Početna Auto 484 pregleda

Predstavljena Škoda Kodiaq: Ovo su svi detalji

FOTO: Škoda

Iako se to ne vidi na prvi pogled, najveći Škodin SUV dosta se promijenio

Nakon brojnih teasera, najava, skica, špijunskih fotografija i rendera, Škoda nam je konačno otkrila drugu generaciju Kodiaqa daje puni pogled na drugu generaciju Kodiaqa. Iako se to ne vidi na prvi pogled, najveći Škodin SUV dosta se promijenio: počevši od novog dizajna, preko većih dimenzija, više prostora za putnike i prtljagu, pa sve do potpuno novog interijera. Tu je i ažurirana paleta benzinskih i dizelskih motora te, kao apsolutna novost za Kodiaq, plug-in hibridna verzija s dosegom od 100 km u čisto električnom načinu rada. 

Author: Škoda foto: Škoda

Škoda Kodiaq je narasla u svim dimenzijama: postala je duža za 61 milimetar i sada je duga 475 cm. Također je široka 184 cm, visoka 166 cm i ima povećan međuosovinski razmak na 279 cm, od čega profitira prostranost i kapacitet prtljažnika. Baš kao i prethodna generacija, Škodin novi SUV ima obilje prostora u kabini i mogućnost ugradnje sedam sjedala. Putnici u trećem redu sada bi trebali imati više prostora za glavu i koljena.

Author: Škoda foto: Škoda

Prtljažnik je narastao za 75 litara na ukupni volumen od ogromnih 910 litara. Sa sklopljenim drugim redom sjedala on iznosi čak 2.105 litara. U varijanti sa sedam sjedala prostor iza trećeg reda je povećan na prilično korisnih 340 litara, a kada se koristi pet sjedala on iznosi 845 litara. Ne možemo se sjetiti ni jednog drugog auta u klasi s toliko ogromnim prtljažnikom. 

Author: Škoda foto: Škoda

Iako se to na prvu ne čini tako, dizajn je također značajno promijenjen u odnosu na prethodnu generaciju. Forma je poznata, no sve je promijenjeno. Zadržana su prednja dvostruka svjetla i identičan raspored elemenata, no maska sada ima drugačiji oblik i moguće ju je čak osvijetliti, kao na Enyaqu. Sve je Sve je optimizirano što se tiče aerodinamike (koeficijent otpora je pao na 0,28) i hlađenja. Vanjski retrovizori su promijenjeni, prednji i stražnji branik su redizajnirani, kotači imaju aerodinamični dizajn, a tu je i mali krovni spojler.

U unutrašnjosti, koju j Author: Škoda foto: Škoda e Škoda otkrila već ranije, naviše se ističu 10-inčni zaslon s instrumentima ispred vozača i 13-inčni zaslon infotainment sustava. Tipke su uglavnom nestale i gotovo svim funkcijama se sada upravlja putem infotainmenta. No, na sreću tu je novi kontrolni sustav Škoda Smart Dials s tri okretna "gumba" i malim zaslonima u u njihovoj sredini. Njima se može upravljati brojnim funkcijama, no najkorisniji su za klima uređaj i funkcije audiosustava. Zgodno rješenje koje je sigurno praktičnije od infotainmenta. 

Author: Škoda foto: Škoda

Po uzoru na VW ID. modele ručica automatskog DSG mjenjača postavljena je na stup upravljača, što povećava prostor u sredini između sjedala. Isto rješenje je nedavno primijenjeno na novom Tiguanu s kojim je Kodiaq vrlo srodan. Tu je i novi head-up zaslon te pet USB-C utičnica za punjenje standardno - tri sprijeda i dvije straga. 

Author: Škoda foto: Škoda

Nova Škoda Kodiaq dolazi nam s raznolikom ponudom motora. Na vrhu ponude je novi plug-in hibrid, koji kombinira 1,5-litreni benzinski motor s elektromotorom i postiže snagu sustava od 204 KS.Pogon je prednji putem 6-stupanjskog DSG mjenjača. Električni doseg iznosi 100 kilometara zbog prilično velike baterije, a moguće je punjenje snagom od 11 kW za AC i 50 kW DC struju.

Author: Škoda foto: Škoda

Ostale pogonske opcije su dobro poznati benzinci i dizelaši, po dva motora sa svake strane. Svi oni serijski dolaze s automatskim mjenjačem tako da ručnog više neće biti u ponudi. Blagi hibridni benzinski motor 1.5 TSI sa 150 KS predstavlja osnovu, a iznad njega je smješten dvolitreni benzinac s 204 KS. No sigurni smo da će kupce u Hrvatskoj najviše zanimati TDI verzije. To su poznati dvolitreni motori sa 150 i 193 KS. Snažnije verzije benzinca i dizelaša mogu se kombinirati s pogonom na sve kotače.

Author: Škoda foto: Škoda

Od ostalih detalja valja istaknuti ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima koji se oslanjaju na novi DCCPlus Dynamic Chassis Control sustav s dvostrukim ventilima. U opremi su i mnogi novi sustavi za pomoć u vožnji. Službenog datuma početka prodaje još nema, no očekuje se da će Kodiaq na tržište stići početkom iduće godine. Cijene se još en znaju. 

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.