MG HS nije tipičan jeftini automobil na kojem se vidi štednja. Štoviše on je vrlo solidno napravljen, luksuzno opremljen i ima dosta aduta za borbu protiv renomirane konkurencije
Iako je MG britanski brend svi smo svjesni da su njegovi automobil zapravo Kineski. A od kineskih proizvođača upravo MG radi neusporedivo najbolji posao u Europi. Višestruko nadmašuje sve konkurente iz vlastite države po prodaji, a to je i s razlogom jer njihovi automobili su od svih kineskih najviše prilagođeni Europi, i po dizajnu i po preferencijama vozača.
MG HS je jedan od njihovih najuspješnijih automobila. Nije ni čudo jer MG HS spada u klasu kompaktnih SUV automobila koja je trenutno najpopularnija na europskom tržištu. Ovaj zanimljivi SUV testirali smo prije otprilike pola godine, no on je u međuvremenu redizajniran tako da smo sada na test dobili obnovljenu verziju.
Kinezi jako napreduju u razvoju svojih automobila, a toga smo postali svjesni po poboljšanjima koje je MG dodao svojem SUV-u u samo jednom redizajnu. HS vizualno nije mnogo promijenjen no pod karoserijom i u vožnji primjetan je velik napredak. Ipak, na nekim stvarima bi se još uvijek moglo poraditi. Krenimo redom.
Testirali smo najbolje opremljeni i ujedno najskuplji HS u ponudi na našem tržištu. Ima 1,5-litreni benzinski motor snage 162 KS, koji je ujedno i jedini u ponudi na našem tržištu i bogatu opremu Luxury koja, kako joj i ime kaže, nudi prilično mnogo luksuza, između ostalog i unutrašnjost presvučenu kožom.
Redizajnom je MG HS dobio mnogo elegantniji i profinjeniji izgled te se sada više ističe na cesti. Prednji dio s novom maskom i odbojnikom, moramo priznati, izgleda prilično impresivno, a ostatak automobila je dizajniran bez pretjerivanja i nekog detalja zbog kojeg će se HS posebno istaknuti na cesti. Rekli bismo, vrlo diskretan i pomalo konzervativan dizajn. No to ne treba biti loše, naprotiv, mnogima će se itekako svidjeti.
Unutrašnjost ne izgleda ekstravagantno kao kod mnogih konkurenata, već je također diskretno uređena. Dizajn je, možda malo zastario, no sve je na mjestu i prilično ergonomski razmješteno. Materijali se doimaju kvalitetno, a isti dojam ostavlja i kvaliteta izrade. Tijekom testa nismo primijetili nikakvo škripanje ili krckanje koja bi odavalo lošu kvalitetu interijera, naprotiv, dojam je vrlo dobar. A njega dodatno podiže vrlo bogata oprema u testnom modelu koji ima baš sve što u ovakvom autu trebate. Posebno dobra su sjedala, udobna, sportski profilirana i presvučena kožom.
Kao i većina današnjih automobila MG HS ima digitalne instrumente i veliki središnji dodirni zaslon. Infotainment nije među najbržima i najbogatijima funkcijama no radi vrlo solidno te je prilično pregledan. HS-u zamjeramo što su komande klime na zaslonu, no one su ipak donekle odvojene i lako dostupne iz glavnog ekrana infotainmenta.
Auto na središnjoj konzoli ima i nešto tipki na kojima su najvažnije funkcije za odmagljivanje prednjeg, grijanje stražnjeg stakla, upravljanje glasnoćom i prečaci za glavne izbornike infotainmenta pa digitalizacija nije toliko naporna kao kod nekih konkurenata. Digitalni instrumenti su vrlo veliki i pregledni, no ne pružaju previše mogućnosti za promjenu prikaza ili individualizaciju.
Prostranost automobila je vrlo dobra, očekivano od ovako velikog automobila. U usporedbi s konkurentima u C-SUV segmentu HS nije ni među najprostranijima, ali ni među najmanje prostranima, više negdje u sredini. Isto vrijedi za kapacitet prtljažnika od solidne 463 litre.
Što se tiče pogona osjećaji su izmiješani. Gledano po performansama, motor je izuzetno dobar. Njegove 162 KS su itekako dovoljne za živahno pokretanje ovoga automobila, a pri međuubrzanjima imate dojam da ih ima i više. S druge strane, potrošnja nas baš nije oduševila. Motor je dosta žedan i test smo završili s prosjekom potrošnje od 8,3 l/100 km što je poprilično za automobil ovog tipa i snage. Podjednako motorizirani konkurenti su na našem testu uglavnom trošili najmanje jednu litru manje. U gradu se uz umjerenu vožnju potrošnja penjala i na više od 9 l/100 km, ovisno o intenzitetu gužvi.
Mjenjač je još jedna komponenta za koju imamo podijeljenu ocjenu. Automatik s dvostrukom spojkom je vrlo brz u radu, no smeta trzanje prilikom mijenjanja brzina i prilikom kretanja s mjesta. Definitivno ima mnogo boljih "DSG" mjenjača u ovoj klasi.
Vozne osobine su potpuno očekivane od jednog SUV-a čija je primarna namjena biti obiteljski auto. Ovjes MG-a je prije svega namješten da bude udoban i to mu u potpunosti uspijeva. Automobil je definitivno među udobnijima u klasi. Što se tiče dinamičkih voznih osobina tu bi mogao biti bolji. Pri agresivnijoj vožnji naginjanje u zavojima je malo previše izraženo, a malo smeta i nedovoljno izravan upravljač. No, ponavljamo, ovo je obiteljski, a ne sportski auto i te minuse mu nećemo zamjeriti. U svakom slučaju u vožnji se doima vrlo sigurno i udobno, a zvučna izolacija je vrlo dobra pa i pri većim brzinama nema previše zamaranja.
Zaključak
Najveći adut ovog MG-a, kao i svakog automobila ove marke, je cijena. Realno, testirani primjerak je od oko 4000 eura jeftiniji od tipičnih podjednako motoriziranih i opremljenih (ne-kineskih) konkurenata, od nekih i mnogo više. I bazna izvedba je nekoliko tisuća eura jeftinija od cijena s kojima starta većina konkurenata, s time da je u pravilu bolje opremljena od njihovih osnovnih modela. No MG HS nije tipičan jeftini automobil na kojem se vidi štednja. Štoviše on je vrlo solidno napravljen, luksuzno opremljen i ima dosta aduta za borbu protiv renomirane konkurencije. Lošiji mjenjač i malo veću potrošnju spremni lako mu možete oprostiti kada vidite koliko ste ga manje platili.
Plus:
Cijena i oprema
Ponuda prostora
Udoban ovjes
Minus:
Nemiran rad mjenjača
Viša potrošnja goriva
Dinamičke vozne karakteristike
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1535 kg
dimenzije: 461 x 188 x 169 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga: 119 kW/162 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 7,7 l/100 km
cijena: 31.900 € (testni model), 24.900 € (osnovni MG HS)
Važnija oprema testirani MG HS 1.5 T-GDI DCT Luxury
Aluminijski naplatci 18", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 13,1", dodirni zaslon 10,1", grijana sportska prednja sjedala presvučena kožom i Alcantarom, električno namještanje prednjih sjedala, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, ambijentalno osvjetljenje, prednji i stražnji parkirni senzori, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski krovni otvor...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.