Koliko brzo visoke brzine mogu isprazniti bateriju pokazuje test rabljenog Nissana Leafa starog deset godina koji je napravio YouTube kanal 'Autotrader'
Električni automobili sve su češća pojava na cestama diljem svijeta. Ipak, mnogi su još uvijek, s razlogom, skeptični oko budućnosti električne mobilnosti jer auti na struju imaju jasna ograničenja, a sva su vezana uz njihovu bateriju. Najveći problem je doseg, a tu je i vrijeme potrebno za punjenje te izdržljivost same baterije koja s vremenom gubi na kapacitetu.
Zbog dugog punjenja i velike potrošnje energije električni automobili nisu toliko praktični za duža putovanja, a najveće slabosti pokazuju kada njima jurite na autocesti. Koliko brzo visoke brzine mogu isprazniti bateriju pokazuje test rabljenog Nissana Leafa starog deset godina koji je napravio YouTube kanal 'Autotrader'.
Automobil je tijekom deset godina nakupio solidnu kilometražu, oko 115.000 kilometara, te je njegova baterija dosta istrošena te je u ranijem testu utvrđeno da u realnom korištenju omogućava samo 106 kilometara realnog dosega. Isti Leaf i kad je bio nov nije imao veliki doseg. U realnom korištenju on se zbog male baterije od samo 24 kWh kretao do oko 160 kilometara. Sada je ekipa YouTube kanala 'AutoTrader' odlučila napraviti ekstremni test u kojem će vidjeti koliko kilometara auto može napraviti na maksimalnoj brzini.
Test je napravljen na ovalnoj trkaćoj stazi, a čim je vozač ubrzao do maksimalnih, elektronički ograničenih, 160 km/h doseg je na putnom računalu pao na samo 39 km/h. Na kraju se i to pokazalo preoptimistično. Nakon 4 kilometara vožnje upalio se znak za 'rezervu', a nakon samo 8 kilometara vožnje snaga automobila je počela opadati, a maksimalna brzina se spustila na 150 km/h.
Ipak, automobil je tako nastavio voziti sve dok nije prevalio 32,6 kilometara kada se pojavila poruka "snaga motora je ograničena", a brzina počela rapidno padati. Nakon toga bilo je samo pitanje vremena kad će se baterija potpuno isprazniti. To se dogodilo ubrzo nakon što je automobil uspio prevaliti samo 34,7 kilometara.
U prošlosti se govorilo da bi Bugatti Veyron mogao potrošiti cijeli spremnik goriva za oko 12 minuta pri najvećoj brzini, no ovo je još ekstremnije. U obranu testiranog Leafa valja ipak uzeti u obzir da je kapacitet baterije daleko od onog kojeg je imao kad je nov. Također, aktualni Leaf ima mnogo veće baterije i rezultat testa s njim bio bi mnogo uvjerljiviji. Ipak i kod najnovijih električnih automobila doseg na maksimalnoj brzini rapidno pada. U principu, automobil koji u kombiniranoj vožnji s punom baterijom može prevaliti 450 kilometara, pri punoj će brzini bateriju isprazniti već za 150 do 200 kilometara, ovisno koliko visoko je postavljena elektronska blokada maksimalne brzine. Stoga je i jasno zašto proizvođači svoje električne modele koji pucaju od snage uglavnom ograničavaju na maksimalne brzine između 140 i 200 km/h.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
makan
ih
Nighrider
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.