Početna Magazin 724 pregleda

Koliko je riskantna kupnja rabljenog auta s više od 200.000 km?

FOTO: Canva

Mogućnost izmijenjenog brojača kilometara raste kako se povećava broj očitane kilometraže, ali oštećenja su česta bez obzira na kilometražu

 

Kilometraža je jedan od ključnih pokazatelja istrošenosti vozila, zbog čega se mnogi vozači oslanjaju na nju pri kupnji automobila. Međutim, ta brojka nije uvijek točna, posebno na starijim automobilima. Brojač kilometara, uređaj dizajniran za mjerenje ukupne udaljenosti koju vozilo prijeđe tijekom svog životnog vijeka, često je na meti prevaranata koji žele manipulirati njegovim očitanjima i zavarati kupce.

SAVJETUJEMO Kako izbjeći prevaru pri kupnji rabljenog električnog vozila?

Tvrtka za podatke o automobilima carVertical, provela je istraživanje temeljeno na podacima provjere povijesti rabljenih automobila kako bi otkrila postoji li korelacija između broja prijeđenih kilometara vozila i izmijenjenog brojača kilometraže te rastu li stope prometnih nesreća s prijeđenom udaljenošću.

Mijenjanje kilometraže u Hrvatskoj postaje sve češće kada automobil prijeđe 200.000 km

U Hrvatskoj mijenjanje očitanja brojača kilometara postaje znatno češće kada vozilo prijeđe granicu od 200.000 km. Na 6,4% automobila s kilometražom između 200.000 i 250.000 km provjerenih na carVerticalu vraćena je kilometraža . Kako bismo to bolje sagledali, vjerojatnost kupnje automobila s izmijenjenim brojačem kilometara u ovom rasponu postaje preko 3,5 puta veća u usporedbi s vozilima s malom kilometražom (0-50 000 km). 

Skidanje kilometara | Author: Enigma tool foto: Enigma tool

Stopa izmjene brojača kilometara ostala je slična (1,2%-1,8%) za vozila u okviru kilometraže od 0-50 000 km, 50 000-100 000 km i 100 000-150 000. Za vozila s kilometražom od 150.000 do 200.000 km, ta se brojka neznatno povećala i iznosila je 3%. Međutim, nakon što se prijeđe granica od 250.000 km, stopa je porasla na 9,7% i nastavila rasti kako se kilometraža povećavala.

Nakon prijeđenih 300.000 km na brojaču kilometara, stopa izmjene brojača povećana je na 15,2 %. Stope su nastavile varirati, s brojkama koje slijede od 11,4% (350.000-400.000 km), 19,4% (400.000-450.000 km) i 14,5% (450.000-500.000 km). Za provjerene automobile s preko 500.000 prijeđenih km, stopa se više nego udvostručila (34,7%), što pokazuje da su šanse za kupnju automobila s izmijenjenim brojačem u ovom rasponu kilometara veće od 3 prema 10.

Stope oštećenja su konstantno visoke u svim skupinama prijeđenih kilometara

Rizik kupnje automobila s izmijenjenim brojačem samo je jedna od mnogih briga s kojima se suočavaju kupci rabljenih automobila. Istraživanja pokazuju da je vjerojatnost oštećenja tijekom životnog vijeka vozila dosljedno visoka u svim skupinama prijeđenih kilometara, uključujući vozila s manjom kilometražom.

TRŽIŠTE Hrvatima je potrebna godišnja plaća da bi si priuštili rabljeni automobil

Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj, automobili s očitanih 200.000-250.000 km na brojaču su najviše sudjelovali u nesrećama – 67,1% takvih izvješća imalo je zapise o oštećenjima. No, ni automobili s manje očitanih kilometara na brojaču nisu mnogo zaostajali, što govori da je problem jednako aktualan za sve kupce, bez obzira na kilometražu vozila. 

Author: Dreamstime foto: Dreamstime

Na primjer, vjerojatnost da ćete kupiti automobil s poviješću oštećenja povećava se sa 46,2% na 50,4% nakon prijeđenih 50.000 km, a svakih dodatnih 50.000 km dodatno povećava ovaj rizik. Dok je 54,6% automobila s prijeđenom kilometražom između 100.000 km i 150.000 km imalo evidenciju oštećenja, ta se stopa povećala za dodatnih 7,2% za vozila s prijeđenih 150.000-200.000 km. Čak su i automobili s malom kilometražom (0-50.000 km) imali stopu oštećenja od 46,2%, što je alarmantno.

„Kako bi izbjegli rizik od kupnje automobila koji je u prošlosti bio oštećen, više kupaca odlučuje provjeriti povijest vozila prije nego što ga uopće pogledaju pobliže, izbliza“, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija tvrtke carVertical. „Znajući da je bilo koji dio automobila oštećen, kupci ili čak prodavači mogu ga odvesti na pregled i potražiti tragove jeftinih popravaka. Ako je sudar oštetio prednji dio, traže koroziju ili dokaze loših popravaka u prednjem dijelu. To bi potencijalno moglo pomoći u donošenju odluke o kupnji takvog automobila ili traženju druge ponude.“

ANALIZA 'Nema do Nijemaca': Ovi auti dominiraju tržištem rabljenih

Izvješća o povijesti automobila mogu ponuditi dragocjene uvide u prošlost automobila, uključujući povijest oštećenja i sva odstupanja brojača kilometara, omogućujući kupcima da eliminiraju neslaganje informacija i bolje razumiju stvarno stanje vozila. To bi im moglo pomoći u predviđanju mogućih troškova vlasništva i donošenju informiranih ili odmjerenih odluka.

Većina hrvatskih kupaca zainteresirana je za vozila koja su prešla između 50.000 i 200.000 kilometara

Od svih automobila koje su na carVerticalu provjerili kupci u Hrvatskoj, najpopularnija (29,9%) bila su vozila s prijeđenom kilometražom između 100.000 i 150.000 km. Automobili s očitanih 50.000 do 100.000 km na brojaču kilometara slijede u stopu s 27,7%, dok su oni s 150.000 do 200.000 prijeđenih km činili 18,8% svih izvješća o povijesti vozila u okviru istraživanih raspona kilometara.

Unatoč činjenici da većina hrvatskih kupaca nije prešla tanku granicu od 200.000 km, gdje se rizik od kupnje automobila s izmijenjenim očitanjem brojača osjetno povećava, šanse za kupnju takvog vozila nisu ravne nuli.1,6% automobila u opsegu najpopularnijeg raspona od 100.000 do 150.000 km imalo je lažirane mjerače kilometara. Osim toga, 54,6% tih vozila također je imalo zapise o oštećenjima, što bi moglo upućivati ​​na potencijalne temeljne probleme.

SAVJETUJEMO Ovo je 10 najčešćih prevara prilikom kupnje rabljenog auta

„Vozila stara od 3 do 5 godina često se smatraju najboljom opcijom kako bi se izbjegli brzo smanjenje vrijdnosti i velika kilometraža. Međutim, mnogi si mogu priuštiti takve automobile, a odabir starijih opcija s više kilometara na brojaču često postaje popularno rješenje. Kupci bi trebali biti znatiželjni kakvo je stvarno stanje dotičnog vozila, a povijest nije jedino što je važno. Prije kupnje automobila uvijek je potrebno obaviti odgovarajuću probnu vožnju i fizički pregled u uglednoj radionici“, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile tvrtke carVertical.

Tijekom ovog istraživanja, carVertical je analizirao stvarna izvješća o povijesti automobila koja su korisnici tvrtke dobili između lipnja 2023. i lipnja 2024. godine. Obrada milijuna provjera povijesti automobila omogućuje tvrtki uvid u trendove, uvide i predviđanja na tržištu rabljenih automobila.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.