Ddonosimo okvirni pregled grubih intervala zamjene i održavanja za prosječan automobil na našim cestama.
Savakom automobilu je potrebno održavanje te redovito mijenjanje relativno mnogo dijelova. Na autu se tijekom životnog vijeka mnogo puta mijenjanju ulje, brisači, filter kabine, kočiona tekućina, akumulator, svjećice, filteri goriva, filter zraka, kočione pločice, obloge i diskovi, te zupčasti remen.
Kada treba većinu od toga promijeniti prilično je jasno u garantnom roku automobila kada se sve to radi u ovlaštenim servisima koji sigurno neće propustiti zamijeniti neki dio ili tekućinu. Nakon isteka jamstva stvari postaju malo kompliciranije jer mnogi pokušavaju odgoditi razne zamjene i izmjene kako bi što više uštedjeli. Za mnoge automobile dosta toga jasno piše u servisnoj knjižici, a za sve ostalo donosimo okvirni pregled grubih intervala zamjene i održavanja za prosječan automobil na našim cestama. Napominjemo da se radi o opčim vrijednostima koje mogu osjetno varirati ovisno o vrsti goriva koje koristi auto, specifikacijama proizvođača, izboru komponente (osobito guma) i osobnom stilu vožnje kao i kilometraži koju vozač prelazi godišnje. Zato naglašavamo da je uvijek preporučljivo pogledati u knjižicu vozila ili otići u odgovarajuću specijaliziranu radionicu.
Koliko traje koja komponenta na autu?
Uobičajeni radni vijek brisača vjetrobrana je otprilike godinu dana. Brisat će i nakon toga, no manje efikasno, a mogu oštetiti i vjetrobran.
Ulje obično treba mijenjati svake jedne do dvije godine, ovisno o kilometarži
Filter kabine trebalo bi mijenjati jednom godišnje ili nakon otprilike 20.000 km
Tekućina za kočnice trebala bi se mijenjati najkasnije svake dvije godine
Akumulator bi trebalo mijenjati nakon tri do šest godina, ovisno o njegovom stanju
Uobičajeni vijek trajanja guma je između jedne i osam godina i do oko 60.000 km
Svjećice treba mijenjati otprilike svakih 15.000 do 60.000 km, a taj interval ovisi o mnogo faktora
Filter goriva trebalo bi mijenjati svakih 30.000 km kod dizelaša i svakih 50.000 km kod vozila na benzin
Trajnost kočionih pločica ovisi najviše o stilu vožnje, a obično je to nakon otprilike 40.000 do 80.000 km
Zupčasti remen obično se mijenja nakon 100.000 km ili deset godina
Filter zraka za motor trebalo bi zamijeniti nakon jedne godine ili oko 20.000 kilometara
Naglašavamo da je ovo pregled koji se odnosi samo na automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Kod električnih auta nema zamjene ulja, filtera goriva, svjećica, filtera zraka i zupčastog remena budući da ih električni auto ni nema. No zato kod električnih automobila gume traju osjetno manje, a kočnice osjetno dulje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.