Početna Auto 228 pregleda

LEDomanija skinula još jedan skalp

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT
Vidi galeriju 1/10
LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp LEDomanija skinula još jedan skalp

Redizajnirani japanski kompakt izgleda bolje nego ikad, promjene su male ali primjetne; nova su svjetla prepuna dioda, izraženiji su branici, prošireni blatobrani...

Za njim se okreću kao za rijetko kojim autom. Civic je jedan od onih kompakata koji plijeni pažnju izgledom, ali jednako tako i posebnim voznim sposobnostima. Nakon samo tri godine pod nož estetskim kirurzima došao je auto koji je bio simbol za oblikovni futurizam.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Da ništa nije trajno, da je i oblik podložan mijenama potrudili su se dokazati japanski dizajneri. Iako na prvi pogled zahvati nisu drastični, osvježenja se vide na svakom koraku. Najupečatljivija su u rubove farova integrirana LED svjetla, a novo su oblikovani prednji i stražnji branik, zamjetno su prošireni blatobrani.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Stražnja svjetla su izraženija, atraktivnija i opremljena full LED tehnologijom. LEDomanije nije ostao pošteđen ni Civic i mora se priznati da mu brojne diode sasvim dobro stoje. Kad je na jesen 2012. u Frankfurtu ugledao svjetlo dana stršao je među konvencionalnim novitetima kao božićna jelka u dnevnom boravku.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

22 konja slabija 1.6 litarska turbodizelska verzija primjerenija je današnjem trenutku i ne samo da je bitno štedljivija već je i zavidno potentna

Tako je bilo svo vrijeme, a da prizvuk sutrašnjosti mora biti dio njegove sadašnjosti svjedoči i napor da stalno bude svjež i moderan. Ovdje je sve u skladu, brine se o najsitnijim detaljima pa i o bojama. Crno-bijela kombinacija kao da na najbolji način otkriva svu razinu širokog spektra boja. Nekada je Civic bio dominantan u japansko crvenoj boji, danas su na paleti istovremeno samo crna i bijela boja.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Najnovija generacija Civica jedan je od najupravljivijih kompakata. Odaziv na upravljač je direktan i konkretan, a promjene pravca su dječja igra. Kao da upravljate joy stickom, kao da ga navigavate svemirski brod... Šesterostupanjski ručni mjenjač poslovično je brz i precizan. Kratkih je hodova, a stupnjevi prijenosa prilagođeni su kako sportskoj tako i štedljivijoj vožnji.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Umjerena vožnja ne rezultira većom potrošnjom od 8 l/100 km, no to je za današnje prilike ipak nešto više od očekivanoga. Testirani je model ispod poklopca skrivao 1.8-litreni i-VTEC benzinski agregat koji razvija 142 KS i 174 Nm okretnog momenta. Motor radi tiho i uglađeno, a sportskim se zvukom "kiti" tek na visokim okretajima.

Nakon tri godine Civic je osvježen izvana, a u kombinaciji sa znanim 1.8 litarskim agregaom i-VTEC od 142 konja nudi sportske čari i nešto osjetiniju potrošnju

Kad smo mu ugađali i držali ga u "turi", uspijevali smo novu Hondu voziti oštrijim tempom, no tada se potrošnja penjala preko deset litara eurosupera na stotinu prijeđenih kilometara.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Benzinska Honda Civic, ako nemate "pretešku" nogu na gasu, dobar je odabir i za gradsku vožnju, no naša je preporuka ipak 1.6 litarski turbo dizel. On ima odlične atribute, a uz to je i 30 posto štedljiviji. 27 konja manje u dizelskoj nego u benzinskoj verziji i ne izgleda tako drastično. Testna izvedba bila je opremljena nešto tvrđim ovjesom i većim kotačima, no neravnine je svladavala i više nego solidno.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Ova sportska verzija stoji nemalih 186.000 kn, no valja i o njoj razmisliti. I ne samo zbog nevednog i maksimalnih 5 zvjezdica na NCAP testu, već i zbog filingramske izrade, vrhunske kvalitete, fascinantnih voznih osobina. Hondina ACE (Advanced Compatibility Engineering) struktura karoserije bolje absorbira i preusmjerava snagu nastalu pri sudaru dalje od putničkog prostora.

Za sigurnost se brine i osam zračnih jastuka, novi ABS kočioni sustav, EBD sustav raspodjele sile kočenja, BA sustav pojačavanja sile kočenja pri intenzivnom zaustavljanu, VSA elektronski sistem nadzora stabilnosti vozila... I sve to je sastavni dio standardne opreme.

TEST HONDA CIVIC 1.8 I-VTEC SPORT | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Unutrašnjost: Odiseja u prostoru

Interijerom dominira veliki sedam inčni zaslon osjetljiv na dodir. Lakanim pritiskom upravlja se funkcijama novog Connect infotainment sustava, s bezbroj funkcija; poput navigacije, klimatizacijskog uređaja, spajanja na internet, smartphone te odličnog audio sistema. U kabini su korišteni još kvalitetniji materijali, a završna je obrada na visokom nivou, kako to i dolikuje velikom japanskom proizvođaču. Veliki plus i za prostranu kabinu. Bez obzira i na respektabilan prtljažnik od 477 litara (1378 l kad se preklope sjedala) nudi obilje mjesta, kako sprijeda tako i straga.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.