U studenom 2023. električni automobili ostvarili su tržišni udio od 17,0 posto u Europi, no u Hrvatskoj je situacija potpuno drugačija
U studenom 2023. europsko automobilsko tržište (EU+UK+EFTA) zabilježilo je solidan rast od 6 posto u usporedbi s istim mjesecom 2022. Ukupno je registrirano 1.075.756 automobila, a tržište je raslo i 16. mjesec u nizu.
Hrvatsko tržište je u studenom u odnosu na isti mjesec prošle godine raslo čak 27 posto. Među glavnim tržištima Italija je postigla najbolje rezultate s plus 16,2 posto i Francuska s +14 posto, dok je Njemačka pretrpjela značajan pad od -5,7 posto u odnosu na studeni 2022. U plusu su i tržišta Ujedinjenog Kraljevstva (+9,5 posto) i Španjolske (+7,0 posto). U prvih jedanaest mjeseci ove godine sva su tržišta s izuzetkom Mađarske i Norveške u plusu. I ovdje najveća tržišta predvode rast: Njemačka kumulativno +11,4 posto, Francuska +16,2 posto, Španjolska +17,3 posto i Italija +20,0 posto, Velika Britanija +18,6 posto. Hrvatsko tržište bilježi čak 28,7 postotni rast.
U studenom 2023. električni automobili ostvarili su tržišni udio od 17,0 posto (u studenom 2022. bio je 17,1 posto), te su ponovo prestigli dizelska vozila koja su ostvarila udio od samo 10,6 posto. Kumulativno, električni pogon također je prestigao dizel i došao na treće mjesto iza benzinaca i hibrida (klasičnih i blagih hibrida). Udio benzinskih motora blago je pao u studenom s 33,7 posto u 2022. na 33,2 posto prošlog mjeseca, dok je udio hibrida, nastavljajući svoju ekspanziju, porastao 27,8 posto (u istom mjesecu 2022. iznosio je 23,2 posto. Plug in hibridni automobili su u studenom imali 8,4 posto udjela, a ostali pogoni (LPG, metan, etanol, vodik) samo 2,7 posto.
U Hrvatskoj je slika prilično drugačija. Na razini cijele godine električni auti drže samo 2,8 posto udjela, te su time i iza onih na plin (3 posto). Na vrhu su Benzinci s 50,8 posto udjela, slijedi hibrid sa 24,6 posto i dizel s 18,8 posto.
Marka s najvećim rastom u studenom bila je Cupra s +38,1 posto, odmah iza nje je bila Škoda s +35,6 posto i Land Rover s +36,5 posto. Dobro su prošli i Seat (+24,3 posto), Alfa Romeo (+23,8 posto), Suzuki (+27,0 posto) i Mazda (+21,2 posto). Najveći gubitnici bili su DS (-36,8 posto), Fiat (-13,0 posto), Peugeot (-8,0 posto) i Toyota (-8,3 posto).
Promatraju li se podaci za cijelu godinu, Tesla se s porastom od 84,2 posto pokazala kao marka koja najviše raste. Iza njih po rastu su Alfa Romeo (+61,3 posto), Lexus (+58,3 posto), Cupra (+43,7 posto), Suzuki (+43,6 posto) i Smart (+33,9 posto). Lošu godinu imaju u Mitsubishiju (-22,1 posto), Hondi (-11,9 posto), Fiatu (-2,1 posto) i Citroënu (-0,7 posto).
Što se tvrtki tiče ovdje je Volkswagen grupa ponovno na vrhu s 25,8 posto tržišnog udjela, a slijede ga Stellantis (14,9 posto), Renault grupa (9,5 posto), Hyundai-Kia (8,3 posto) i BMW grupa s 8,0 posto.
Redoslijed vodećih tvrtki isti i ako se pogledaju podaci za cijelu godinu. VW i dalje vodi s 25,9 posto, a slijede ga Stellantis (16,9 posto), Renault grupa (9,6 posto), Hyundai-Kia (8,7 posto) te BMW i Toyota, koji imaju 6,9 posto tržišnog udjela.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.