Iako nije "jeftin" kao prethodnik novi HS je mnogo "odrasliji" i ozbiljniji automobil koji se sada može mjeriti s europskom konkurencijom po gotovo svim karakteristikama
Prije 15 mjeseci testirali smo prvi MG HS, prije osam mjeseci na red je stigla njegova redizajnirana verzija, a sada smo već isprobali i novu generaciju ovog kineskog kompaktnog SUV-a. Ovi kratki vremenski razmaci pravi su pokazatelj kako brzo Kinezi razvijaju nove modele i izbacuju ih na tržište. Kada smo u travnju prošle godine testirali naš posljednji HS zaključili smo da mu je najveći adut cijena, no da to nije tipičan jeftini automobil na kojem se vidi štednja. Istaknuli smo da je vrlo solidno napravljen, luksuzno opremljen i ima dosta aduta za borbu protiv renomirane konkurencije. Kritizirali smo samo lošiji mjenjač i malo veću potrošnju.
Od tada je MG HS napravio velik korak, zapravo skok naprijed. Automobil je postao malo veći i mnogo prestižniji od svojeg prethodnika što je na prvi pogled vidljivo po dizajnu, a na drugi po cijeni. HS je osjetno poskupio i košta od 29.990 eura, odnosno 5000 eura više od prethodnika. I testni model Luxury s automatskim mjenjačem i najbogatijom opremom s 35.490 eura košta poprilično, no još uvijek je jeftiniji od, recimo novog osnovnog Tiguana ili na razini cijene podjednako motoriziranog osnovnog Renaulta Australa. Iako povoljniji od konkurencije, MG HS više nije toliko povoljan da bi mu cijena bila adut koji će sam po sebi prevagnuti. No je li zato postao toliko bolji da još uvijek predstavlja vrlo dobru ponudu?
Počnimo s izgledom. Novi MG je elegantan je, ali nije nužno lice koje se izdvaja iz gomile. U današnjoj klasi kompaktnih SUV-ova to je teško napraviti. Ipak MG HS je mnogo privlačniji i moderniji od prethodnika i ima neke lijepe dizajnerske značajke. Najupečatljivija od njih je "nos morskog psa", na kojem suprotno sve većem trendu nisu odvojena svjetla pa automobil izgleda nekako elegantnije od većine moderne konkurencije. Rekli bismo da je ovo dizajn koji je više na tragu "klasike" i "dugotrajnosti", nego na tragu nekoga "modernog hypea". S dužinom od 466 cm je HS veći od većine kompaktnih konkurenata ali ipak ne zalazi u veći segment Škode Kodiaq i VW Tayrona.
U unutrašnjosti sve izgleda čvrsto, moderno i uvjerljivo, no nije previše dizajnerski razigrano. Slično kao izvana i unutra je više naglasak na klasičnom izgledu, a ne nekoj "kineskoj ekstravaganciji" s hrpom zaslona i neobičnih rješenja. Izbor materijala zaista ne zaslužuje nikakve kritike i tu je HS daleko od "jeftinog" te realno može držati korak s europskim markama. I kvaliteta izrade ostavlja vrlo dobar dojam, nema nikakvih škripanja i neželjenih zvukova, a pod rukom sve ostaje čvrsto na svojem mjestu.
Ono što najviše upada u oči je panoramski zaslon koji se sastoji od dva spojena ekrana od 12,3 inča po čemu HS podsjeća na novije model Hyundaija te se razlikuje od svih drugih MG-a.
Središnji dodirni zaslon oduševljava dobrom grafikom, kao i onaj ispred vozača. Snalaženje u izborniku infotainmenta je brzo i jednostavna i tu HS zaslužuje pohvale, ali ne i za činjenicu da su komande klima uređaja također na zaslonu i da nisu uvijek vidljive na njemu. Fizičkih tipka je vrlo malo, a one na lijepom malom volanu zahtijevaju malo privikavanja odnosno učenja za što uopće služe. No kada nakon kraćeg vremena shvatite što se sve s njima može i kako se to radi, ispadaju vrlo dobro rješenje.
Klasična ručica ručnog mjenjača je sve rjeđe rješenje, no mnogim će se vozačima više svidjeti od varijante iza volana ili nekih drugih kontrolera za mjenjač. I mi smo među njima, unatoč tome što ručica "krade" prostor na središnjoj konzoli.
Prostor straga je odličan, u skladu s dimenzijama automobila, iako ne tako raskošan kao primjerice Kodiaqu. Prtljažnik u koji stane 507 do 1484 litara je također "na mjestu", iako daleko od rekorda klase.
Za pogon našeg testnog auta zadužena je zasad jedina pogonska opcija koja se nudi na hrvatskom tržištu, benzinski 1,5-litreni turbo motor, no uskoro će u ponudu biti uvršten i plug-in hibrid. Benzinac sa 170 KS radi vrlo dobro, uglađen je ima uvijek dovoljno rezerve momenta, nije previše glasan i gotovo po svemu na razini konkurencije sa zapada. Ono po čemu još uvijek malo zaostaje je potrošnja. Na testu nam je auto u prosjeku trošio 8,1 l/100 km u kombiniranoj vožnji i 8,8 l/100 km u gradu što nisu loše vrijednosti, no ipak su oko pola litre do jedne litre na 100 kilometara više od potrošnje većine usporedivih europskih auta. Nije previše štedljiv, no nije ni rastrošan.
Ono što je velik korak u odnosu na prethodnika je automatski mjenjač sa sedam brzina i dvostrukom spojkom. Dok nam je starom HS ponekad smetalo trzanje tijekom promjena brzina u novom modelu nema ni traga tome te mjenjač radi brzo i glatko.
Dinamičke vozne osobine su vrlo dobre, no auto odaje nešto bolji dojam kada lagano krstarite nego kada jurite zavojima. Performanse motora su sasvim na mjestu za ovaj auto, no ovjes je više ugođen za udobnost nego za jurnjavu. Isto vrijedi i za upravljač koji nije "savršeno izravan". Odličnom komforu doprinosi i niska razina buke u automobilu jer je zvučna izolacija izvanredna.
Zaključak
Iako nije "jeftin" kao prethodnik novi HS je mnogo "odrasliji" i ozbiljniji automobil koji se sada može mjeriti s europskom konkurencijom po gotovo svim karakteristikama. Nešto po čemu bi jako zaostajao za najboljim autima ove klase nismo uspjeli uočiti i HS se u ovoj generaciji definitivno popeo na razinu renomirane konkurencije. Zbog toga i zbog (još uvijek) malo niže cijene od konkurencije ovaj automobil se trenutačno čini kao vrlo dobro kupnja, odnosno pruža odličan odnos uloženog i dobivenog.
Plus:
Cijena i oprema
Ponuda prostora
Udoban ovjes
Minus:
Malo viša potrošnja goriva
Dinamičke vozne osobine
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1625 kg
dimenzije: 466 x 189 x 166 cm
obujam motora: 1490 ccm
snaga: 125 kW/170 KS
0-100 km/h: 9,4 s
najveća brzina: 190 km/h
potrošnja: 7,4 l/100 km
cijena: 35.490 € (testni model), 34.990 € (bez dodatne opreme) 29.990 € (osnovni MG HS)
Važnija oprema testirani MG HS 1.5T DCT Luxury
Aluminijski naplatci 19", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 12,3", sjedala presvučena kožom, grijana prednja sjedala presvučena kožom, električno namještanje prednjih sjedala, sustav kamera za parkiranje od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori, električno pokretana vrata prtljažnika, bežični punjač za mobitele...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.