Početna Auto 3227 pregleda

Test DS7 BlueHDi 130: Stigao je nam je Francuski kralj

FOTO: Dubravko Kolarić

Izvana DS7 izgleda dojmljivo, no unutrašnjost je jednostavno fantastična. Izuzetno originalna unutrašnjost pršti luksuzom, brigom za detalje, vrhunskim materijalima i originalnim rješenjima

Nakon poduljeg izbivanja francuska marka DS se 2022. vratila u Hrvatsku sa svime što može ponuditi. A to je prije svega - luksuz i mnogo francuske "visoke mode". DS7 je njihov najveći model u ponudi, logično i najraskošniji, pa smo sa zanimanjem krenuli provjeravati što je sve dobro, a što nije na perjanici najprestižnije francuske marke koja bi htjela zapapriti prekaljenim premium proizvođačima. Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testirani DS7 je blizu dna ponude za ovoj model. Ima osnovni dizelski motor i bogatu, ali ne najbogatiju, Rivoli opremu, pa bi trebao biti i najčešći izbor naših kupaca koji se odluče za ovaj model. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Već na prvi pogled jasno je da je DS7 poseban automobil. Iako se u osnovi radi o automobilu koji je predstavljen još 2017. godine i u međuvremenu redizajniran još uvijek nije izgubio ni tračak svojeg sjaja. Dizajn je izuzetno elegantan, pogođen 100 posto, tako da automobil izgleda profinjeno, ne previše ekstravagantno ni kičasto, što je sve izraženija moda posljednjih godina. Također, činjenica da je automobil toliko godina preživio bez da mu je dizajn zastario dokaz je za to da "sporo stari" i da će dobro izgledati i za nekoliko godina. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izvana DS7 izgleda dojmljivo, no unutrašnjost je jednostavno fantastična. Izuzetno originalna unutrašnjost pršti luksuzom, brigom za detalje, vrhunskim materijalima i originalnim rješenjima. Među njih su se potkrala i neka koja nam se nisu svidjela. Primjerice, prekidači za prozore na središnjoj konzoli nam nikako nisu "sjeli", bez obzira koliko dobro i plemenito izgledaju. Da, moguće se naviknuti na njih, no no na vratima bi im ipak bilo logičnije mjesto. I dok su nekad mnogi ovo rješenje imali zbog štednje, u DS-u je ono odabrano zbog originalnosti. Taj detalj su mogli preskočiti, po našem mišljenju. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sve druge "originalnosti DS-a su nam se itekako svidjele. Primjerice, tu je izuzetno zgodan detalj kakav danas viđamo samo u najskupljim luksuznim autima. Riječ je o analognom dizajnerskom satu na vrhu armatura koji se pojavljuje kada se vozilo uključi i nestaje u armaturama kada ga isključite. Nije da je nešto posebno potreban, jer DS7 ima i digitalni sat na središnjem naslonu, no izuzetno je "šik" i podiže opći dojam, kojeg zapravo i nije bilo potrebno podizati jer je ionako "do plafona".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vrhunska koža na sjedalima i njihov dizajn izgledaju kao da su iz nekog stroja od 300.000 eura, slično je i s profinjenim tipkama punim kroma i aluminija, kožnim prošivenim oblogama vrata i prednjih armatura. Sve izgleda kao da je uzeto iz najluksuznijih pariških butika i onda s puno ukusa sastavljeno u jednu cjelinu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kaom i (gotovo) svi novi automobili DS7 ima digitalne instrumente i središnji dodirni zaslon. Većina funkcija za klimu su na zaslonu, što nije najsretnije rješenje, no ipak tu je i nekoliko tipki za najvažnije funkcije klime. Infotainment je prosječno bogat s funkcijama i izuzetno jednostavan za korištenje s korisnim widgetima i logičnim rasporedom menija. Digitalni instrumenti bi, po našem mišljenju, mogli biti i bolji. Kvaliteta zaslona nije vrhunska,a DS se mogao i malo potruditi oko plemenitijeg prikaza koji bi se bolje uklapao u unutrašnjost ovog auta. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda prostora je, kako i priliči jednom SUV-u od skoro 460 cm dužine - raskošna. Straga i sprijeda prostora ima u izobilju, a i prtljažnik je sa 555 litara vrlo velik. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Za pogon je zadužen vrlo dobro poznati Stellantisov dizelaš obujma 1,5 listara sa 130 KS. Na prvu zvuči malo za ovako veliki SUV, no motor sasvim solidno obavlja svoj posao. Ubrzanja nisu spektakularna, no 10,9 do 100 bit će sasvim dovoljno neambicioznim vozačima. Motor je vrlo miran i uglađen u radu, a njegova solidna elastičnost pomaže i pri međuubrzanjima koja su solidna i omogućavaju vam da i sa "samo" 130 KS efikasno pretiče na otvorenim cestama. Maksimalna brzina od 195 km/h također je zadovoljavajuća. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Da, 130 KS možda će nekima biti premalo za ovaj auto, no umjerenom vozaču će biti sasvim dovoljno. Oni koji žele više imaju na raspolaganju snažne plug-in motorizacije sa 225, 300 i čak 360 KS. To će definitivno biti dovoljno i onima najizbirljivijima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja dizelskog auta je vrlo umjerena. Test smo završili s prosjekom od 6,5 l/100 kilometara iako je na tastu bilo mnogo gradske vožnje u gužvama i dosta stiskanja gasa na otvorenoj cesti. Za ovako velik i relativno težak auto to je izvrstan rezultat. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče udobnosti, tu auto briljira. Ovjes je "kraljevski udoban" zahvaljujući sustavu prigušivanja DS Active Scan Suspension. On kamerom snima stanje ceste i prilagođava  svaki kotač samostalno onome što je ispred vas. DS7 je jedan od najudobnijih novih francuskih automobila koje smo vozili i odlično se snalazi i na lošim cestama te preko "ležećih policajaca". A kako je pri življoj vožnji? Tu DS7 nije neki "velemajstor", kao ni većina SUV-ova no sposoban je za solidno brze prolaske kroz zavoje uz umjereno naginjanje karoserije. U svakom slučaju, njegova udobna strana je mnogo bolja od njegove "sportske strane".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

DS7 ima nekoliko realnih minusa i mnogo više pluseva. Jedan od tih pluseva je i njegova cijena. Automobil s cijenom od 47.095 eura definitivno nije jeftin, no kada pogledate opremu, luksuz i usporedite to s cijenama premium konkurencije, ispada izuzetno povoljan. Za usporedbu, u Mercedesu ćete za otprilike istu cijenu dobiti skromnije opremljenu i slično motoriziranu B-klasu. Tako da DS7, u premium segmentu, zapravo pruža odličan odnos uloženo-dobiveno. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Izuzetno udoban
Luksuzna unutrašnjost
Dobar odnos uloženo-dobiveno

Minus: 

Malo preslab motor
Prekidači za prozore u sredini 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1651 kg
dimenzije: 459 x 190 x 162 cm
obujam motora: 1950 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 10,9 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 47.095 € (testni model), 44.100 € (bez dodatne opreme), 41.300 (osnovni DS7)

Važnija oprema testirani DS 7 Rivoli BlueHDi 130 S&S EAT8

Aluminijski naplatci 19",  automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12", navigacija, grijana sjedala presvučena kožom, električno namještanje sjedala, kamera za parkiranje, ambijentalno osvjetljenje, prednji i stražnji parkirni senzori...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.