Kupci još uvijek ne vjeruju puno kineskim automobilima i ne prihvaćaju ih unatoč povoljnim cijenama
U posljednje vrijeme se mnogo govori o ugroženosti tradicionalnih "zapadnih" proizvođača kineskom automobilskom industrijom. Kinezi proizvode jeftinije, "pohvatali" su mnoge tajne kako proizvesti dobar automobil, a u razvoju jeftinijih električnih automobila i baterija za njih otišli su mnogo dalje od "zapadnjaka". Mnogi kineski automobili već se voze ulicama Europe, no jesu li oni zaista takva prijetnja kao što se govori?
Prije odgovora na ovo pitanje važno je definirati što je uopće kineski automobil. Kina postaje snažan izvoznik automobila, no većinu izvezenih automobila proizvode proizvođači sa sjedištem na zapadu i tvornicama u Kini. To su naprimjer Tesla, BMW, Volvo, Smart, Polestar, Dacia, Buick, Chevrolet, Lincoln i Lotus. Svi oni proizvode neke svoje automobile u Kini i izvoze ih na tržišta poput Europe i Sjedinjenih Država. Čak i ako su to automobili proizvedeni u Kini, jasno je zašto ih se ne bi trebalo smatrati kineskim automobilima.
S druge strane, tu su automobili koje proizvode proizvođači sa sjedištem u Kini. Uglavnom su namijenjeni domaćoj potražnji, s obzirom da je riječ o tržištu na kojem se proda 25 do 28 milijuna auta godišnje. Samo dio njih se izvozi kao kineski automobili, a među tim markama su BYD, MG, Chery, Haval, NIO, JAC, Hongqi, Dongfeng, Wuling i mnogi drugi.
Pa iako svi pričaju o kineskoj prijetnji današnja stvarnost pokazuje da je ova skupina "čistih" kineskih marki još uvijek daleko od toga da postane bitan igrač na europskom tržištu, dok ih u SAD-u praktično ni nema. Prema posljednjim podacima JATO Dynamicsa, kineske marke čine samo 2 posto ukupnih registracija novih osobnih automobila u Europi u prvoj trećini ove godine.
Prevedeno u konkretne brojke to je oko 85.900 registriranih novih kineskih automobila. Pa iako im je udio malen, rast prodaje im je vrlo velik. On iznosi 102 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine što znači da europski kupci sve više prihvaćaju kineske marke.
No i to je pomalo zavaravajuće. Naime, većina kineskih automobila prodanih u Europi su modeli marke MG. Čak 59.200 od 85.900 prodanih kineskih auta nosilo je oznaku MG. Iako su ovi automobili nedvojbeno kineski, dizajnirani i proizvedeni u Kini, MG nije tipična kineska marka jer se pozicionira kao tradicionalna britanska marka, s obzirom na svoju povijest. Zbog toga ih i kupci mnogo bolje prihvaćaju.
Iz svega ovoga možemo zaključiti da, izuzmemo li MG, europski kupci još uvijek ne vjeruju puno kineskim automobilima i ne prihvaćaju ih unatoč povoljnim cijenama te da kineske marke još uvijek imaju prilično negativnu percepciju na zapadu. No i to se može promijeniti. Pogledajte samo primjer kineskih marki mobitela koje su danas među najcjenjenijima na svijetu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.