Početna Magazin 63 pregleda

Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik?

1
Vidi galeriju 1/6
Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik? Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik? Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik? Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik? Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik? Struja VS oktani: Tko će na kraju biti pobjednik?

Godine su pokazale kako se autoindustrija okreće štedljivijim i obnovljivim izvorima energije za pokretanje automobila, a jesu li električni automobili prijetnja konvencionalnima, vrijeme će pokazati...

Konstrukcija prvog pravog električnog automobila može se pripisati Robert Andersonu između 1832. – 1839. godine, dvadeset godina prije konstrukcije prvog motora s unutarnjim izgaranjem. Također, Malo je poznato da je prvi automobil koji je konstruirao Ferdinand Porsche bio pokretan elektromotorom.

1 | Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

Električna vozila mnogo su pouzdanija od onih s unutarnjim izgaranjem, rezultati ankete provedene među vlasnicima obiju vrsta vozila, što ih je objavio Consumer Reports. Električna vozila su po koncepciji manje komplicirana od hibridnih vozila ili motora s unutarnjim izgaranjem, razlog tomu je izostanak sustava opskrbe gorivom, sustava hlađenja i dijelova poput svjećica i filtara. 

1 | Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

Otprije nekoliko godina proizvodi se puno električnih vozila zbog njihova doprinosa borbi protiv zagađenja i globalnog zagrijavanja. Najveća prepreka većoj prodaji električnih automobila je nedostatak odgovarajuće infrastrukture za punjenje te strah da baterija neće izdržati duljinu putovanja. Električni automobili znatno su skuplji od konvencionalnih vozila s unutarnjim izgaranjem. No, cijena baterija s masovnom proizvodnjom trebala bi s vremenom postajati sve pristupačnija. U sve aktualnijim raspravama o očuvanju okoliša i rješavanju energetske krize, posebna pozornost usmjerena je prema električnim automobilima. 

1 | Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

U usporedbi s automobilima s motorom s unutarnjim izgaranjem, električni automobili nude veću energetsku iskoristivost, manju buku, nema neposredne emisije stakleničkih plinova te postoji mogućnost napajanja iz postojeće infrastrukture električnom energijom. Također, dokazali su i da imaju bolje performanse. Rimčev Concept_One "uništio" je sve konkurente u utrci na 400 metara, a isto je učinila i Tesla P100D. Uz sve veće korištenje alternativnih izvora električne energije, električni automobili su korak naprijed u smanjenju ovisnosti o fosilnim gorivima. Prepreke globalnoj prihvaćenosti električnih automobila su još uvijek poprilično velike, a osim kapaciteta baterija i cijene, socijalno-kulturna konzervativnost je također jedna od znatnih prepreka. 

1 | Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

Ekonomska potpora vozila na električni pogon mnogih europskih zemalja pa tako uskoro i Hrvatske jasno pokazuje da razvoj električnih automobila nije samo aktualan trend već i potencijalno rješenje za ekološke i energetske izazove čovječanstva koje je na samom pragu ekonomske isplativosti. Uzevši u obzir sve parametre iz našeg kratkog istraživanja možemo donijeti zaključak da automobili pogonjeni električnim motorom polako, ali sigurno nalaze svoje mjesto u automobilskoj industriji te iako još nisu sasvim konkurentni, u skorijoj budućnosti očekujemo ravnopravnu borbu s oktanskim zvijerima. 

1 | Author: Rimac Automobili foto: Rimac Automobili

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.