Kod svih automobila taj je pad značajan, a sada je prvi puta provedeno veliko istraživanje koje pokazuje koliki precizno iznosi pad za određene modele
Svi vlasnici električnih automobila znaju da zimi mogu računati na osjetno manji doseg nego tijekom drugih razdoblja godine. To nije sao zbog grijanja nego i zbog toga što kapacitet baterije pada na nižim temperaturama. Kod svih automobila taj je pad značajan, a sada je prvi puta provedeno veliko istraživanje koje pokazuje koliki je taj pad za određene modele.
Istraživanje koje je provela internetska stranica za prodaju električnih vozila Recurrent, pokazalo je da zimi na niskim temperaturama električni automobili gube do čak 32 dosega u odnosu razdoblja godine kad su temperature umjerene. Recurrent je uspoređivao koliko doseg automobila padne kada su vanjske temperature između -7 i -1°C u odnosu na doseg koji električni automobil ima kad je vani 21 °C.
Recurrent je u istraživanje uključio niz automobila koji su dostupni na tržištu SAD-a, no većinu njih je moguće ili je bilo moguće kupiti i u Europi. To su redom Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model 3, Tesla Model Y, Tesla Model S, Tesla Model X, Volkswagen e-Golf i Volkswagen ID.4.
Chevrolet Bolt, model koji se ne nudi u Europi na testu je prošao najgore, doseg mu je u hladnim uvjetima pao čak 32 posto. Samo malo bolje rezultate ostvarila su dva modela koji se nude i kod nas - Ford Mach-E i Volkswagen ID.4 s padom dosega od 30 posto na nižim temperaturama.
Najbolji rezultat, odnosno najmanji pad dosega imao je Jaguar I-Pace sa samo 3 posto pada dosega. Na drugom mjestu je Audi e-tron s 8 posto pada, a na trećem mjestu su Teslini SUV-ovi Model Y i Model X s padom od 15 posto. Kompletne rezultate možete vidjeti na grafici niže.
Istraživanje je pokazalo da zimi manji pad dosega imaju automobili s ugrađenom dizalicom topline. Uz pomoć nje se manje energije iz baterije troši za grijanje kabine.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Jiva
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.