Ranger Wildtrak X je stvarno impresivan i moćan kamionet s odličnim pogonom i vrlo dobrim motorom. Impresivan je na terenu, no iznenađuje i time koliko je rafiniran izvan njega
Pick-up kamioneti nisu jeftina ali ni posebno česta kategorija automobila, a posljednjih godina su također osjetno poskupjeli, što im je dodatno smanjilo popularnost. Također, ponuda na tržištu nije nimalo raskošna. Unatoč tome, ova kategorija vozila ima neku posebnu privlačnost za određene vozače koji traže nešto drugačije za slobodno vrijeme i posao, te su spremni prihvatiti veliku potrošnju i dimenzije te nedostatak klasičnog prtljažnog prostora u zamjenu za vrhunske terenske sposobnosti, velik teretni prostor i impresivnu pojavu ovakvih automobila.
Novi pick-up kamioneti koje najčešće vidite na našim cestama su upravo Ford Rangeri. Ford je pogodio sa svojim dizajnom i drugim karakteristikama te privukao solidan broj kupaca. Jedan od razloga zašto oni biraju Ford je i izuzetno raskošna ponuda varijanti. Dovoljno je pogledati cjenik Forda Rangera i odmah ćete se izgubiti u hrpi dostupnih izvedbi: XL, XLT, Tremor, Limited, Wildtrak, Wildtrak X Platinum, Raptor... Svaka od ovih verzija prilagođena je određenom tipu kupaca i namjeni, a testirani Wildtrak X najviše je namijenjen onima koji od svojeg pick-up automobila traže vrhunske terenske sposobnosti.
O dizajnu ovog automobila postoje mnoga mišljenja, no jedno im je sigurno zajedničko - auto izgleda impresivno. Ogroman, moćan i dosta agresivan, on je kompletna suprotnost onome što najčešće viđamo na cestama. Jedan od najupečatljivijih pick-upova koje ćete vidjeti na hrvatskim cestama, pogotovo u kombinaciji s ovom žarkom žuto-narančastom bojom.
Ranger Wildtrak X je također ogroman automobil. Amerikanci ovu klasu nazivaju malim "pick-up" automobilima no za Europu su oni veliki kao "tenk". Što drugo reći na auto koji svojim dimenzijama od 539 centimetara duljine te 185 centimetara visine i širine najčešće nadmašuje sva druga osobna vozila koja možete vidjeti na cesti, uključujući i najveće SUV-ove. Uz to ide i nepraktična strana ovog auta a to je manevriranje i parkiranje u gardu. Želite li ovaj automobil samo za "pokazivanje po gradu" razmislite još jednom jer njegove dimenzije bi vam mogle zagorčati svakodnevni život.
I interijer Rangera Wildtraka X izgleda impresivno i svrsishodno unatoč mnogim "šminkerskim detaljima" kao što su presvlake od kože, veliki okomiti dodirni zaslon i futuristička ručica mjenjača. Ponuda prostora je impresivna sprijeda i sasvim dovoljna straga, no ne toliko raskošna kao što biste očekivali od auta koji je dugačak skoro 5,5 metara.
Naravno, mnogo mjesta krade veliki teretni prostor straga u kojeg u ovoj generaciji automobila stane čitava euro paleta. Bez ikakvog pokrova teretnog prostora Wildtrak X izgleda najbolje, no zbog praktičnosti bismo vam svakako preporučili aluminijsku "roletu" za pokrov teretnog prostora, kao na testnom autu, pogotovo ako auto birate više za osobne potrebe i slobodno vrijeme, a ne za posao.
Kvaliteta izrade i materijala u unutrašnjosti je dobra, no nemojte očekivati savršenstvo. Ovo je ipak automobil koji je prvenstveno zamišljen kao radni stroj, iako ga većina kupaca bira iz sasvim drugačijih pobuda.
Novi, veći zaslon s ažuriranim Ford Sync Infotainmentom dominira prednjim dijelom kabine. Infotainment radi vrlo dobro, no posebno nam se dopada da su mnoge kontrole još uvijek analogne. Među njih spadaju i kontrole klime ispod zaslona dok je prikaz temperatura i dugih postavki klime na zaslonu, te je dostupan uvijek, čak i kada se koristi CarPlay ili Android Auto, što je svakako pohvalno.
Motor u testnom automobilu je dvolitreni četverocilindrični dizel s 205 KS iz sredine ponude. Naravno, nije tako poželjan kao dizelski V6 s vrha ponude, no sasvim je dovoljan za ovog Rangera. Jedino što nam je ovdje nedostajalo u odnosu na Rangerovog "brata" VW Amaroka kojeg smo nedavno testirali bio je zvuk V6 motora, no snage i momenta ima sasvim dovoljno, pogotovo za ovaj tip automobila koji se ne kupuje kako bi se njime jurilo zavojima ili "rušili brzinski rekordi" na autocesti.
Ubrzanje do 100 km/h koje traje 10,5 sekundi je u redu, kao i maksimalna brzina od 180 km/h. Pohvale zaslužuje 10-brzinski automatik koji, logično zbog 10 stupnjeva prijenosa, brzine mijenja dosta često no najčešće vrlo glatko i zapravo neprimjetno.
Snage ima dovoljno tako da sigurno pretjecanje na otvorenoj cesti nije problem s ovim Fordom. U isto vrijeme, upravljanje je prilično glatko i automobil vam u vožnji daje gotovo rafinirani osjećaj SUV-a. To je daleko napredovalo od nekadašnjih grubih i sirovih pick-up automobila. Čak i ako nikada niste vozili pick-up kamionet, brzo ćete se naviknuti na njega, barem sve dok ga ne budete morali parkirati.
Wildtrak X serijski dolazi i s General Grabber AT3 gumama za sve terene koje imaju vrlo duboke i široke "šare", no moguće je odabrati i "normalne cestovne gume". S "terenskim gumama", kakve su bile na testnom autu nećete pogriješiti jer ne donose neke velike minuse na cesti. Nismo primijetili neke presudne nedostatke u pogledu kočenja i držanja u zavojima, kao ni povećanu buku na autocesti pri duljoj vožnji koja nas je odvela na sam istok Slavonije i natrag do Zagreba. Štoviše iznenadili smo se kako je ovaj ranger zapravo ugodan i udoban auto za dulja putovanja i svakodnevnu vožnju. Naravno ako ste spremni podnijeti poveću potrošnju koja je posljedica (ne)aerodinamičkog oblika auta i vrlo velike mase od skoro 2,3 tone.
Na testu smo uz umjerenu vožnju ostavili prosjek od 9,7 l/100 kilometara, u gradu je automobil trošio oko 11 l/100 km, na autocesti oko 12 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnja se spuštala do oko 7 l/100 km.
"Terenske gume" nisu značajan minus na asfaltu no zato su veliki plus pri terenskoj vožnji u kojoj ovaj automobil briljira i pri kojoj su mu jedina prepreka vrlo velike dimenzije, poveći prevjesi i velik međuosovinski razmak od 322 cm. Pogon nudi postavke pogona 4H, 4L, 4A, 2H, a tu su i mnogi načini za vožnju: Mud and Ruts (blato i kolotečine), Sand (pijesak), Normal, Tow Haul (način za vožnju prikolice i teške terene) Eco i Slippery (za skliske terene).
Prilazni kut iznosi 29 stupnjeva, a odlazni 21 stupanj (s kukom), dok je kut nalijeganja 25 stupnjeva. Kada ga stavite na najteže terenske izazove osjetit ćete kako je automobil izuzetno čvrsto napravljen što definitivno ulijeva povjerenje i zove na sve izazovnije "terenske ekspedicije".
Zaključak
Ukratko, Ford Ranger Wildtrak X je stvarno impresivan i moćan kamionet s odličnim pogonom i vrlo dobrim motorom. Impresivan je na terenu, no iznenađuje i time koliko je rafiniran izvan njega, po čemu je mnogo bolji od prethodnika. Cijena testnog automobila od skoro 66.000 eura je poprilična, no zapravo i nije toliko velika ako uzmete u obzor koliko automobila dobivate za taj iznos i što sve taj automobil može. No ako tražite automobil isključivo za vožnju po asfaltu preporučujemo da taj iznos ipak investirate u nešto drugo, jer grijeh je imati ovakvog ljubimca a da ga se povremeno ne "pusti s lanca", u divljinu.
Plus:
- Terenske sposobnosti
- Ugodan i udoban za vožnju
- Motor i mjenjač
Minus:
- Potrošnja goriva
- Velike dimenzije
- Kvaliteta nekih materijala u unutrašnjosti
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2257 kg
dimenzije: 539 x 185 x 185 cm
obujam motora: 1996 cm3
snaga motora: 151 kW/205 KS
0-100 km/h: 10,5 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 8,8 l/100 km
cijena: 65.759 € (testni model), 58.970 (bez dodatne opreme) 42.770 € (osnovni Ranger, Rap Cab 2.0 TD, 170 KS)
Važnija oprema testirani Ford Ranger Wildtrak X 2.0 TD
Aluminisjki naplatci 17", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12", dodirni zaslon 12", grijana sjedala presvučena kožom, grijani upravljač, prednji i stražnji parkirni senzori, stražnja kamera parkiranje, premium audio sustav...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.