Koliko kineski auti nadiru dobro oslikava ovaj primjer. Izuzmemo li pick-up kamionete automobilska industrija je, prema podacima Jato Dynamics, predstavila 45 novih automobila diljem svijeta između srpnja i rujna 2023. Više od polovice njih, konkretno 23, dolazi iz Kine. Dalekoistočna sila tako potvrđuje svoj snažan zamah: imaju obilje proizvođača i marki i sve konkurentnije modele s globalnim potencijalom. Mnogi od ovih novih automobila mogli bi uskoro stići na europska tržišta, pa tako i na naše gdje su već službeno prisutne tri kineske marke.
Ostatak novih proizvoda došao je iz Europe, Sjedinjenih Država, Koreje i Japana. Europljani su u istom razdoblju predstavili samo 11 novih modela od čega pet iz Njemačke, tri iz Velike Britanije, dva iz Francuske i jedan iz Italije. Japanski proizvođači predstavili su pet novih modela, korejski četiri, a američki samo dva.
Što se tiče konkretnih proizvođača najviše su se trudili u korejskoj Hyundai-Kia grupaciji koja je predstavila četiri nova modela. To su neobična peta generacija Santa Fea, nova Kia K3, nova Kia EV5 i SUV coupe Genesis GV80. Mercedes je predstavio tri nova automobila: drugu generaciju AMG GT, te novi CLE Coupé i CLE Cabriolet. Ostali proizvođači koji su također lansirali tri nova automobila su svi iz Kine: Geely, FAW i BYD.
Po dva nova modela predstavili su: Toyota, General Motors, Stellantis, BMW, Volkswagen, Mitsubishi, Changan, BAIC, SGMW, Chery, Great Wall i SAIC, a po jedan Honda, Renault, Dongfeng, Hiphi i Nio.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.