Kina je svjetska predvodnica u prodaji električnih automobila i grabi naprijed "koracima od sedam milja". Lani ih je prvi put registrirano 777.000. Slijedi ju SAD s četiri puta manje takvih auta – u 2017. prodano ih je 194.000...
Kina je svjetska predvodnica u prodaji električnih automobila i grabi naprijed "koracima od sedam milja". Lani ih je prvi put registrirano 777.000. Slijedi ju SAD s četiri puta manje takvih auta – u 2017. prodano ih je 194.000. Zapravo, Kina je lani čak 53 posto nadmašila prodaju elektroauta i hibrida u 2016., a kani ih u ovoj godini, navodi se u podacima instituta Center of Automotive Management (Cam), prodati više od milijun.
No, ništa manje nije važan i zanimljiv podatak kako se to u Kini ne događa radi zaštite okoliša, unatoč zastrašujućim podacima o njegovu stanju, nego – smanjenja uvoza skupe nafte i naftnih derivata!
Udjel elektroauta u prodaji u Kini se 2017. povećao s 1,8 na 2,7 posto, osobito je veliko povećanje broja "čistih" električnih automobila, prodano ih je 652.000. U europskim državama povećala se prodaja elektroauta u Francuskoj i Velikoj Britaniji, a u Nizozemskoj se po isteku odobrenih državnih subvencija smanjila 60 posto.
Posebna je uloga Norveške, u kojoj se udjel električnih vozila među prvi put registriranima povećao s 29,1 na 39,3 posto. Lani su ondje prvi put registrirane 62.000 električnih auta što je 39-postotno povećanje spram godine prije. Država kupovinu podupire poreznim olakšicama.
Prema procjeni spomenutog instituta, udjel električnih automobila značajno će se povećavati. Navodno će ih do 2020. biti između 2,5 i 6 posto, godine 2025. od 12 do 25, a 2030. od 25 do 40 posto.
Ti brojevi, odnosno procjene, govore kako će motori s unutarnjim izgaranjem još dugo dominirati na svim prometnicama u svijetu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.