Početna Auto 3806 pregleda

Vozili smo novi gradski MG3 i novi SUV MG HS. Donosimo i cijene

FOTO: MG Hrvatska

Dva najznačajnija noviteta za MG, model gradske klase MG3 i kompaktni SUV HS, sada su imala hrvatsku premijeru na kojoj smo dobili priliku voziti ih i isprobati kakvi su u praksi...

Kinesko-britanski MG ove godine obilježava 100 godina od osnutka tvrtke, te su stoga "ubacili u šestu brzinu" i odlučili na europsko, pa tako i naše, tržište izbaciti obilje noviteta. Dva najznačajnija, model gradske klase MG3 i kompaktni SUV HS, sada su imala hrvatsku premijeru na kojoj smo dobili priliku voziti ih i isprobati kakvi su u praksi. Novi MG3 i MG HS samo su dva od više od 20 novih modela koje MG planira lansirati globalno u sljedeće tri godine u sklopu obilježavanja svojih 100 godina.

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Nova generacija modela MG3 izuzetno je dobrodošao novitet u segmentu povoljnih gradskih automobila koja je posljednjih godina izgubila velik dio svojih predstavnika te je time jako smanjena mogućnost izbora za one koji žele male i povoljne modele. MG3 za sada dolazi samo u Hybrid+ potpuno hibridnoj verziji, no početkom iduće godine će ponudu proširiti i benzinska verzija koja bi se mogla svrstati uz bok najpovoljnijim autima u Hrvatskoj. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Novi model je jedan od najvećih gradskih hatchback modela na tržištu. S 411 cm dužine, 180 cm širine, 150 cm visine i uz međuosovinski razmak od 257 cm, ovaj auto dimenzijama nadmašuje većinu svojih konkurenata. U kabini nudi prilično mnogo prostora za auto ove klase, a prtljažnik od 293 litre je na razini prosjeka. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Najzanimljivija stvar na ovom autu je hibridni pogon. Ovo je prilično rijetko u segmentu gradskih automobila gdje se po pogonu s MG3 mogu usporediti jedino Toyota Yaris i Renault Clio te donekle Stellantisovi blagi hibridi (Corsa, 208) koji se u u praksi dosta ponašaju kao "pravi full hibridi". Pogon MG3 je klasični "full" hibridni sustav koji koristi kombinaciju 1,5-litrenog četverocilindričnog benzinskog motora sa 102 KS/128 Nm i elektromotora sa 136 KS/250 Nm, dodatnog generatora i baterije kapaciteta 1,83 kWh koja je osjetno veća od onih kod konkurenata.

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Sa izuzetno velikom snagom sustava od 194 KS, MG hybrid znatno je snažniji od hibridnih konkurenata i ima zaista obilje snage za jedan auto gradske klase. To je vidljivo i u ubrzanju. MG obećava 0-100 km/h za 8,0 sekundi i 80 do 120 km/h za 5,0 sekundi. Snaga se prenosi na prednje kotače putem "trostupanjskog" CVT mjenjača, a u pogledu potrošnje goriva čitav sustav funkcionira vrhunski. MG a svoj mali auto od 1285 kilograma deklarira potrošnju od 4,4 litre i emisiju CO2 od 100 grama po kilometru po WLTP-u. U praksi brojke zaista nisu mnogo veće od toga. Tijekom testnih vožnji od Zagreba do Buja u Istri auto nas je iznenadio zaista malom potrošnjom. U gradu je trošio oko 4 l/100 km uz prosječan stil vožnje, a na autocesti samo 4,7 l/100 km. Ček i kada pretjerujete s gasom teško je probiti granicu od 5,5 l/100 km. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Ovaj automobil omogućava vožnju isključivo na struju do 80 km/h kada je baterija dovoljno puna. Ostale opcije uključuju serijski način rada, gdje motor radi kao generator, i paralelni hibridni način rada gdje obje jedinice rade zajedno i omogućuju punu snagu. Odziv modela MG3 Hybrid+ može se prilagoditi pomoću tri načina vožnje – Eco, Standard i Sport. Pogon je izuzetno živahan i omogućuje laka i uvjerljiva preticanja na otvorenoj cesti gdje automobil zaista puni potencijal svojih 194 KS. Jedine slabosti hibridni sustav pokazuje na dugim uzbrdicama na autocesti nakon što se baterija isprazni, no to je problem svih hibrida jer tada ostaju bez dodatne "električne snage" a i benzinski motor mora usput puniti bateriju. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

MG naglašava da su inženjeri iz Kine i Europe zajedno radili kako bi vožnju učinili prikladnom za različita globalna tržišta. Našem su se očito vrlo dobro prilagodili jer MG3 ima izuzetno konkurentan ovjes i upravljač te sportska vožnja zavojitim cestama u njemu može biti vrlo zabavna dok je na autocesti vrlo stabilan i uvjerljiv. Dobar dojam ostavljaju i kočnice. U gradsko vožnji je ovjes dovoljno komforan, a udobnosti doprinose i zaista niske razine buke. No na autocesti, pri većim brzinama buka ponekad postaje malo veća i može smetati. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Iznutra MG3 jako podsjeća na električni MG4 do kojeg je preuzet velik dio dizajna. Donosi zaslon s instrumentima od 7 inča i infotainment zaslon od 10,25 inča. Materijali i izrada uglavnom ostavljaju dobar dojam. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

MG 3 već se može kupiti. Uz standardnu opremu, prigodno nazvanu "Standard" donosi halogena prednja svjetla, automatski klima uređaj, stražnje parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag, ranije spomenute zaslone, integraciju pametnog telefona putem Android Auto/Apple CarPlay i mnogo sustava za pomoć u vožnji. Nude se i bogatije opremljene izvedbe Comfort i Luxury te izbor od sedam različitih boja. Cijene su, ovisno o izvedbi od 20.990 do 23.990 eura čime je MG3 najjeftiniji hibrid u klasi na tržištu, unatoč tome što je mnogo snažniji od svih konkurenata. Konvencionalni benzinac bi mogao biti osjetno jeftiniji, negdje blizu ranga najjeftinijih gradskih auta na tržištu. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Na istoj prezentaciji dobili smo priliku isprobati i novi MG HS koji uskoro stiže na naše tržište. Riječ je o novoj generaciji automobila koji je u svojoj prošloj inačici znatno pomogao proboju MG-a na hrvatsko tržište. Kompaktni SUV je ogroman korak unaprijed u odnosu na prethodnika što je vidljivo na prvi pogled. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Donosi potpuno promijenjen, vrlo upečatljiv dizajn s upečatljivom maskom i tankim prednjim i stražnjim svjetlima te osjetno povećane dimenzije. S dužinom od 466 cm, širinom od 189 cm, visinom od 166 cm i međuosovinskim razmakom od 277 cm je među najvećim automobilima u segmentu. U unutrašnjosti ima zaista mnogo prostora, a tu je i veliki prtljažnik od 507 litara, koji jen narastao za 44 litara u odnosu na prethodnika. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

U unutrašnjosti dominiraju dva zaslona od 12,3 inča za instrumente i Infotainment koji su povezani u jednu cjelinu. Materijali i kvaliteta izrade djeluju vrlo uvjerljivo, no na žalost nema mnogo fizičkih tipki. Infotainmentu nudi navigacijske usluge uživo uključujući informacije o vremenu i prometu, a tu je i povezivost pametnog telefona putem Android Auto i Apple CarPlay sustava. Zaslon s instrumentima nudi tri različita prikaza. Vrlo impresivan dojam ostavlja nova kamera s pregledom od 360 stupnjeva koja nudi i funkciju "Transparent chassis" pomoću koje možete vidjeti što se nalazi ispod vozila. Ista funkcija pomoću kamera prati cestu i upozorava na prepeke na njoj poput rupa i rubnika. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Isprava će na tržištu biti dostupna samo benzinska verzija. Ona ima novi motor obujma 1,5 litre s turbom snage 169 KS i okretnog momenta od 275 Nm. Automobil je standardno opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a dostupan je i s novim 7-stupanjskim automatikom s dvostrukom spojkom. S ručnim mjenjačem automobil je u stanju postići 190 km/h maksimalne brzine, a  s automatikom 195 km/h. Potrošnja po WLTP-u iznosi 7,4 do 7,6 l/100 km, a u praksi je malo veća. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

U vožnji se HS ponaša osjetno uvjerljivije od svojeg prethodnika. Čitava konstrukcije je mnogo kruća te automobil može pružiti mnogo uvjerljivije ponašanje tijekom dinamičnije vožnje i pri velikim brzinama na autocesti. Upravljač je također osjetno izravniji i pruža mnogo više povratnih informacija. Automobil je prilično udoban na lošijim cestama. 

Author: MG Hrvatska foto: MG Hrvatska

Isporuke novog HS-a kupcima će početi za koji mjesec, a za sada se nude dvije razine opreme Comfort i Luxury. U osnovnoj opremi auto ima LED svjetla, stražnje parkirne senzore i kameru za vožnju unatrag, alunaplatke od 19", ručnu digitalnu klimu, keyless entry sustav, dva zaslona od 12,3", navigaciju i ranije spomenute sustave povezivanja s mobilnim telefonom. Automobil je velik korak naprijed u odnosu na prethodnika, no zbog toga je i osjetno rasla cijena. Osnovni HS sada košta 31.490 eura, dok je cijena najskupljeg modela s Luxury opremom i automatikom 36.490 eura. Iduće godine ponudu će obogatiti i plug-in hibridna verzija s benzincem od 142 KS, električnim motorom snage 209 KS, beterijom od 24,7 kWh i električnim dosegom većim od 100 km. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.