Osim što su iznimno luksuzni, francuski premium modeli su i vrlo ekstravagantni, nadasve originalni te puni pažnje za detalje koji su svojstveni samo Francuzima
Nakon dužeg izbivanja, automobili francuske marke DS vratili su se u Hrvatsku krajem prošle godine, a povodom godišnjice od povrataka na naše tržište DS nam je dao priliku da provozamo sve njihove modele na testnim vožnjama koje su održane u Istri. Za volanima gradskog šminkera DS3, kompaktnog i šarmantnog DS4 i impresivnog SUV-a DS7 napravili smo više od 600 kilometara te se uvjerili da se radi o zaista posebnim automobilima koji su itekako kvalitetom i luksuzom sposobni konkurirati sličnim premium modelima na tržištu, a tu prije svega mislimo na njemačko “sveto trojstvo”.
foto: Dubravko Kolarić
DS automobili veliko su osvježenje na našem tržištu. Francuski pogled na premium klasu jako se razlikuje od konvencionalnog kakav ima njemački trojac Audi, Mercedes i BMW ili japanski Lexus. Osim što su iznimno luksuzni, francuski premium modeli su i vrlo ekstravagantni, nadasve originalni te puni pažnje za detalje koji su svojstveni samo Francuzima, njihovom “chicu” i njihovoj visokoj modi. U svakom slučaju zanimljiva alternativa za one koji žele “ono najbolje”, a opet dosta drugačije od onoga što nudi konkurencija.
foto: Dubravko Kolarić
DS u Hrvatskoj trenutno nudi tri modela koje smo i vozili. Najmanji DS 3 izuzetno je luksuzan za automobil ove klase i prilično sportski orijentiran agresivnim izgledom i vrlo dobrim voznim osobinama koje kombinira s visokom razinom udobnosti. Sportsko dizajnirani Hatchback s naznakama SUV-a nudi se s benzinskim motorima snage 100 i 130 KS te s potpuno električnim pogonom s baterijom od 54 kWh i 156 KS. Cijena osnovnog benzinskog modela je 29.722 eura. Isprobali smo benzinsku verziju sa 130 KS, a automobil se pokazao izuzetno zabavnim u vožnji za ovu klasu, s prilično izravnim kontaktom s cestom, i kada je u pitanju ovjes, i kada je u pitanju upravljač.
foto: Dubravko Kolarić
Vrlo zanimljiv model je i kompaktni DS4, auto koji bi trebao konkurirati Mercedesu A-klase i Audiju A3 i koji ostavlja mnogo profinjeniji i luksuzniji dojam od ovih konkurenata, barem kada su u pitanju korišteni materijali i briga za detalje, pogotovo u unutrašnjosti. Kompaktni automobil nudi se u kombinaciji s dizelskim, benzinskim i plug in hibridnim pogonima. Benzinac je 1,2-litreni agregat sa 130 KS, 1,5-litreni dizelaš ima istu snagu, a plug-in hibridni sustav razvija 225 KS i nudi električni doseg od 55 km.
foto: Dubravko Kolarić
Početna cijena osnovnog DS4 je 32.096 eura. Isprobali smo DS4 u plug-in hibridnoj verziji, auto se pokazao pomalo sportski orijentiranim s nešto krućim, ali ne i pretvrdim ovjesom, i vrhunskim držanjem ceste.
foto: Dubravko Kolarić
Najveći model je DS7 Crossback. Izuzetno luksuzni i maštovito dizajnirani kompaktni SUV službeno je vozilo francuskog predsjednika što dovoljno govori o tome o kako se luksuznom i profinjenom modelu radi. Nudi se s benzinskim motorom snage 180 KS, dizelašem sa 130 KS i dva plug-in hibridna pogonska sustava. Slabiji ima prednji pogon i 225 KS dok uz snažniji od 300 KS dolazi pogon na sve kotače.
foto: Dubravko Kolarić
Najjeftiniji DS7 Crossback u ponudi je dizelaš koji košta od 44.301 eura, a njega smo i vozili od Zagreba do Istre gdje nas je prvenstveno oduševio udobnošću. Teško se sjetiti kada smo zadnji puta ovu dionicu odvozili uz toliki komfor ovjesa i malu buku u unutrašnjosti. Wellness osjećaju na ovom putovanju pripomogli su i luksuzni detalji poput izuzetno udobnih hlađenih sjedala s masažom.
foto: Dubravko Kolarić
Ova francuska marka će na našem tržištu uskoro dobiti i pojačanje u vidu velikog SUV-a DS9 kojem se posebno veselimo. Sudeći po tome kakvi su manji modeli, od ovog možemo očekivati još “veći spektakl”. Što se tiče daljnje budućnosti marke DS, ona će se vrlo skoro orijentirati potpuno na električnu energiju, a prvi takvi novi modeli stižu krajem 2024. godine i početkom 2025. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.