Ovo je ambiciozno, ali ne i nevjerojatno, posebno ako se uzmu u obzir postojeći Bugattijevi rekordi
Bugatti je nakon dugo vremena pokazao da je još uvijek zainteresiran za brzinske rekorde kada je W16 Mistral prije nekoliko dana postao najbrži automobil s otvorenim krovom na svijetu s brzinom od 453,9 km/h. Mate Rimac, glavni izvršni direktor tvrtke Bugatti Rimac, već je zacrtao još više ciljeve, nagovještavajući budućnost u kojoj bi marka mogla prijeći mitsku granicu od 500 km/h. Prema Rimcu, pitanje nije može li Bugatti to ostvariti, već je pitanje kada.
Nakon rekordne vožnje W16 Mistrala na stazi Papenburg u Njemačkoj, ekipa Top Geara uhvatila je Rimca duboko u razgovoru s Michelinovim inženjerima. Rimac je navodno bio zainteresiran o ograničenjima Michelinovih guma po mjeri, ispitujući koje su granice njihovih guma.
Rimac nije ostao samo na tehničkim pitanjima o gumama već je govorio i o izgledima za budućnost. “Možemo li staviti 'pet' ispred rekorda najveće brzine? Možda. Da vidimo...”
Ovo je ambiciozno, ali ne i nevjerojatno, posebno ako se uzme u obzir postojeći Bugattijev rekord. Bugatti Chiron Super Sport 300+ već je postigao 490,48 km/h na stazi Ehra-Lessien 2019. godine. Doduše, ovaj rekord nije službeno priznat jer je brzina izmjerena samo u jednom smjeru vožnje dok standardi zahtijevaju prosječnu brzinu dva prolaza u različitim smjerovima vožnje na istoj stazi. Nakon što je tim pokušajem probila razinu od 300 milja na sat tvrtka Bugatti je tada službeno odustala od daljnjih obaranja brzinskih rekord. No sada se čini da je dolazak Rimca u Tvrtku ponovno zapalio Bugattijevu žudnju za ludim brzinama.
Zanimljivo, najnoviji rekord Bugattija Mistrala nije bio marketinški trik koji je osmislio Bugattijev PR tim, već zamisao sina kolekcionara automobila s posebno dobrim vezama. Navodno je vlasnik sva tri Bugattija Veyrona i Chirona koji su obarali svjetske brzinske rekorde pitao Bugatti mogu li ponoviti isto s W16 Mistralom. Nakon što je dogovorena cijena od 14 milijuna eura, Bugatti je proizveo specijalno izdanje Mistrala i oborio rekord.
Sada ostaje pitanje s kojim autom Bugatti može napasti 500 km/h. Potpuno novi Bugatti Tourbillon je elektronički ograničen na maksimalnu brzinu od 445 km/h, ali je vjerojatno sposoban za mnogo više, osobito ako prođe kroz neke promjene. Prema riječima izvršnog direktora Mate Rimca, kupci Bugattija trenutačno troše u prosjeku 500.000 eura na prilagodbe po automobilu, što sugerira da postoji velika potražnja kako bi marka nastavila pomicati granice.
Rimac je naglasio da se projekti poput ovih odnose na testiranje tehnologije koliko i na ugađanje bogatim klijentima: “Ovakvi automobili su naravno za ljude koji si to mogu priuštiti. Naši veliki kupci. Ali mislim da ti auti također trebaju istražiti što je moguće. Ovdje su dečki iz Michelina. Pomičemo tehnologiju guma, granice guma na više. Gume su danas u usporedbi s onima prije 30 godina potpuno drugačija razina.”
Iako mu je ovo bio prvi rekord s Bugattijem, Mate Rimac nije početnik u svijetu rekordnih pothvata. U prvim danima svog angažmana u automobilskoj industriji, postavio je pet svjetskih rekorda sa svojim modificiranim BMW-om E30, nakon čega je uslijedilo još 27 s Rimac Neverom 2023. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.