Rasprave o budućnosti ove dvije marke su trenutno u vrlo ranoj fazi, ali čini se da su sve opcije na stolu
Stellantis je u ozbiljnim problemima, sudeći po prodajnim rezultatima i velikom padu profita prošle godine. Nakon iznenadne ostavke bivšeg izvršnog direktora Stellantisa, Carlosa Tavaresa, ovo je trebala biti godina obnove za tvrtku, ali s Trumpovim visokim carinama novi su problemi an vidiku, a stvari u Stellantisu bi se uskoro mogle pogoršati.
Posebnu pozornost privlače Alfa Romeo i Maserati, dvije marke koje su uz DS i Lanciu u najvećim problemima i najizgledniji kandidati za "odstrjel". Naime, Alfa se neko vrijeme pokušava probiti u SAD, dok Maserati od ranije uvelike ovisi o prodaji u toj državi. Carine bi tuprodaju mogle dodatno pogoršati. Stellantis je sada angažirao tvrtku za savjetovanje McKinsey and Company da ispita situaciju, posebice s osvrtom na carine. Glasnogovornik tvrtke rekao je za Automotive News Europe da je McKinsey "zamoljen da iznese svoja razmatranja" za dva proizvođača automobila, ali nije ponudio daljnji uvid.
Dovođenje konzultantske tvrtke sugerira da su stvari u Stellantisu vrlo loše. U SAD-u je Alfa Romeo prodao samo 8865 automobila tijekom cijele prošle godine. To je pad od 19 posto u odnosu na 2023., ali u Maseratiju stvari stoje još gore. Luksuzna marka prodala je 11.300 automobila diljem svijeta, sa samo 4.819 prodanih u Sjedinjenim Državama koje su im dugo bile glavno tržište.
Rasprave o budućnosti ove dvije marke su trenutno u vrlo ranoj fazi, ali čini se da su sve opcije na stolu. To uključuje mogućnost partnerstva s drugim tvrtkama ili čak prodaju Alfe i Maseratija. Automotive News Europe izvještava o mogućoj suradnji s azijskim proizvođačima automobila, što sigurno zvuči kao da kineski kupci već čekaju u redu za moguću hitnu rasprodaju slavnih talijanskih marki.
U konačnici, sudbina oba proizvođača automobila vjerojatno će ovisiti o Trumpovim carinama. Ostanak tih carina od 25 posto na snazi mogao bi izazvati pustoš u cijeloj automobilskoj industriji, a pogotovo u ovim talijanskim markama.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.