Volkswagen Passat iz osme generacije redizajniran je i sada je među najnaprednijim autima iz srednje klase. Sve novosti isprobali smo među prvima u Europi, na testnim vožnjama u Njemačkoj
Volkswagen Passat već godinama jeu Europi najprodavaniji automobil iz srednje klase. Ove godine je iz tvornice izašao jubilarni, 30-milijunti primjerak, što ga svrstava među najprodavanije automobile svih vremena na svijetu. Stoga su u Volkswagenu i redizajn shvatili više nego ozbiljno. Koliko ozbiljno uspjeli smo se uvjeriti među prvim novinarima u Europi, na testnim vožnjama u okolici Frankfurta.
Izgled nije previše 'diran', dobitna formula se ne mijenja, Passat je uvijek privlačio svojim diskretnim i pomalo konzervativnim izgledom, a tako je i u ovoj generaciji. Mnogo više pažnje konstruktori su posvetili tehnologiji. Passat je tako dobio nove motore, a najvažniji za hrvatsko tržište je 2.0 TDI, koji je potpuno prerađen.
Sada nosi oznaku 2.0 TDI Evo, ima dva katalizatora, troši manje goriva i ispušta mnogo manje štetnih plinova. Njegova snaga je 150 KS. Obnovljena je i plug-in hibridna verzija GTE koja sada razvija 218 KS i ima 'električni' doseg veći 30 %. On je sada 56 kilometara, prema novome ciklusu mjerenja WLTP-u (70 km po starome ciklusu).
Kompletna ponuda motora sada se sastoji od četiri dizelaša snage 120, 150, 190 i 240 KS, tri benzinca sa 150, 190 i 272 KS te već spomenutog GTE hibrida. Volkswagen je mnogo radio i na samom doživljaju vožnje. Modifikacijama ovjesa osjetno su smanjene vibracije u vožnji što smanjuje umor na dužim putovanjima.
Poboljšana su i sjedala, a nudi se i adaptivni ovjes. Novost su i LED Matrix svjetla koja poboljšavaju vidljivost tijekom noći i automatski se prilagođavaju ostalom prometu da bi se izbjeglo zasljepljivanje drugih vozača. Passata je zaista ugodno voziti ili u automobilu biti samo putnik.
Unutrašnjost donosi mnogo novosti. Digitalni instrumenti su potpuno novi, nude više mogućnosti, bolju preglednost i kvalitetu zaslona. Infotainment sustav je potpuno promjene, donosi novo jednostavnije sučelje i mnogo više funkcija. Novi Passat je čitavo vrijeme spojen na internet i tako donosi niz novih praktičnih funkcija. Ljubitelje glazbe razveselit će novi premium audio sustav marke Dynaudio snage čak 700 W.
Kao prvi Volkswagen Passat donosi razinu autonomne vožnje razine 2,5, sustav Travel Assist. To znači da automobil u mnogim situacijama, posebno na autocestama može voziti potpuno samostalno.
Vozač mora držati ruke na volanu, no upravljanje, davanje gasa i kočenje automobil će obavljati sam. To je u stanju pri brzinama od 0 do 210 km/h, a automobil sam prepoznaje ograničenja brzine, približavanje zavoju ili skretanju te tada sam prilagođava brzinu. Sustav smo isprobali na probnim vožnjama i radi zaista izvrsno te je pravo olakšanje pri vožnji u gužvama ili kolonama.
Osnovna razina opreme neće imati oznaku, taj Passat zvat će se jednostavno Passat, a iznad nje bit će smještene razine Business i Elegance koje će biti moguće oplemeniti sportskim R-Line dodacima. Volkswagen će za početak prodaje ponuditi i specijalnu seriju R-Line Edition u samo 2000 primjeraka od kojih nekoliko dolazi i na naše tržište. Prodaja počinje tijekom rujna, a cijene se još ne znaju.
Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.