Iako se to ne vidi na prvi pogled, najveći Škodin SUV dosta se promijenio
Nakon brojnih teasera, najava, skica, špijunskih fotografija i rendera, Škoda nam je konačno otkrila drugu generaciju Kodiaqa daje puni pogled na drugu generaciju Kodiaqa. Iako se to ne vidi na prvi pogled, najveći Škodin SUV dosta se promijenio: počevši od novog dizajna, preko većih dimenzija, više prostora za putnike i prtljagu, pa sve do potpuno novog interijera. Tu je i ažurirana paleta benzinskih i dizelskih motora te, kao apsolutna novost za Kodiaq, plug-in hibridna verzija s dosegom od 100 km u čisto električnom načinu rada.
Škoda Kodiaq je narasla u svim dimenzijama: postala je duža za 61 milimetar i sada je duga 475 cm. Također je široka 184 cm, visoka 166 cm i ima povećan međuosovinski razmak na 279 cm, od čega profitira prostranost i kapacitet prtljažnika. Baš kao i prethodna generacija, Škodin novi SUV ima obilje prostora u kabini i mogućnost ugradnje sedam sjedala. Putnici u trećem redu sada bi trebali imati više prostora za glavu i koljena.
Prtljažnik je narastao za 75 litara na ukupni volumen od ogromnih 910 litara. Sa sklopljenim drugim redom sjedala on iznosi čak 2.105 litara. U varijanti sa sedam sjedala prostor iza trećeg reda je povećan na prilično korisnih 340 litara, a kada se koristi pet sjedala on iznosi 845 litara. Ne možemo se sjetiti ni jednog drugog auta u klasi s toliko ogromnim prtljažnikom.
Iako se to na prvu ne čini tako, dizajn je također značajno promijenjen u odnosu na prethodnu generaciju. Forma je poznata, no sve je promijenjeno. Zadržana su prednja dvostruka svjetla i identičan raspored elemenata, no maska sada ima drugačiji oblik i moguće ju je čak osvijetliti, kao na Enyaqu. Sve je Sve je optimizirano što se tiče aerodinamike (koeficijent otpora je pao na 0,28) i hlađenja. Vanjski retrovizori su promijenjeni, prednji i stražnji branik su redizajnirani, kotači imaju aerodinamični dizajn, a tu je i mali krovni spojler.
U unutrašnjosti, koju j e Škoda otkrila već ranije, naviše se ističu 10-inčni zaslon s instrumentima ispred vozača i 13-inčni zaslon infotainment sustava. Tipke su uglavnom nestale i gotovo svim funkcijama se sada upravlja putem infotainmenta. No, na sreću tu je novi kontrolni sustav Škoda Smart Dials s tri okretna "gumba" i malim zaslonima u u njihovoj sredini. Njima se može upravljati brojnim funkcijama, no najkorisniji su za klima uređaj i funkcije audiosustava. Zgodno rješenje koje je sigurno praktičnije od infotainmenta.
Po uzoru na VW ID. modele ručica automatskog DSG mjenjača postavljena je na stup upravljača, što povećava prostor u sredini između sjedala. Isto rješenje je nedavno primijenjeno na novom Tiguanu s kojim je Kodiaq vrlo srodan. Tu je i novi head-up zaslon te pet USB-C utičnica za punjenje standardno - tri sprijeda i dvije straga.
Nova Škoda Kodiaq dolazi nam s raznolikom ponudom motora. Na vrhu ponude je novi plug-in hibrid, koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s elektromotorom i postiže snagu sustava od 204 KS.Pogon je prednji putem 6-stupanjskog DSG mjenjača. Električni doseg iznosi 100 kilometara zbog prilično velike baterije, a moguće je punjenje snagom od 11 kW za AC i 50 kW DC struju.
Ostale pogonske opcije su dobro poznati benzinci i dizelaši, po dva motora sa svake strane. Svi oni serijski dolaze s automatskim mjenjačem tako da ručnog više neće biti u ponudi. Blagi hibridni benzinski motor 1.5 TSI sa 150 KS predstavlja osnovu, a iznad njega je smješten dvolitreni benzinac s 204 KS. No sigurni smo da će kupce u Hrvatskoj najviše zanimati TDI verzije. To su poznati dvolitreni motori sa 150 i 193 KS. Snažnije verzije benzinca i dizelaša mogu se kombinirati s pogonom na sve kotače.
Od ostalih detalja valja istaknuti ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima koji se oslanjaju na novi DCCPlus Dynamic Chassis Control sustav s dvostrukim ventilima. U opremi su i mnogi novi sustavi za pomoć u vožnji. Službenog datuma početka prodaje još nema, no očekuje se da će Kodiaq na tržište stići početkom iduće godine. Cijene se još en znaju.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.