Prošle su godine Kinezi izvezli 1,1 milijuna automobila. Oko jedne trećine tih automobila je završilo u državama Latinske Amerike, dok je u Europu stiglo oko 320.000 primjeraka.
Kinska automobilska industrija igra sve veću ulogu i izvan svoje matične države koja je najveće svjetsko tržište novih automobila. Svoj veliki rast do sada su bazirali na svojem tržištu, ali sada se sve više oslanjaju i na druga tržišta. Kineski automobili su sve atraktivniji i bolji te se sve lakše nose sa zapadnom konkurencijom.
Prošle su godine Kinezi izvezli 1,1 milijuna automobila. Oko jedne trećine tih automobila je završilo u državama Latinske Amerike, dok je u Europu stiglo oko 320.000 primjeraka.
Sve više kineskih automobila u Europi znači sve veću konkurenciju te je svakako dobra vijest za kupce. No za razliku od kupaca etablirani proizvođači an europskom tržištu nemaju previše razloga za zadovoljstvo. Prema analizi portala Motor1 dolasku kineskih proizvođača najviše su izloženi proizvođači koji nude manje modela i zaostaju u pogledu razvoja i proizvodnje električnih automobila.
Jedna od takvih marki je primjerice Fiat koji ima vrlo malu ponudu modela i koji se uvelike oslanja na talijansko tržište (47 posto Fiata proda se tamo). I Ford je potencijalna žrtva Kineza. Marka više ne proizvodi Mondeo, najavljen je i kraj za Fiestu tako da je ponuda vrlo mala. Ford osim američkog skupog Mustanga Mach-E nema ni jedan drugi električni auto.
I Među japanskim markama ima potencijalnih žrtava kineske ekspanzije. Mitsubishi trenutno u Europi nudi samo dva modela i ni jedan od njih nije električni. U zavidnoj situaciji nije ni Honda koja ima solidnu platu modela, no njihov jedini električni automobil nije naišao na nikakav prijem kupaca.
Automobili proizvedeni u Kini na tržištu Europe trenutno drže oko 3,5 posto udjela. Od toga je 130.000 automobila koji su u Europu stigli iz Kine Kineskih marki, dok je 190.000 automobila zapadnih marki koji se proizvode u Kini. Od kineskih marki čak 65 posto automobila koji su stigli u Europu su modeli MG-a, dok od zapadnih marki iz kine u Europu najviše dolazi Tesla (57 posto).
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.