Teslin Model Y preuzeo je prvo mjesto na ljestvici najprodavanijih elelktričnih automobila ispred Modela 3 koji je dominirao prošlih godina
Oni koji smatraju da su električni automobili loši za europsku automobilsku industriju nakon čitanja ovog članka mogli bi doći na svoje. Portal Motor1 napravio je pregled prodaje svih električnih automobila diljem svijeta za 2022. godinu i došao do očekivanih rezultata: tesla i kineski proizvođači dominiraju ovim segmentom, europski proizvođači daleko su iza njih.
Teslin Model Y preuzeo je prvo mjesto na ljestvici najprodavanijih električnih automobila ispred Modela 3 koji je dominirao prošlih godina. Teslin SUV pronašao je više od 747.000 novih kupaca, što je porast od 91 posto u odnosu na prethodnu godinu. Gotovo polovica Modela Y (44 posto) prodana je u Kini (uključujući Hong Kong i Tajvan), dok je američko-kanadska prodaja činila 34 posto ukupne prodaje. Teslin Model Y jako je napredovao i u Europi s povećanjem prodaje od čak 416 posto.
Tesla Model 3 zauzeo je drugo mjesto s više od 482.000 prodanih auta, od čega je 47 posto prodano u SAD-u i Kanadi, 28 posto u Kini (opet uključujući Hong Kong i Tajvan), a 19 posto u Europi. Za razliku od modela Y, prodaja Modela 3 je pala za 3 posto.
Treću poziciju zauzeo je Europi prilično nepoznati Wuling Hongguang Mini EV. Ovaj mikroautomobil postao je mjerilo električnih automobila u Kini, najvećem tržištu električnih automobila na svijetu. Prodano ih je čak 443.400. Dio popularnosti ovog automobila povezan je s njegovom malom cijenom, ali i činjenicom da je postao idealno rješenje mobilnosti za mnoge potrošače u Kini.
Trend kineskih električnih mikroautomobila tek je započeo i očekuje se da će stići na druga tržišta u nadolazećim godinama. Pristupačni električni automobili mogli bi biti jedini izbor za mnoge ljude koji traže jeftin novi automobil u nadolazećim godinama. Kina, za razliku od Europe, već ima jeftine male električne automobile.
Hongguang je samo jedan od niza kineskih automobila u top 10. BYD Dolphin, zanimljiv mali automobil gradske klase, prodan je u 205.200 primjeraka, a iza njega je BYD Yuan Plus, također poznat kao BYD Atto 3, mali kineski SUV s prodajom od 180.600 primjeraka. Jedini europski auto u top 10 je Volkswagen ID.4 na šestom mjestu, a od sedmog do desetog opet slijede kineski auti.
Ako pogledamo samo europske automobile, Volkswagen ID.4 je uvjerljivi lider sa 175.600 primjeraka. Slijedi Volkswagen ID.3 s gotovo upola manje prodanih (77.900), a treći je Fiat 500e s 67.400 primjeraka. U top 10 su još redom BMW iX3, Polestar 2, Škoda Enyaq, Dacia Spring, Peugeot 208, Mini i Volvo XC40. Ovi modeli su jako zgusnuti na ljestvici s prodajom od 43.300 (Volvo) do 55.300 (BMW).
Solidno stoje i korejski električni auti. Najprodavaniji je Hyundai Ioniq 5 sa 100.000 primjeraka, a slijede Kia EV6 sa 78.800 i Hyundai Kona s 56.700 primjeraka.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.