BMW nam je omogućio da isprobamo osnovnu motorizaciju, dizelski 520d xDrive, ali i osjetno snažnije verzije s električnim pogonom: i5 eDrive40 i i5 M60 xDrive sa snagom do 601 KS!
BMW serije 5 jedan je od najprestižnijih modela ovog proizvođača i ikona gornje srednje klase. Već je više od pola stoljeća san mnogih ljubitelja automobila. Prva generacija BMW serije 5 stigla je 1972. a do danas ih je proizvedeno više od 10 milijuna. Najnovija generacija je predstavljena u svibnju ove godine, a sada smo je dobili priliku provozati na testnim vožnjama koje su održane u Istri. BMW nam je omogućio da isprobamo osnovnu motorizaciju, dizelski 520d xDrive, ali i osjetno snažnije verzije s električnim pogonom: i5 eDrive40 i i5 M60 xDrive sa snagom do 601 KS!
Što se tiče klasične motorizacije, nova generacija pod kodnim nazivom G60 je za sada u Europi dostupna samo s četverocilindričnim motorima, benzincima i jednim dizelom, snage 190 do 258 KS s blagim hibridnim sustavom koji im daje do 18 KS dodatne snage. . Dobili smo priliku provozati 520d, s pogonom na sve kotače, osnovnu dizelsku motorizaciju koja je dovoljna za to da automobil do 100 km/h ubrza za 7,3 sekunde i postigne maksimalnih 228 km/h.
Automobil se u vožnji od Zagreba do Rijeke pokazao izuzetno udobnim, pravim gutačem kilometara. Zvučna izolacija je odlična, a ovjes mekaniji nego što smo očekivali. Nude se čak četiri varijante ovjesa: standardni, spušteni M-ovjes, ovjes s adaptivnim amortizerima i upravljanjem na sve kotače i i adaptivni M sportski ovjes s upravljanjem na stražnje kotače. Ponuda prostora je odlična, no ne tako raskošna kao što smo očekivali od ovako velikog auta. Naime, nova petica je ogroman auto, najveći u klasi. U dužinu mjeri čak 506 centimetara što je gotovo na razini automobila najviše klase i čak 14 centimetara više od Mercedesa E-klase. U prtljažnik stane 520 litara, odnosno 490 litara u električnu varijantu i5, što je čak manje nego kod prethodnika. No svakako dovoljno.
Oprema na testnom autu je bila maksimalno bogata i u takvoj izvedbi je "petica" izuzetno luksuzan auto. Tehnički noviteti su spektakularni. Najzanimljiviji je sustav autonomne vožnje koji omogućava vožnju bez ruku na autocesti do 130 km/h. Ovo je prvi automobil kod kojeg možete trajno maknuti ruke s volana pri vožnji autocestom, a on vas neće gnjaviti s upozorenjima ili isključiti sustav automatskog upravljanja ako povremeno ne dodirujete i pomičete volan. Sposoban je i automatski mijenjati vozne trake i izvoditi manevre preticanja na autocesti.
Što se tiče dizajna unutrašnjost 5-ice je vrlo slična onoj u seriji 7 s mnogo manje fizičkih tipki i prekidača u odnosu na prethodnika. Instrumenti su digitalni, a njihov zaslon je zakrivljen i dijagonale 12,3 inča. Zaslon infotainmenta ima 14,9 inča. Sve to pokreće novi operativni sustav "Operating System 8.5", a dostupne su i funkcije proširene stvarnosti. Mnogo pažnje BMW je uložio u razvoj raznih modova vožnje koji ne mijenjaju samo karakteristike pogona i ovjesa već i ambijent u unutrašnjosti. Sve to izgleda vrlo napredno i luksuzno.
Električne verzije su apsolutna novost kod "Petice". Isprobali smo obje koje su dostupne. "Osnovni"eDrive40 dolazi s jednim elektromotorom, stražnjim pogonom i 340 KS.Ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 6 sekundi što se u kombinaciji s instantnom električnom snagom pokazalo vrlo uzbudljivim. S druge strane, maksimalna brzina je elektronski ograničena na 193 km/h. Električni automobil je iznimno udoban u vožnji, a ono što smo prvo primijetili je umjetni zvuk "motora" oko kojeg su se u BMW-u jako potrudili. Ovisno o odabranom načinu vožnje on može biti futuristički, opuštajući ili sportski, a moguće ga je isključiti.
Osnovni električni i5 u vožnji može pružiti mnogo zabave, no veliku masu od 2,2 tone nemoguće je ne primijetiti kada jurite zavojima. Ubrzanja i međuubrzanja su vrhunska, no sve je na još višoj razini kod drugog električnog modela kojeg smo isprobali, i5 M60 xDrive. Ovo je već ekstremna električna sportska limuzina s performansama na razini onih an koje smo navikli kod standardnog M5. Automobil ima dva motora i pogon na sve kotače, a snaga iznosi čak 601 KS! Do 100 km/h ubrzava za 3,8 sekundi, a najveća brzina je elektronski ograničena na 230 km/h.Ovaj automobil se prilikom ubrzanja ponaša spektakularno, bez obzira je li ono iz mjesta ili kad stisnete gas na 100 km/h. Ovjes je vrhunski, s adaptivnim amortizerima, no i ovdje se u vožnji itekako osjeti masa od skoro 2,3 tone.
Oba električna modela imaju bateriju od 81,2 kWh. Slabiji model ima ima WLTP doseg do 582, a snažniji do 516 km. Maksimalna snaga punjenja je 205 kW, što znači da se u teoriji za 10 minuta može napuniti dovoljno struje za 156 km.
Tu su još i plug-in hibridne verzije koje bi trebale doći tek na proljeće iduće godine te ih tako nismo imali prilike provozati. To su 530e i 550e xDrive. Slabiji plug-in hibrid kombinira benzinski četverocilindrični motor s električnim motorom i svojih ukupno 299 KS prenosi na stražnje kotače. Snažnija verzija ima šesterocilindrični motor i impresivnih 489 KS ukupne snage. Zanimljivo, ovo je za sada jedina najavljena nova petica sa šesterocilindričnim motorom. Ubrzanje do 100 km/h traje 4,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Oba plug-in hibrida imaju bateriju kapaciteta od 19,4 kWh, a električni doseg je 87-102 km za slabiju i 79 do 90 km za snažniju verziju.
Što se tiče cijena, osnovna benzinska "Petica" košta 64.039 eura, a dizel od 66.868. Dizelski 520d xDrive kakav smo vozili košta od 70.245 eura, no naš model je u sebi imao skoro svu moguću opremu što dosta podiže cijenu. Električni i5 eDrive40 od 73.750 eura, a M60 varijanta od 104.563 eura. Cijene za plug-in hibride započinju od 68.764 eura.
Za kraj spomenimo još samo da smo na istoj prezentaciji vozili i spektakularni i7 M70 xDrive sa 660 KS i spektakularnim luksuzom, a više o tom autu pročitajte uskoro na Auto startu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.