Početna Tech 672 pregleda

Doseg električnih auta do 31 posto manji od deklariranog

FOTO: Inside EVs

U testu je sudjelovalo deset automobila različitih klasa i  različitih proizvođača iz Njemačke, Francuske, Južne Koreje i Kine

Talijanski odjel portala InsideEV napravio je veliki test realnog dosega električnih automobila. Okupili su neke od najpopularnijih modela na europskom tržištu da bi pokazali koliko električni automobili zaista mogu prevaliti u realnim uvjetima vožnje. Dok su tvorničke  WLTP vrijednosti potrošnje goriva za benzince i dizelaše dosta blizu onih koje auti ostvaruju u praksi, vrijednosti za električne automobile još su uvijek prilično "optimistične". To je potvrdio i ovaj test. 

U testu je sudjelovalo deset automobila različitih klasa i  različitih proizvođača iz Njemačke, Francuske, Južne Koreje i Kine. Da bi se osigurali realni uvjeti za test, a time i realni rezultati, svi automobili su voženi na istom dijelu javnih cesta, u isto doba dana i istim brzinama. Svi automobili su vozili krugove rutom dugačkom 68.2 kilometara u blizini Rima, voženi su po gradskim cestama i autocesti, a promet je uglavnom bio gust uz povremene gužve. Test je za svaki auto trajao dok baterija nije pala na pet posto kapaciteta.

TEST Rabljeni električni auto istrošio bateriju za 35 kilometara

Svi automobil su imali uključenu klimu u automatskom načinu rada, a temperatura je bila postavljena na 22 stupnja. Svaki automobil je bio minimalno opterećen tako da je u njemu bio samo vozač. U testu su sudjelovali Aiways U5, BMW i7, Kia Niro EV, Mercedes  EQE, MG 4, Polestar 2., Renault Megane E-Tech, Škoda Enyaq Coupe, Smart #1 i Volkswagen ID.Buzz.

NIO EC7 Ovo je električni auto s najvećim dosegom na svijetu

Iako su WLTP dosezi testiranih automobila deklarirani od 410 do 639 kilometara, automobili su na testu ostvarili vrijednosti od 289 do 436 kilometara. Odstupanje u odnosu na WLTP doseg je ovisno o automobilu bilo 16 do 36 posto. Najdužu dionicu od  436 kilometara uspio je prevaliti BMW i7, a najbliži deklariranom dosegu bio je kineski MG 4 s 357 prijeđenih kilometara što je 16 posto manje od tvorničkih WLTP vrijednosti. 

BMW i7    Stvarni doseg: 436 km, deklarirani doseg 625 km, -27 %
Mercedes EQE    Stvarni doseg: 423 km, deklarirani doseg 639  km, -30 %
Polestar 2  Stvarni doseg: 395 km, deklarirani doseg 551 km, -24 %
Škoda Enyaq Coupé RS  Stvarni doseg: 368 km, deklarirani doseg 505 km, -23 %
MG 4  Stvarni doseg: 357 km, deklarirani doseg 450 km, -16 %
Kia Niro EV   Stvarni doseg: 347 km, deklarirani doseg 463 km, -21 %
Smart #1  Stvarni doseg: 328 km, deklarirani doseg 440 km, -22 %
Volkswagen ID.Buzz Stvarni doseg: 300 km, deklarirani doseg 429 km, -25 %
Renault Megane E-Tech Stvarni doseg: 295 km, deklarirani doseg 450 km, -31 %
Aiways U5  Stvarni doseg: 298 km, deklarirani doseg 639 km, -26 %
 

ISTRAŽIVANJE Električni auti zimi 'gube' skoro do trećinu dosega

Tijekom testa mjerena je i potrošnja električne energije. MG 4 se i ovdje pokazao najboljim s realnom potrošnjom od 16.4 kWh na 100 kilometara. Najveći potrošač bio je VE ID. Buzz s 24,4 kWh na 100 kilometara.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.