako kao kod klasičnog ručnog mjenjača. Spojka bi prebacivanje između električnog i benzinskog pogona obavljala automatski.
Toyota svoj novi mjenjač planira upotrebljavati za sportski orijentirane hibridne automobile kako bi vožnju učinila zabavnijom za prave ljubitelje brzine. To nije prvi puta da Toyota pokušava uvesti ručni mjenjač u automobile u kojima ga do sada nije bilo. Već ranije je japanski proizvođač predao patent za simulirani ručni mjenjač za potpuno električne automobile. Ostaje za vidjeti hoće li neka od ovih ideja zaživjeti u praksi ili će se pokazati previše skupima i nepotrebnima.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.