Glavni razlog povlačenja Wranglera nisu prodajne brojke, nego nova sigurnosna regulativa koja stupa na snagu sredinom 2026. godine
Nakon gotovo četiri desetljeća neprekidne prisutnosti, legendarni Jeep Wrangler povlači se s europskog tržišta. Vijest je objavio britanski Auto Express, navodeći da će narudžbe za ovaj kultni terenac biti moguće samo do kraja 2025. godine, dok će posljednji primjerci kupcima biti isporučeni u prvoj polovici 2026. godine. Time završava era terenca koji je simbolizirao američki duh slobode, ali koji se više ne uklapa u stroga europska pravila.
New 2024 Jeep® Wrangler High Altitude 4xe
Kako je objasnio Marco Montepeloso, jedan od čelnika Jeepa u Europi, glavni razlog povlačenja Wranglera nisu prodajne brojke, nego nova sigurnosna regulativa koja stupa na snagu sredinom 2026. godine. Ona uključuje dodatne sustave aktivne sigurnosti i strukturalne zahtjeve koje bi, kako kaže, bilo "iznimno teško ugraditi bez potpunog redizajna automobila". Drugim riječima, da bi Wrangler ostao u Europi, morao bi se doslovno iznova osmisliti.
Jeep je proteklih godina pokušao modernizirati model. Uveo je nove sustave pomoći vozaču, pojačao bočnu zaštitu i dodao hibridnu verziju 4xe. Ipak, to nije bilo dovoljno. Uz to, emisije CO2 od 269 g/km iz dvolitrenog turbomotora s 272 KS jednostavno su previsoke za europske CO2 norme, gotovo jednake kao kod 4,4-litrenog biturbo V8 motora u Range Roveru Sport SV.
2024 Jeep® Wrangler High Altitude 4xe
Za razliku od Europe, u Sjedinjenim Državama Wrangler ostaje stup ponude. Ondje se i dalje nudi s 3,6-litrenim Pentastar V6 motorom od 289 KS, uz izbor ručnog ili automatskog mjenjača, kao i s 2,0-litrenim turbo-hibridom u izvedbi 4xe te ogromnim 6,4-litrenim V8 Hemi motorom u verziji Rubicon 392.
Iz hrvatskih cjenika Jeepa, Wrangler je nestao još prije dosta vremena, a u Njemačkoj trenutačno stoji najmanje 70.900 eura, dok hibridna top verzija košta 83.500 eura bez dodatne opreme. No, unatoč visokoj cijeni i manjem tržišnom udjelu, Wrangler je imao svoju vjernu publiku, ljubitelje pravog off-roada i tradicionalne mehanike.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.