Nakon što je najveća korejska limuzina pokorila Ameriku i Aziju stigla je i u Europu, a diči se odličnom mehanikom, još boljom unutrašnjošću, bogatom opremom, dimenzijama i infotainmetom
Nakon što je najveća korejska limuzina pokorila Ameriku i Aziju stigla je i u Europu, a diči se odličnom mehanikom, još boljom unutrašnjošću, bogatom opremom, dimenzijama i infotainmetom. Drugačiji je prednji branik, stražnji luk je zakošeniji, a svjetla su integrirana u poklopac prtljažnika. Obnovljenu KIA Optimu, Korejci su predstavili svijetu još krajem prošle godine. Njihov fokus prvo je bio na Sjedinjenim Državama i Aziji, jer to su tržišta gdje je njihova najveća i najprestižnija limuzina bilježila najbolje rezultate. Poneseni uspjesima stare generacije, odlučili su s novom napasti i Europu. Predstavljena je bila prvo u Genevi proljetos te samo mjesec dana kasnije i na Zagreb Auto Showu. Nakon što ju se moglo samo vidjeti, od početka srpnja moguće ju je i kupiti po cijeni od 30.990 eura.
Azer Šarić, šef KIA Adrije za odnose s javnošću ponosan je s Optimom i drži kako ova korejska raskošna limuzina itekako može pokvariti račune Talismanu, Passatu, Mondeu, Superbu..., i drugim razvikanim europskim limuzinama srednjeg razreda. I to ne samo stoga što je u prosjeku i deset centimetara duža od navedenih rivala, već ponajprije zbog dobrih voznih osobina, odličnog komfora, dokazane udobnosti te iznenađujuće dobrog infotainmenta i audio sustava.
To je ono esencijalno, no valja naglasiti kako je Optima doživjela i krucijalne vizualne promjene u odnosu na prethodnu generaciju. Drugačiji je prednji branik, stražnji luk je zakošeniji, a svjetla su integrirana u poklopac prtljažnika. Kraj svih onih koji danas naglašavaju downsizing u svemu, od smanjanja obujma motora do manjih dimenzija, u KIA-i su napravili sve suprotno. Nova je Optima postavljena na univerzalnu KIA/Hyundai platofrmu, a međuosovinski razmak, baš kao i dužina, narasli su za 10 milimetara. Jednako tako ova je limuzina i viša, a proširila se za 25 milimetara! Da bi ugodili europskom kupcu, Koreanci su morali ugraditi puno bolje materijale, pripaziti na kvalitetu izrade te ponuditi elektronsku i pasivnu sigurnost, komfor i zabavu, znane samo iz premium segmenta. Između ostalog, u seriji nudi upozorenje za mrtvi kut, infozabavni sistem s navigacijom najnovije generacija, s automatikom koja omogućava samoparkiranje, line assistom, prepoznavanju prometnih znakova... Azer Šarić posebno je istaknuo kako KIA, za razliku od svih drugih, kupcima Optime osigurava pravovremenu nadopunu softwera kartama, grafikama i inim ludorijama..., koje će tijekom godina razvijati za unapređenje postojećeg infotainment sustava... - Sve to osiguravat ćemo bez nadoknade! Naši konkurenti takve novotarije kupcima svojih limuzina svake godine znaju zaračunati i 500 eura, oduševljeno govori Azer Šarić.
Optima će u nas u prvo vrijeme biti dostupna isključivo s 1,7 litrenim turbodizelašem koji razvija naoko malih 136 konja, no u praksi oni izazivaju respekt. Je li to dovoljno, s obzirom da konkureti nude i kombinacije s agragatima i od 240 konja!? Očito da ih to ne zanima i da pucaju na ulaznu kategoriju kupaca u ovoj klasi. Nema tu mudrovanja ni kad je o mjenječu riječ. Nudi se sedmerostupanjska precizna i brza automatika, potpomognuta s dvije spojke i sistemom start-stop! Do kraja godine stižu bogatije opremljene verzije GT Line i model GT koji će imati bitno snažniju konjicu ispod poklopca motora. Ponudu će tako vrlo skoro upotpuniti i Optima s dvolitrenim benzincem od 163 konja. Na jesen se očekuje i hibridna Optima. Cijena obnovljene Optime započinju u nas od 209.990 kuna za opremu LX Comfort, EX Smart, koja u seriji ima line control, prepoznavanje znakova, dvozonsku klimu, navigaciju... stoji 259.990 kuna, a Family oprema stoji 229.990 kuna, a nudi automatsko zaključavanje, bezžično punjenje mobitela... a najbolji paket opreme EX Limited (314.990 kn) i sistem blind corner, kamere za 360-stupnjeva pogled oko vozila, kožu i pomično stakleni krov.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.