Tvornica je bila jedan od omiljenih projekata bivšeg šefa VW-a Ferdinanda Piecha, koji je preminuo 2019. godine. VW je zatvara zbog pada potražnje za električnim autima
Prema izvještajima njemačkog tjednika Automobilwoche proizvodnja automobila u takozvanoj “Staklenoj tvornici” VW-a u Njemačkom Dresdenu bit će trajno zaustavljena zbog toga sto proizvođač nastavlja smanjivati proizvodnju svojih električnih automobila.
Tijekom ljeta je VW grupa smanjila proizvodnju u tvornici u Emdenu, nedavno su ukinuta radna mjesta u tvornici u Zwickauu, a sada je na red došla jedinstvena staklena tvornica koja će nakon vise od 20 godina potpuno prestati proizvoditi automobile. U maloj ali reprezentativnoj tvornici radi oko 300 ljudi.
Volkswagen namjerava zadržati samu zgradu tvornice i vjerojatno će je prenamijeniti za nešto drugo. Zaposlenici ne bi trebali dobiti otkaze već će biti raspoređeni na nove zadatke uključujući područja “inovativne proizvodnje i istraživanja”.
Ultramoderna ali mala Staklena tvornica se nalazi u neposrednoj blizini starog grada Dresdena, a otvorena je 2002. godine. Ima mnogo staklenih zidova te veliki stakleni toranj, poput neke futurističke poslovne zgrade te onogućava kupcima i ostalima uvid u finalnu montažu.
Tvornica je bila jedan od omiljenih projekata bivšeg šefa VW-a Ferdinanda Piecha, koji je preminuo 2019. godine, a napravljena je da bi se u njoj proizvodila luksuzna limuzina Phaeton kojim je VW želio konkurirati Mercedesu S-klase. Kasnije se u tvornici proizvodio električni e-Golf, a od 2021. ekektrični model ID.3. Ipak, zbog malih kapaciteta tvornice proizvodnja je bila skromna. U 2022. godini tamo je sastavljeno 6500 primjeraka ID.3, što je bilo manje od 10 posto ukupne proizvodnje ovog modela. Od 2002. godine u staklenoj tvornici proizvedeno je ukupno oko 150.000 automobila.
Staklena tvornica je jedan od tri proizvodna pogona Volkswagen Sachsen GmbH. To također uključuje tvornicu motora u Chemnitzu i, prije svega, tvornicu u Zwickauu, gdje većina ID vozila danas silazi s proizvodne trake. Prošle godine tamo je proizvedeno 218.000 električnih automobila VW grupe (VW ID.3, 4 i 5, Audi Q4 e-tron uključujući verziju Sportback i Cupra Born). Tamo radi više od 10.000 zaposlenika.
No i u ovoj velikoj tvornici VW radi rezove. Kako javlja Mitteldeutscher Rundfunk (MDR), VW je između ostalim odbio produžiti 269 ugovora na određeno vrijeme radnicima kojima oni uskoro istječu. Kako sve više ugovora postupno istekne tijekom sljedećih nekoliko godina, smanjenje broja radnih mjesta moglo bi se nastaviti. Razlog za mjeru je očito smanjena potražnja za VW električnim automobilima. Ljeti je smanjena i proizvodnja automobila u tvornici u Emdenu. Uz Passat i ID.4, tamo se od nedavno proizvodi i novi ID.7.
Vrijeme čekanja za električne automobile kod online trgovca Carwow trenutno je samo 2 do 6 mjeseci za ID.3, 4 i 5. Vrlo kratki rokovi isporuke su i za druge električne aute, primjerice 2 do 5 mjeseci za Mercedes EQA, 3 do 5 mjeseci za BMW i4, 4 do 5 mjeseci za električni Fiat 500 i 4 do 6 mjeseci za Jeep Avenger.
Sve su češće i vijesti o općoj slaboj potražnji za električnim automobilima, djelomično zbog pada iznosa ili potpunog ukidanja subvencija diljem Europe.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.