Najekstremniji primjer koliko daleko mogu ići protivnici Tesle pokazuje reklama koja je noćas emitirana u poluvremenu najgledanijeg sportskog događaja u SAD-u, Super Bowla
Teslin Full Self-Driving (U prijevodu: potpuno samostalna vožnja) je vrlo napredna tehnologija koja omogućava autonomnu vožnju u mnogim situacijama, ali je daleko od savršene i ponekad radi velike greške koje mogu završiti teškom nesrećom. Zbog toga, mnogi pokušavaju natjerati proizvođača automobila da promijeni naziv svoje tehnologije ili čak inzistiraju da se tehnologija potpuno zabrani.
Najekstremniji primjer koliko daleko mogu ići protivnici Tesle pokazuje reklama koja je noćas emitirana u poluvremenu najgledanijeg sportskog događaja u SAD-u, Super Bowla. Iza reklame stoji veliki protivnik Elona Muska i Tesle, Dan O'Dowd, osnivač udruge "'The Dawn Project'. Glavni ciljevi njegovog projekta su: "učiniti računala sigurnima za čovječanstvo i zabraniti Teslin FSD.
Kako je izvijestio The Washington Post, O'Dowd želi izravnu zabranu FSD-a, vjerujući da je dopuštanje vlasnicima da pokrenu beta verziju programa "velika prijetnja javnoj sigurnosti". Oglas, koji je emitiran u u određenim geografskim regijama tijekom Super Bowla, poziva regulatore i javnost da zabrane FSD. Prikazuje vozila Tesle koja čine nevjerojatne pogreške dok voze na Autopilotu. U spotu se vidi kako Teslini modeli gaze lutke veličine djece na pješačkim prijelazima, ne zaustavljaju se iza školskog busa sa znakom 'stop' te voze krivom stranom ceste. Također se mogu vidjeti snimke ignoriranja znakova za krivi smjer, pa čak i nalet na dječja kolica.
"Reklama Dawn Projecta bit će emitirana tijekom utakmice milijunima gledatelja, političara i regulatora u Washingtonu, D.C., i glavnim gradovima država uključujući Kaliforniju, New York, Teksas, Floridu i Georgiju. Reklama za Super Bowl bit će popraćena serijom televizijskih i tiskanih reklama koje pozivaju na hitnu akciju u vezi s uvođenjem Teslinog opasnog softvera za samostalnu vožnju na javnim cestama", navodi se u priopćenju Dawn Projecta prije Super Bowla.
O'Dowd i The Dawn Project su i ranije objavljivali oglase protiv FSD-a.U studenom je tako objavljen oglas preko cijele stranice u New York Timesu. Prije toga su također napravili kontroverzni video oglas u kolovozu koji prikazuje Model 3 kako gazi lutku veličine djeteta s navodno uključenim FSD-om.
Dok se izjave, postupci i metode The Dawn Projecta mogu činiti pomalo ekstremnima, mnogi se slažu da FSD nije u potpunosti spreman za javnu upotrebu, te da se ne bi trebao zvati i reklamirati “Full Self Driving” jer nije u stanju potpuno zamijeniti vozača.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.