Početna Auto 5246 pregleda

MG HS: Testirali smo najpovoljniji kompaktni SUV na tržištu

FOTO: Dubravko Kolarić

MG HS nije tipičan jeftini automobil na kojem se vidi štednja. Štoviše on je vrlo solidno napravljen, luksuzno opremljen i ima dosta aduta za borbu protiv renomirane konkurencije

Iako je MG britanski brend svi smo svjesni da su njegovi automobil zapravo Kineski. A od kineskih proizvođača upravo MG radi neusporedivo najbolji posao u Europi. Višestruko nadmašuje sve konkurente iz vlastite države po prodaji, a to je i s razlogom jer njihovi automobili su od svih kineskih najviše prilagođeni Europi, i po dizajnu i po preferencijama vozača. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

MG HS je jedan od njihovih najuspješnijih automobila. Nije ni čudo jer MG HS spada u klasu kompaktnih SUV automobila koja je trenutno najpopularnija na europskom tržištu. Ovaj zanimljivi SUV testirali smo prije otprilike pola godine, no on je u međuvremenu redizajniran tako da smo sada na test dobili obnovljenu verziju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kinezi jako napreduju u razvoju svojih automobila, a toga smo postali svjesni po poboljšanjima koje je MG dodao svojem SUV-u u samo jednom redizajnu. HS vizualno nije mnogo promijenjen no pod karoserijom i u vožnji primjetan je velik napredak. Ipak, na nekim stvarima bi se još uvijek moglo poraditi. Krenimo redom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirali smo najbolje opremljeni i ujedno najskuplji HS u ponudi na našem tržištu. Ima 1,5-litreni benzinski motor snage 162 KS, koji je ujedno i jedini u ponudi na našem tržištu i bogatu opremu Luxury koja, kako joj i ime kaže, nudi prilično mnogo luksuza, između ostalog i unutrašnjost presvučenu kožom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Redizajnom je MG HS dobio mnogo elegantniji i profinjeniji izgled te se sada više ističe na cesti. Prednji dio s novom maskom i odbojnikom, moramo priznati, izgleda prilično impresivno, a ostatak automobila je dizajniran bez pretjerivanja i nekog detalja zbog kojeg će se HS posebno istaknuti na cesti. Rekli bismo, vrlo diskretan i pomalo konzervativan dizajn. No to ne treba biti loše, naprotiv, mnogima će se itekako svidjeti. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost ne izgleda ekstravagantno kao kod mnogih konkurenata, već je također diskretno uređena. Dizajn je, možda malo zastario, no sve je na mjestu i prilično ergonomski razmješteno. Materijali se doimaju kvalitetno, a isti dojam ostavlja i kvaliteta izrade. Tijekom testa nismo primijetili nikakvo škripanje ili krckanje koja bi odavalo lošu kvalitetu interijera, naprotiv, dojam je vrlo dobar. A njega dodatno podiže vrlo bogata oprema u testnom modelu koji ima baš sve što u ovakvom autu trebate. Posebno dobra su sjedala, udobna, sportski profilirana i presvučena kožom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao i većina današnjih automobila MG HS ima digitalne instrumente i veliki središnji dodirni zaslon. Infotainment nije među najbržima i najbogatijima funkcijama no radi vrlo solidno te je prilično pregledan. HS-u zamjeramo što su komande klime na zaslonu, no one su ipak donekle odvojene i lako dostupne iz glavnog ekrana infotainmenta.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Auto na središnjoj konzoli ima i nešto tipki na kojima su najvažnije funkcije za odmagljivanje prednjeg, grijanje stražnjeg stakla, upravljanje glasnoćom i prečaci za glavne izbornike infotainmenta pa digitalizacija nije toliko naporna kao kod nekih konkurenata. Digitalni instrumenti su vrlo veliki i pregledni, no ne pružaju previše mogućnosti za promjenu prikaza ili individualizaciju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostranost automobila je vrlo dobra, očekivano od ovako velikog automobila. U usporedbi s konkurentima u C-SUV segmentu HS nije ni među najprostranijima, ali ni među najmanje prostranima, više negdje u sredini. Isto vrijedi za kapacitet prtljažnika od solidne 463 litre.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče pogona osjećaji su izmiješani. Gledano po performansama, motor je izuzetno dobar. Njegove 162 KS su itekako dovoljne za živahno pokretanje ovoga automobila, a pri međuubrzanjima imate dojam da ih ima i više. S druge strane, potrošnja nas baš nije oduševila. Motor je dosta žedan i test smo završili s prosjekom potrošnje od 8,3 l/100 km što je poprilično za automobil ovog tipa i snage. Podjednako motorizirani konkurenti su na našem testu uglavnom trošili najmanje jednu litru manje. U gradu se uz umjerenu vožnju potrošnja penjala i na više od 9 l/100 km, ovisno o intenzitetu gužvi. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Mjenjač je još jedna komponenta za koju imamo podijeljenu ocjenu. Automatik s dvostrukom spojkom je vrlo brz u radu, no smeta trzanje prilikom mijenjanja brzina i prilikom kretanja s mjesta. Definitivno ima mnogo boljih "DSG" mjenjača u ovoj klasi.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić  

Vozne osobine su potpuno očekivane od jednog SUV-a čija je primarna namjena biti obiteljski auto. Ovjes MG-a je prije svega namješten da bude udoban i to mu u potpunosti uspijeva. Automobil je definitivno među udobnijima u klasi. Što se tiče dinamičkih voznih osobina tu bi mogao biti bolji. Pri agresivnijoj vožnji naginjanje u zavojima je malo previše izraženo, a malo smeta i nedovoljno izravan upravljač. No, ponavljamo, ovo je obiteljski, a ne sportski auto i te minuse mu nećemo zamjeriti. U svakom slučaju u vožnji se doima vrlo sigurno i udobno, a zvučna izolacija je vrlo dobra pa i pri većim brzinama nema previše zamaranja. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Najveći adut ovog MG-a, kao i svakog automobila ove marke, je cijena. Realno, testirani primjerak je od oko 4000 eura jeftiniji od tipičnih podjednako motoriziranih i opremljenih (ne-kineskih) konkurenata, od nekih i mnogo više. I bazna izvedba je nekoliko tisuća eura jeftinija od cijena s kojima starta većina konkurenata, s time da je u pravilu bolje opremljena od njihovih osnovnih modela. No MG HS nije tipičan jeftini automobil na kojem se vidi štednja. Štoviše on je vrlo solidno napravljen, luksuzno opremljen i ima dosta aduta za borbu protiv renomirane konkurencije. Lošiji mjenjač i malo veću potrošnju spremni lako mu možete oprostiti kada vidite koliko ste ga manje platili. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Cijena i oprema
Ponuda prostora
Udoban ovjes

Minus: 

Nemiran rad mjenjača
Viša potrošnja goriva
Dinamičke vozne karakteristike

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1535 kg
dimenzije: 461 x 188 x 169 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga: 119 kW/162 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 7,7 l/100 km
cijena: 31.900 € (testni model), 24.900 € (osnovni MG HS)

Važnija oprema testirani MG HS 1.5 T-GDI DCT Luxury

Aluminijski naplatci 18", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 13,1", dodirni zaslon 10,1", grijana sportska prednja sjedala presvučena kožom i Alcantarom, električno namještanje prednjih sjedala, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, ambijentalno osvjetljenje, prednji i stražnji parkirni senzori, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski krovni otvor...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.