Početna Auto 4177 pregleda

U Hrvatsku je stigao Ineos Grenadier, možda najbolji terenac na svijetu

FOTO: Ineos Hrvatska

Na Hrvatsko tržište će stići tri izvedbe modela Grenadier: Station Wagon, s pet sjedala i naglaskom na udobnost i praktičnost, Utility Wagon, s dva ili pet sjedala i povećanom nosivošću, te Quartermaster, pick-up verzija s dvostrukom kabinom

Na svijetu nema više puno "pravih terenaca". Čak su i Land Rover Defender i Mercedes G-klase u posljednjim izdanjima postali "previše mekani" i komplicirani za prave ljubitelje terena. No zato je 2022. stigao Ineos Grenadier, britanski automobil koji se proizvodi u Francuskoj i koji nas na prvi pogled podsjeća na terence kakvi su nekada bili, prvenstveno na starog Land Rovera Defendera. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Iako je došao iz male i nepoznate tvrtke Grenadier se pokazao solidnim komercijalnim uspjehom već u prvoj godini, 2023. Tvrtka je prodala više od 4500 primjeraka, a u drugoj godini se prodaja više nego udvostručila. Sada će Ineos okušati svoju sreću i u Hrvatskoj gdje je predstavljen prošlog tjedna u off-road akciji na teškim terenima oko Lovačkog doma Blatuško Brdo. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Ovaj automobil u Hrvatsku dovodi tvrtka Grand Auto koja je ekskluzivni uvoznik i distributera vozila marke Ineos Automotive za naše tržište, a uskoro će se otvoriti i prvi prodajno servisni centar na Jankomiru u Zagrebu.

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Na Hrvatsko tržište će stići tri izvedbe modela Grenadier: Station Wagon, s pet sjedala i naglaskom na udobnost i praktičnost, Utility Wagon, s dva ili pet sjedala i povećanom nosivošću, te Quartermaster, pick-up verzija s dvostrukom kabinom, pet sjedala i povećanim međuosovinskim razmakom. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

„Izuzetno nam je drago što smo ostvarili partnerstvo s Grand Automotive LLP grupacijom oslanjajući se na snažno prisustvo u Adria regiji te zajednički entuzijazam za model Grenadier. Zajedno se veselimo isporuci prvih primjeraka Grenadiera kupcima na novim tržištima,“ rekao je Frank Galinski, regionalni direktor prodaje Ineosa. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Ideja za Grenadiera rođena je 2017. godine, kada je Sir Jim Ratcliffe, osnivač Ineos Grupe i dugogodišnji entuzijast za automobilski inženjering, uočio nedostatak pravih, robusnih terenskih vozila na tržištu. Umjesto kompromisa, odlučio je razviti potpuno novi automobil, oslanjajući se na najbolje elemente klasičnih 4x4 modela, ali uz suvremenu tehnologiju i sigurnosne standarde.

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Grenadier je rezultat tog promišljenog i odlučnog pristupa. Utemeljen na potpuno novoj platformi, pokretan BMW-ovim rednim šesterocilindarskim motorima, dostupnim u benzinskoj i dizelskoj izvedbi, s automatskim osmerostupanjskim prijenosom, trajnim pogonom na sva četiri kotača i iznimno robusnom šasijom, Grenadier je projektiran da se s lakoćom nosi s najzahtjevnijim uvjetima vožnje. Moguća je blokada do tri diferencijala, vozilo ima visoku razinu zaštite podvozja, a sustav ovjesa i prianjanja razvijen je za pouzdan rad u ekstremnim terenskim uvjetima i okolnostima. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Unutrašnjost je oblikovana s naglaskom na ergonomiju i trajnost. Gumbi i prekidači raspoređeni su tako da ostanu intuitivni čak i u izazovnim uvjetima rada. Centralni digitalni zaslon s podrškom za Apple CarPlay i Android Auto integrira suvremenu tehnologiju bez narušavanja preglednosti i kontrole. Materijali su birani prema kriteriju otpornosti i funkcionalnosti, a sjedala marke Recaro dostupna su u tekstilnoj ili kožnoj izvedbi, ovisno o namjeni vozila.

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Jedinstvena karakteristika Grenadiera je njegova gornja upravljačka ploča na stropu kabine. Inspirirana je rasporedom gumba u kokpitu zrakoplova, a sadrži funkcije za terensku vožnju. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Klasični Grenadier je dugačak 490 cm, širok 193 cm  i visok čak 205 cm, uz međuosovinski razmak 292 cm. Od podloge je udaljen 26 centimetara, a može prelaziti kroz vodu dubine od 80 cm. Pick-up model Quartermaster dugačak je čak 544 cm i ima međuosovinski razmak 323 cm. Masa ovisi o modelu i tipu motora, no definitivno je pozamašna, od 2629 kg do 2816 kg. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Grenadier pokreću BMW-ovi trolitreni redni šestocilindrični turbomotori, dizelski s 249 KS i 550 Nm i benzinski s 286 KS i 450 Nm. Maksimalna brzina je za sve verzije Grenadiera ograničena na 160 km/h, a ubrzanje od 0-100 km/h traje 8,8 sekundi za benzinsku verziju i 9,8 za dizelsku verziju. Prosječna potrošnja goriva po WLTP-u je 14,4-14.9 l/100 km uz benzinski motor i 10,9-12,1 l/100 km za dizelsku verziju, pa Grenadier očekivano nije nimalo štedljiv. U kombinaciji s oba motora dolazi osmerostupanjski automatski mjenjač marke ZF. Naravno, tu je i reduktor mjenjača s omjerom 2,5:1. 

Author: Ineos Hrvatska foto: Ineos Hrvatska

Prodaja Grenadiera u Hrvatskoj odvijat će se putem salona Grand Auta, koji će ujedno osigurati i servisnu podršku, rezervne dijelove te stručno osoblje za savjetovanje. Očekivana početna cijena vozila kreće od 89.500,00 eura za Utility Wagon N1 s dva sjedala. Station Wagon će koštati od 129.500 eura, isto kao i pick-up model Quartermaster. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.