Trend koji je započeo Stellantis, vlasnik Jeepa, Chryslera i Fiata, sada je prihvatio i Subaru, a sve su glasnija pitanja kada će ova praksa u potpunosti zaživjeti i u Europi
Zamislite da vozite autocestom, a umjesto karte ili glazbe, infotainment zaslon vašeg automobila odjednom prekrije skočna reklama za produženo jamstvo ili popust na novi model. Zvuči kao noćna mora budućnosti, no za vozače u SAD-u to je postala iritantna stvarnost. Trend koji je započeo Stellantis, vlasnik Jeepa, Chryslera i Fiata, sada je prihvatio i Subaru, a sve su glasnija pitanja kada će ova praksa u potpunosti zaživjeti i u Europi.
'Skoro sam sletio s ceste zbog reklame'
Vlasnici automobila pogođeni ovim problemom bijesni su. Poruke nisu samo nezgodne, već se pojavljuju u najgorem mogućem trenutku, tijekom vožnje. Jedan od najgorih primjera dolazi od vlasnika Subaru Crosstreka koji je svoje iskustvo podijelio na Redditu.
Nekoliko puta mi se pojavila reklama za Sirius XM radio, no zadnji put je bila kap koja je prelila čašu. Skoro sam sletio s ceste zbog nje. Cijeli zaslon se promijenio, što me natjeralo da skrenem pogled s ceste. Vozio sam oko 90 km/h po zimskim uvjetima, proklizao sam i zamalo završio u jarku. To se ne bi dogodilo da nije bilo te reklame, napisao je korisnik.
Drugi se žale kako im oglasi blokiraju navigaciju točno ispred izlaza s autoceste, stvarajući kaos u nepoznatim gradovima.
Proizvođači se prave ludi ili nude komplicirana rješenja
Kad su novinari suočili Subaru s pritužbama, tvrtka je odgovorila da "prvi put čuje za takav problem", unatoč tome što se vlasnici na forumima žale još od 2022. godine. Tvrde da se poruke prikazuju samo dva puta godišnje kako bi obavijestili kupce o promotivnim akcijama.
This is a real photo from a friend pic.twitter.com/PU8xcd1qt2
— A GMN Ape (@AGMNApe) November 17, 2025
Stellantis, s druge strane, priznaje postojanje oglasa, ali ih brani kao način da "ostanu u kontaktu s vlasnicima u ključnim trenucima". Tvrde da se poruke prikazuju samo dok je vozilo zaustavljeno i nestaju nakon 15 sekundi. No, ono što najviše ljuti vozače jest proces odjave. Da biste prestali primati reklame, morate zvati korisničku službu i prolaziti kroz kompliciranu proceduru, umjesto da jednostavno pritisnete gumb na zaslonu.
Stiže li ovo i na europske ceste?
Iako masovno bombardiranje reklamama u Autima još nije zabilježeno u Hrvatskoj i Europi, tehnologija i poslovni modeli za to uvelike se razvijaju. Tvrtke poput njemačkog 4screena već nude platforme koje omogućuju slanje interaktivnih ponuda i oglasa izravno na zaslone automobila.
Late stage capitalism popping up on our Grand Cherokee. pic.twitter.com/VyVRkuGGw1
— Zerin Dube (@SpeedSportLife) November 18, 2025
Još više zabrinjava patent koji je Ford prijavio u SAD-u. Njihov sustav bi prikazivao oglase na temelju brzine, odredišta, pa čak i na temelju razgovora unutar kabine. Dok se neki proizvođači poput Honde, Volva i BMW-a javno ograđuju od te prakse navodeći sigurnost kao prioritet, drugi u tome vide novi izvor zarade.
Čini se da je granica između pametnog automobila i pokretne reklame sve tanja. Pitanje je samo tko će je prvi prijeći na našem tržištu, pretvarajući privatni prostor automobila u još jednu platformu za oglašavanje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.