Početna Novosti 58 pregleda

Cijene auta su podivljale: U 13 godina su se gotovo udvostručile

FOTO: Renault

Sve oštriji zahtjevi europskih normi, od obveznih sustava asistencije do strožih ekoloških standarda, doveli su do toga da najmanji auti više nisu jeftini. Ni približno...

Kupnja novog automobila sve je veći luksuz, a najnoviji podaci istraživanja iz Njemačke to zorno potvrđuju. Iako su mali automobili tradicionalno slovili kao najpristupačniji izbor za vozače s ograničenim budžetom, nova analiza otkriva da su upravo oni poskupjeli najviše. U razdoblju od 2012. do 2025. ukupni troškovi vlasništva nad malim automobilom skočili su za nevjerojatnih 94 posto.

Author: Peugeot foto: Peugeot

Studija leasing-platforme LeasingMarkt.de, temeljena na modelu ukupnih životnih troškova vlasništva tijekom 54 godine (koliko prosječno trajno koristi automobil jedan njemački vozač), otkriva da su cijene automobila svih klasa značajno porasle, u prosjeku 91 posto. No mali automobili su, s gotovo udvostručenim troškovima kupnje, apsolutni rekorderi.

Tako su se kumulativni troškovi kupnje malog auta u 54 godine popeli s 73.600 eura (2012.) na čak 143.100 eura (2025.). Usporedbe radi, automobili srednje klase poskupjeli su 77 posto, a oni višeg segmenta 61 posto. Za korisnike s ograničenim prihodima, mlade, početnike, umirovljenike i obitelji, ovaj rast znači ozbiljno smanjenje dostupnosti osnovnih modela.

DOBRA IDEJA Cijene auta u EU su otišle predaleko, traži se osnivanje nove kategorije...

Trend se ne zaustavlja samo na kupnji. I troškovi osiguranja porasli su neujednačeno. Osiguranje za mali automobil poskupjelo je 38 posto (s 37.300 na 51.400 eura), dok je za vozila srednje i više klase porast iznosio tek 13 posto. Razlog leži u skupljim popravcima modernih automobila, sve složenijoj tehnologiji i češćim štetama uzrokovanima ekstremnim vremenskim uvjetima.

Unatoč svemu, njemački građani ne odustaju od ideje osobnog automobila. Prema podacima LeasingMarkt.de, čak 90 posto vozača i dalje želi posjedovati vlastiti auto. Direktor tvrtke, Martin Teichmann, upozorava da rastući troškovi pogađaju upravo one koji nemaju alternativu: obitelji, radnike koji autom putuju na posao, te stanovnike ruralnih i slabije povezanih područja.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Sve oštriji zahtjevi europskih normi, od obveznih sustava asistencije do strožih ekoloških standarda, doveli su do toga da najmanji auti više nisu jeftini. Uklanjanje baznih motora i sve složenija oprema doveli su do toga da je prag za novi auto ispod 20.000 eura danas rijetkost. Za industriju i kupce to znači jedno: segment malih automobila, nekoć oslonac europskog tržišta, postaje neodrživ za sve veći broj kupaca. A to bi mogao biti i konačni udarac za mnoge legendarne modele koji su desetljećima definirali dostupnu mobilnost.

Iako je ovo istraživanje provedeno na razini Iako je riječ o njemačkom istraživanju, trendovi su primjenjivi i na hrvatsko tržište. I kod nas mali automobili postaju sve skuplji, dok kupovna moć građana za njima ne prati taj rast. Za mnoge kupce, novo vozilo postaje sve udaljeniji cilj.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.